1 Laatst bewerkt door Krisje (10-07-2011 12:02)

Onderwerp: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Het begon al met t kleuren... Het wilde maar niet de kleur worden die ik wilde, maarja, ik was al even bezig en had geen zin meer om opnieuw te beginnen, dus heb ik de ondergrond maar zo gelaten (de "huidskleur" onder de vlekken).
Ok, t is waarschijnlijk prima zo, maar toch; ik had t liever wat bruiniger gehad ipv t rozige wat t nu is. (op de foto niet goed te zien)

Toen het bekleden; scheur hier, scheur daar, scheuren overal..
Ok, dan maar geen rimpel"stof" en er een strakke tas van maken.
Dus, opnieuw bekleden.. Weer een scheur hier en een scheur daar.
Aarrghh!
Geen zin meer op t wéér opnieuw te doen, dus maar bedenken hoe de scheuren bedekt kunnen worden > met roosjes dan maar!  :rolleyes:

Goed, tas is bekleed; vlekken worden erop geschilderd. Helaas ging dat ook weer niet goed; de vlekken zijn m.i. te dik, te vlekkerig (je ziet de kwaststrepen) en te dicht op elkaar. Maarja, jammer dan!

Hengsels aan de tas maken; had ze gemaakt met tylose erdoor zodat ze rechtop zouden staan en ze laten drogen. Ik zet ze op de tas en jup.. Toen braken ze door midden..  :grr:
Proberen opnieuw iets te maken met ijzerdraad erin..
Helaas; dit lukte niet. Argh!

Uiteindelijk maar voor de makkelijke weg gekozen ivm tijdgebrek en er satijn lint voor gebruikt.

Toen ging ik de schoen in elkaar zetten. En natuurlijk, daarvan moesten ook de bandjes breken! :grr:
Dan maar geen bandjes op de schoen hoor..!

Uiteindelijk na veel gescheld, wat tranen en nog meer gescheld is dit t geworden:

http://i51.tinypic.com/2058hm8.jpg


Heel lang verhaal ook erbij helaas, maar t helpt wel om de frustratie een beetje kwijt te kunnen  ;)
Ik wilde op een gegeven moment namelijk gewoon lekker mn vuisten in de taart slaan en m in de bak smijten!

Oefening baart taart!

2

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Jammer dat het allemaal mis ging.
Maar ik vind hem er toch super uit zien :thumb:  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Dankje! :)

De ontvanger was er ook ontzettend blij mee, vond t zonde om aan te snijden!
Dat deed me dan toch weer heel goed :D

Oefening baart taart!

4

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Ik vind het een heeeeeel leuk taartje geworden..
Jammer dat er zoveel mis ging..
Maar daar is niets meer van te zien hoor.. Super..!!

Time flies when you are having fun..!!                           www.vrolijke-baksels.webklik.nl

5

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

ik vind hem ook mooi geworden :)

6

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

nou je hebt heel therapeutisch je verhaal kunnen vertellen ;)
maar ik vond het ondanks alle tegenslagen erg mooi geworden

na regen, komt zonneschijn

7

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Ik vind 'm toch echt heel erg leuk geworden!!

8

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Ik vind hem ook leuk  :Y

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Heb dit weekend mijn eerste tas gemaakt. En dat viel me ook even tegen zeg! Bekleden is inderdaad moeilijk! Ik vind hem er leuk uitzien hoor! Die vlekken lijken me inderdaad moeilijk maar ze zien er zo goed uit hoor! Als hij voor mij was geweest was ik ook blij geweest ;)  Goed gedaan! :thumb:

10

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Leuke taart. Hengsels kunnen prima zo.  :Y
Zo zie je maar weer, wij zijn als baksters zelf soms veeeel te kritisch. (maar dat is soms ook wel goed hoor!) Wel erg jammer van je frustraties. Waarschijnlijk zou ik zelf die taart echt in elkaar hebben gemept als er zoveel misging. Misschien standaard een "meptaartje" ernaast zetten, hahaha :D

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

11

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

nou ondanks alle rampen vind ik het een pracht taart. en ik vind juist de vlekken leuk zo. echt een beetje artestiek ;)

12

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

die vlekken kun je ook al in t fondant zelf maken he...
staat een howto van hier op t forum, heet daar luipaardprint
Ik heb t ook gedaan voor mijn tas

http://94.100.119.248/1395600001-1395650000/1395635101-1395635200/1395635111_5_jWGb.jpeg

13

Re: Alles wat maar fout kan gaan.... *zucht*

Mooi taartje geworden :) Soms heb je weleens van die dagen dat niets lukt enne dat je je vuist in de taart wilt slaan is absoluut herkenbaar :)  :)