1

Onderwerp: Wat voor oven??

Mijn huidige oven is aan vervanging toe. Ik moet nu halverwege de baktijd m'n baksel omdraaien om em een beetje egaal te krijgen :/  Hebben jullie tips wat betreft een oven? Ik heb nu een gewone maar zit toch te denken aan een hetelucht, al hebik daar weer over gehoord dat het sneller droog wordt............ Ik hoor graag jullie ervaringen!!

groetjes Wilma

2

Re: Wat voor oven??

Ik heb een electrische oven van 90cm en kan daar 4 20cm tegelijk in bakken.  :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

als je veel bakt, is dat handig om te vertellen tegen de verkoper. Dit omdat veel oivens opwarmen tot deingestelde temp en dan weer iets afkoelen en dan weer opwarmen. Dat vinden kapsels niet leuk  :nooo  Maar je hebt dus ovens die een gelijke temperatuur aanhouden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Wij hebben sinds kort een UNOX -Anna oven. Een professionele horeca- heteluchtoven met 4 roosters en wij zijn hier erg tevreden over. Ze zijn er ook nog in grotere maten, misschien is dat iets voor je.

5

Het moet een inbouwoven zijn, dus m'n keuze is beperkt......

groetjes Wilma

6

Welke afmeting moet de oven zijn?

7

Gewoon 60 (had ik maar ruimte voor 90 :( )

groetjes Wilma

8

Ik heb een hete lucht oven, maar die kun je ook op boven/onderwarmte zetten.

Met de hete lucht geen problemen met droge bakels. Het enige is dat ik wel eens het idee heb dat de cc's die achterin in het blik zitten wat bruiner worden dan die voorin. Soms draai ik ze aan het einde van de baktijd nog heel even om.

~ Never waste a good crisis... ~

9

zoek iig een handige uit want ik wilde heel graag dit formaat die ik nu heb maar ik heb geen timer en mijn rekje en bakplaat kan ik niet omdraaien, echt megasuf... terwijl de duurdere variant (zou uiteindelijk een 10tje schelen, wisten wij veel en de keukenboer was niet bekend met de oven) alles heeft...

10

Wij hebben een Siemens combi (60 cm) en deze bevalt heel goed.

11

Ik heb een Miele combi en een Gaggenau stoomoven en ze zijn allebei errug goed.
Gebruik ze beiden...zowel voor kapsels, cupcakes, cakes en te koken ( in de ene dan stomen, op te warmen, etc. etc.

weet niet of je budget gebonden bent, maar heb zelf een tijd terug bij Ikea de goedkoopste gekocht, bak er alles in, kapsels komen er goed uit, geweldig apparaat en kosten toen 125euro,
succes met je keuze,
groetjes!

13

appeltaartenvrouwtje schreef:

weet niet of je budget gebonden bent, maar heb zelf een tijd terug bij Ikea de goedkoopste gekocht, bak er alles in, kapsels komen er goed uit, geweldig apparaat en kosten toen 125euro,
succes met je keuze,
groetjes!

Kijk, dát is nog eens een goeie tip!! :)  Was idd van plan naar Ikea te gaan, maar wist niet goed hoe de ovens daar zijn. Bedankt!

groetjes Wilma