1 Laatst bewerkt door Dikkiedoo (03-09-2011 00:41)

Onderwerp: (feedback) Spelen met mijn nieuwe "speelgoed"

Gisteren  nieuwe molds ontvangen, dus als een klein kind kon ik het niet laten om gelijk te gaan proberen.
De medaillonset vond ik een heel gepriegel om ze er heel uit te krijgen. Pffft. Vannacht afgedekt met een bakpapier op het aanrecht laten drogen met het idee vandaag een taart te bakken, de dingen goud te verven en de taart te decoreren. Maar... de hond was eerder in de keuken dan ik; hap, slik, weg. Dus kon vanmiddag opnieuw beginnen. Gaat de bel en jat hij ze me voor de 2e keer. Grrrr! Dus een 3e poging (de hond toen maar in zijn bench gestopt voor de zekerheid). Zonder mijn dief in de buurt, kon ik eindelijk verder.
Taart is gevuld met lemoncurd, banketb.room en citroenbavarois.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ALUR4ORO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL8PKMZ4-D.jpg

Afgelopen maandag voor het eerst een plooientaartje gemaakt omdat mijn vriendin met haar pasgeboren baby op visite kwam. Heeft een heel verhaal maar dat zal ik jullie besparen hier.
Kapsel is voor de 1e keer de chocolade genoise volgens het recept van de site van Suuz (volgens mijn kids is dit de lekkerste taart ooit)
Gevuld met chocolademousse en bitterkoekjescreme.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8AT8F63-D.jpg

Graag op- en aanmerkingen. Mag echt keiharde, ongezouten kritiek zijn. Daar leer ik alleen maar van. Dus al vind je hem technisch heel slecht, gewoon zeggen ajb! Zijn immers pas mijn taartje 13 en 14.

Taartgroeten, Esther

2

Re: (feedback) Spelen met mijn nieuwe "speelgoed"

oef wat moet jij de balen hebben gehad van de hond :(  :(  :grr:

Vind ze erg mooi!! mooie kleurencombinatie zo met de uitstekers ! enigste wat ik kan verzinnen is dat de gijze parels wat aan de grote kant zijn naar mijn smaak, maar dat is een persoonlijke smaak.

Vind de plooientaart echt belachelijk strak.

Nou ik vind ze prachtig!

Vind die malleen toch mooi.
Hihi en 3 keer is scheepsrecht ;)

Je plooitaart is mooi dun en recht.
Misschien de haartje van de baby niet verven maar "dusten" dan krijg je meer van die donshaartjes.

4

Ben blij dat ik maar een klein hondje heb, als ik dit zo hoor!  ;)
Vind het leuke taartjes. Mooie plooien, wil ik ook nog 'ns gaan proberen.
Witte taartje komt wel een beetje flets over, maar kan heel goed dat het aan de foto ligt hoor en dat het int echt niet is....

5

Leuke taarten!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

Mooie taarten.
Volgende keer zou ik het haar van de baby anders doen.
Het ziet er nu onnatuurlijk uit.

7

Dank jullie wel voor de reakties.
De haren van de baby waren waardeloos. Wilde ze wel graag een beetje goudblond maken, maar dit zag er niet uit. Had geen idee hoe ik dat moest doen.
Dusten, ik heb er wel van gehoord. Maar weet dus niet hoe ik dat moet doen. Staat ongetwijfeld iets van op deze site maar heb zoveel gelezen dat ik soms niet weet waar ik moet beginnen...
Iemand van jullie de gouden tip?

De kleur van de plooientaart was babyrose. Op de foto oogt hij idd veel lichter/fletser dan hij was.

8

wauw wat een mooie mold.
Het zijn mijn kleuren niet...maar hij is echt heel mooi gemaakt zeg!!

Je plooientaart met baby is ook helemaal goed zeg!! top!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

9

Ik maak een klein beetje verf aan en dan teken ik met een kwastje de haartjes een beetje aan. Gewoon die potjes kleurstof van Wilton met een beetje blanke drank, kirsch of zo, en dan met een klein penseeltje kleuren.

Verder leuke taarten hoor.

Christine.

10

Van mij een grote "WOW"!

11

Heel mooi!  :thumb:
Alleen inderdaad de babyharen zijn wat minder.

Enne dusten is eigenlijk heel makkelijk. 't Is net alsof je rouge aanbrengt.... Dusten betekent volgens mij ook gewoon "bepoederen".

Beetje kleurpoeder (dus niet aangemaakt met een beetje alcohol) op een kwast(je), ik blaas dan nog een beetje poeder eraf, anders krijg je zo'n felle kleur en ziet het er nog niet uit.
Dan met de kwast het gedeelte waar je de kleur wilt zachtjes met de kwast bestrijken of nog mooier een beetje kloppen, net als "tamponeren" (ken je dat nog van de lagere school vroeger?). Beste kun je voorzichtig beginnen, je hebt zo te veel/ te felle kleur.
Je kunt ook even een stukje "proef dusten" als je twijfelt.

Hopelijk beetje duidelijk, maar zo doe ik het altijd en dat werkt prima.