Bommeltje schreef:Zitatje schreef:
Ik doe altijd net alsof ik de eieren nog niet heb gekocht...alsof ze nog in de winkel staan
(en dus niet in de koelkast).
Ik bedoel of ik nou vandaag de eieren koop en ze vrijdag gebruik (zonder dat ze in d koelkast staan) of dat ik ze vrijdag in de winkel koop en meteen gebruik.... ik zie t verschil niet.
De uiterlijke houdbaarheid datum blijft t zelfde...
Tis niet zo dat ze eerst 8 weken in de volle zon blijven staan voordat je ze gebruikt.
Dus tja...
Ik zeg dit trouwens niet om te bitchen hoor
Groetjes!!
We spreken over kamer temparatuur, in een supermarkt is het ALLES behalve kamertemparatuur.. Dus waar jou logica vandaan komt snap ik niet helemaal.
Zeker niet als het gaat om hetzelfde blijven van de houdbaarheidsduur... wist je dat een ei op kamertemp binnen een dag net zoveel versheid verliest als een ei wat 5 dagen in een koelkast ligt? ...
Mijn grappig bedoelde en vooral overdreven voorbeeld over eieren die in de zon liggen is natuurlijk de vergelijking met het bewaren op kamertempratuur.
Dus mijn logica is: dat als het in een supermarkt (ik ben geen supermarkt temeratuur expert) naar mijn idee een gemiddelde temperatuur is van 16 tot 18 graden celcius dit niet veel scheelt met een voorraad kast/ kelder in huis.
In sommige kelders is het zelfs kouder (maar ook weer geen 5, 6 of 7 graden zoals een gemiddelde koelkast).
Dus als je eieren nog een week of 3 goed zijn en je hebt op een normale temperatuur je eieren bewaard lijkt t me geen probleem om deze gewoon te gebruiken.
Sowieso is het METEEN duidelijk wanneer een ei rot is en als je zo slim niet direct t ei open te tikken in je beslag kun je t voorkomen dat je je beslag verpest met een rot ei of dat mensen hier ziek van worden.
Er is niets belangrijker dan ervoor te zorgen dat je, vooral wanneer je bakt voor anderen, werkt met verse producten en dat je verantwoordelijk te werk gaat!
Ik kom uit een horeca ondernemers gezin en weet heus wel hoe t werkt.
En als je dus een ruimte hebt waar de temperatuur koel genoeg is dan is het niet nodig om eieren in de koeling te zetten.
En DAT is wat ik er mee wilde zeggen.
Dit alles is niet om te bitchen en niet om dwars te liggen.
En een grapje moet ook gewaardeerd kunnen worden denk ik dan.
(ik doel op: "de eieren in de volle zon leggen"en "doen alsof ze niet gekocht zijn maar nog in de supermarkt liggen")
Dus niet te vijandig denk ik dan
Logica is van veel kanten te benaderen en zoals het verhaal hierboven verteld... DAT is mijn logica dus.
En zoals eerder al in dit verhaal: je moet verantwoordelijk omgaan met voedsel maar een grapje moet ook kunnen
Groetjes!