1 Laatst bewerkt door nnicole1234 (31-08-2011 18:31)

Onderwerp: toch nog paardenhoofdjes

Hallo in een ander topic in de rubriek decoreren vroeg ik laatst of er iemand wist waar ik paardenchocolaatjes voor op een cupcake te doen kon kopen....
Helaas die bestaan niet (alleen van paardenmelk)

Dus zelf maar aan de slag gegaan omdat de leukste je toch zelf maakt  :lol:

Dit zijn ze geworden..vond ze zelf wel leuk (en het ging buitengewoon eenvoudig kwam ik achter  :think:)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HRL6MXP3.jpg

(Omdat ik me niet zo lekker voelde komen de cupcakes  van de C1000 en de creme van Dr Oetker  :shh: )

2

Re: toch nog paardenhoofdjes

En hoe heb je ze precies gemaakt als ik het vragen mag?
Ik vind ze nl erg schattig.

groetjes yvon

3

Heb je met een kleurplaatje gedaan en dan op plastic gespoten? Ik heb altijd het probleem dat het niet meer zo lekker knapperige chocolade word:( maar dat komt door de temp!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

4

Ow je....vergeet nog te zeggen dat ik ze zo onwijs leuk vind!!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

5

Ik heb kleine plaatjes gezocht en die in een insteekmapje gedaan (zo'n hele dunne die wat ruwig aan voelt)
Toen hele kleine cornetjes gevouwen en stukjes chocolade in de magnetron gesmolten (elke keer 5-10 sec en roeren tot niet helemaal gesmolten, het laatste al roerend laten smelten)

eerst met puur de lijntjes, dan hard(er) laten worden , dan met wit de manen en de bles, weer hard laten worden en uiteindelijk met melkchoc over alles heen.
Alles in de koelkast en dan pel je ze er zo af.

De hardheid van de chocolade is voor mij meestal ook een probleem maar deze keer ging het supergoed.
Veel geduld hebben met smelten (dus niet helemaal smelten, heel langzaam smelten en veel roeren)

Mooi gedaan!

I just love cake!
Groetjes Laura

7

Aha.....
Klinkt idd makkelijk,maar weet uit ervaring dat het toch wel een stresswerkje kan zijn.
We hebben op t werk al eens een workshop bonbons maken gehad en toen hebben we ook van die chocolaatjes gemaakt.
Is echt een priegelwerkje hoor.
Mijn complimenten. :thumb:  :thumb:

groetjes yvon