1

Onderwerp: Help de dijken breken door!

Heb net mijn taart gevuld met slagroom, banketbakkersroom en vlaaivulling. Maar de dijkjes van botercreme breken gewoon door alles bulkt eruit. Heb de taart snel in de koelkast gezet zodat de botercreme harder word, toen dat gebeurd was wilde ik verder gaan met afsmeren maar toen kwamen er weer hele gaten in de botercreme. Die is er al zo ver uitgekomen dat het maar een heel dun laagje is wat de vulling tegenhoud. Heb ik er te veel vulling in gedaan ofzo? Ik heb het al vaker zo gedaan en toen ging het goed. Of had ik eerst de botercreme in de koelkast moeten zetten voordat ik de dijkjes ging maken?  Heb nu meer botercreme gemaakt die ik eerst harder laat worden en dan probeer ik het daarmee nog maar een beetje tegen te houden. Wat kan ik nog meer doen?

2

Re: Help de dijken breken door!

Ik denk dat je inderdaad te veel vulling hebt gebruikt. Wanneer je de bc in de koelkast zet wordt deze te hard en dan kan je deze niet op je taart spuiten. Maar vorige week had ik ook dat mijn bc (1:1) veel zachter was dan normaal. Het is ook wel erg warm buiten nu..

Het is gelukkig toch nog goed gekomen. Het hielp om met wat hardere botercreme de gaten te stoppen  :) Ik weet wel dat ik de volgende keer minder vulling ga gebruiken. Maar dat is juist zo lekker he  :P Het weer hielp inderdaad ook niet echt mee, alles smelt waar je bij staat.

4

dunnere lagen vulling gebruiken. ik maak nooit dijkjes...