1

Onderwerp: ik voel me bijzonder dom....

hey, ik ga even ' klagen' .
Heb ik van de week lemoncurd gemaakt...die is overigens top!! ondanks een half uur roeren, ik heb dulce de leche gemaakt, ik heb baileyscreme en mokkacreme gemaakt en wat kan ik niet???????

Simpel slagroom kloppen!!!  :grr:  :grr:
Ik heb houdbare geprobeerd. Ik heb van c1000 ' verse' geprobeerd, van albert heijn verse en ik heb op woensdagavond dus 6!!!! bekertjes en pakjes slagroom weten te verkl......piepppppp!!!
Mijn moeder lacht zich suf.

Ik heb het met mijn handmixer gedaan, ik heb het met mijn kitchenaid gedaan en het is dun...het wordt iets dikker maar niet met ' structuur' van slagroom en de volgende stap is gewoon ' boter' ..er is geen tussenweg bij mij, niet met de handmixer en al helemaal niet met kitchenaid...

Pfff....ik moet dus gewoon geen vullingen maken met geklopte slagroom of terug in de leer bij mams...erg frustrerend.!

Als iemand de gouden tip heeft, dan graag ...dus vandaar in dit topic...maar eigenlijk ' moest ik het even kwijt'  dus hij past ook wel in de babbel...

Het is toch TE TRIEST...geen slagroom kunnen kloppen.... :(  :o  :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: ik voel me bijzonder dom....

Dé tip, Irene..... bij de AH kant-en-klaar opgeklopte slagroom kopen!  :lol:

Ik heb het nog nooit gehad, lukt áltijd.... en als ik thuis was geweest had ik graag beeeeeeeeeeeeeeekertjes vol voor je geklopt...... maar helaas..... :+

3

Je bent niet de enige, gebeurt mij ook regelmatig!

4

Hoi, ik kon ook geen slagroom meer kloppen sinds ik mijn nieuwe goedkope mixer ven de hema had gekocht.
Die draait veel te snel, dus of dun of boterig.
Nu doe ik het met de klopper van mijn staafmixer, die draait niet zo snel en nu gaat het perfect. ( de mixer is prima hoor maar niet voor slagroom )'
Veel succes!!

groetjes, anne-mieke

5

Misschien klopfix gebruiken dat maakt de slagroom steviger..
Ik heb nergens geen last van..
Ik doe op 125 gram 1 zakje klopfix en 2 zakjes vanillesuiker...werk perfect.

ik heb het ook wel eens gehad hoor. geen idee waarom. en precies als de winkels dicht zijn :rolleyes:

als je zoiets hebt werkt klopfix ook niet....

volgens mij ligt het gewoon aan de slagroom, dat er te weinig vet in zit waardoor het niet goed opklopt.
want als je een ander merk en/of van een andere datum koopt werkt het ineens wel, terwijl je precies hetzelfde doet.

I never met a calorie I didn't like....

7

Je moet erop letten dat je slagroom koopt met minstens 35% vet, lagere vetpercentages zijn moeilijker/niet opklopbaar.

Nog een tip: de room moet heel koud zijn, recht uit de frigo, anders lukt het ook niet.

Je kunt room ook perfect met de hand opkloppen (met een garde). Op zo'n 500ml klop je een 5-tal minuutjes, dus das wel even volhouden, maar dan heb je ook niet het risico dat je hem te snel te stijf klopt.

groetjes samantha

8

Zorg ervoor dat je slagroom goed koud is. Ik heb dit alleen als de slagroom dus niet goed koud is.

Moet ik opgeklopte slagroom voor je meenemen??
U roept maar...ik heb hier nog een aantal pakjes staan...

Bakken is mijn passie!!!

10

Bij mij hetzelfde.....terwijl ik toch de slagroom minstens een nacht in de koeling laat staan zodat deze echt koud is. Ik koop ook niet de goedkopere.
Of ik klop ter kort, of ik klopt te lang. Nu koop ik ook vaak de kant en klare van de AH... :Y

11

Hahaha, ik voelde me echt heeeeeel dom.....

Maarre kvroeg me al af of al geklopte slagroom bestaat...ja dus...dus voor mij DE oplossing....hahahahah....en manlief vetelt mij net dat het hem ALTIJD lukt...dus dat is ook een oplossing..hahaha...

Ik ga gewoon eerst gekloptebslagroom kopen...tegen de stress!!! :s

Thx voor meedenken.
:Y

Grtls Irene

12

gGwoon hele goeie slagroom kopen.
Ik haal de mijne bij de sligro en die is gewoon super.
Ze gaan helaas wel per liter dus als je niet zoveel bakt kan dat een beetje veel zijn, maar daar tegenover staat dat ie nooit mislukt.

13

klopfix!!! ik zweer erbij.. en ook nog iets waar ik achter ben gekomen, je slagroom moet niet in contact komen met vet.. is je kom vettig..? dan kun je het vergeten dan slaat je slagroom dood..  :Y

14

Herkenning, toen ik voor de eerste keer slagroom wilde kloppen ging het ook niet en voelde ik me ook zo'n dummie.

Maar mijn man, die het vroeger veel gedaan heeft en waarbij het nooit mislukt is, lukte het toen ook niet.

Een plastic mengkom heeft de neiging om vet aan te trekken en vast te houden, dus beter 1 nemen van bijv. metaal.
En sommigen zetten de kom ook in de koelkast, zodat ie lekker koud wordt.

En er wordt wel beweerd dat slagroom kloppen ook niet lukt als je ongesteld bent.

Lang houdbare slagroom schijnt ook wat moeilijker op te kloppen zijn.

15

je mixer moet je op de laagste stand laten draaien, en de slagroom moet uit de koelkast komen, ook de houdbare!
schep suiker erbij en mixen maar!

(volgens mij is het met een vette kom alleen zo dat eiwit opkloppen niet lukt, daar mag absoluut geen vet bijkomen... maar slagroom is al vet, dus dan maakt volgens mij een beetje vettige of plastic kom ook niet uit.
ik klop altijd in plastic namelijk!)

16

Je k.a heeft ws een te hoog toerental, dus dan gaat ie ineens van vloeibaar naar boter. Ik zou het gewoon met de handmixer doen en zodra je merkt dat de slagroom iets dikker word op de laagste stand verder mixen of gewoon met de hand verder mixen, dan gaat het niet zo snel meer en voorkom je dat je tot boter klopt :)

17

ook voor slagroom kloppen is het beter als je kom vetvrij is. Daarnaast is slagroom erg gevoelig voor warmte.
Ik doe het zo ( zeker met dit weer):met een keukenpapiertje met wat citroen door de kom.
Dan de kom met de gardes van de handmixer in de koelkast zetten. De slagroom moet al in de koelkast staan ( houdbare slagroom moet je thuis minstens 24 uur in de koelkast hebben staan en let idd op het vetpercentage)
Zakje klopfix en suiker klaarzetten
Dan de kom uit de koeling, schep suiker erin, slagroom erin en de mixer op de hoogste stand tot het wat dikker wordt. Dan de mixer langzamer zetten en goed kijken wanneer er pieken ontstaan. Zodra je de kom op zijn kop kunt houden is de slagroom goed.
Bij heel warm weer/ warme ruimte kun je de kom ook in een bak ijswater zetten.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

18

Ik heb altijd het goedkoopste en nooit klachten mee gehad. Ja 1 keer te lang gemixst. Mijn eigen schuld dus dat ik boter had..
moet dan wel aan je mixer liggen ken niet anders!

En die kant en klare slagroom van eh *denk* friese vlag?? Vind ik echt niet te ****

19

Tips genoeg!! Ik ga ermee aan degang, dan moet het lukken!!! :Y
Dank voor de tips... :P

Grtls Irene

20

Ik las toevallig vanmorgen in de MjamTaart! dat je slagroom ook kunt verstevigen met gelatine. Dat schijnt 'de ouderwetse manier' te zijn ipv klopvast.

@pietje: ik vind die van friesche vlag ook niet zo lekker als die van de AH  :Y

21

Maar waarvoor had je dan slagroom nodig... :shh:
De vulling was echt HEERLIJK!! Ga hem van de week ook maar eens maken.....zalig!!

Bakken is mijn passie!!!

22

De bedoeling ws monchouvulling.....hahahaha, maar ja de lemoncurdbwas wel gelukt...en de pruimengelei ook....hahaha gelukkig!!!!

Grtls Irene

23

Nokkie schreef:

En er wordt wel beweerd dat slagroom kloppen ook niet lukt als je ongesteld bent.

:lol:  :lol:  :lol: sorry geen slagroom in de taart want ik ben ongesteld :lol:  :lol:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

24

Dat klopt idd.
Ik moest laatst ook slagroom kloppen voor een taart te vullen en ik was op dat moment ongesteld (wat een onderwerp he,hahaha) en toen lukte het dus ook niet.
Toen heb ik een van mijn zoontjes gevraagd of hij het even wilde doen en toen lukte het wel.
Dus tsja...ligt het idd aan ons maandelijkse probleem of hebben mannen gewoon meer geluk... :D  :D

groetjes yvon

25

Hahahaha, ik zie het al...op je website: 'geachte klant, tijdens maandelijks ongemak helaas geen slagroomvullingen'....hahahahaha :think:

Grtls Irene