1 Laatst bewerkt door pooh76 (27-08-2011 20:11)

Onderwerp: Co-productie met Sanneman: Cars en Woezel & Pip

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de verjaardagen van onze kids gevierd. M'n zoontje was vooraf erg duidelijk: hij wilde graag een Cars-taart.
Gelukkig was Sanneman van het forum zo lief mij te helpen en te leren hoe ik een mooie taart maak. Woensdag heb ik dus voor het eerst "getaart", en het resultaat is best aardig gelukt volgens mij. De kids en ook de visite waren in ieder geval erg verrast en enthousiast.
De taarten heb ik ingevroren, en gisteren in de koelkast laten ontdooien. Gelukkig weinig last van condens gehad.

De Cars-taart is gevuld met vanillebotercreme en frambozenjam, Woezel & Pip is gevuld met frambozen-aardbeienmousse en aardbeienjam (errug lekker!)

Dank voor alle inspiratie op het forum! Mocht je dus iets van jezelf herkennen....
Speciale dank voor Go4Cake, want haar Woezel & Pip creatie vond ik echt zo geweldig, dat onze versie redelijk "geinspikt" is ;-)

Ik heb de smaak goed te pakken en de volgende taart staat al in de planning!

Alvast bedankt voor het kijken en tips en aanwijzingen zijn van harte welkom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJZJXG8B-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MA7JSWXZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JC6LNO47-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVZX4QVX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XENNHEKQ-D.jpg

Re: Co-productie met Sanneman: Cars en Woezel & Pip

ik zie niks  :think:
Maar het klinkt al lekker  :P

Groetjes Silvia

3

SillieSilvia schreef:

ik zie niks  :think:
Maar het klinkt al lekker  :P

Sorry, een foto plaatsen viel niet mee ;-)

Lekker waren ze zeker  :9

4

erg mooi!

5

Wát een detail in de auto's!! Knap zeg!!

6

Len schreef:

Wát een detail in de auto's!! Knap zeg!!

Thanx! Wel met dank aan de beruchte Blokker-malletjes hoor.

Ah daar zijn ze!
Je eerste pogingen  :thumb:  WAUW Die puzzelplaatje van Woezel en Pip zijn zo sprekend geworden. Ik vind zelf het 'gezicht'altijd het moeilijkste. Meestal lukt het bij benadering bij mij  :rolleyes:

En die Cars taart is ook supergaaf. Ik mag binnenkort zelf ook een Cars taart maken voor de zoon van mijn vriendin. Ik neem deze mooi mee als inspi(k)ratie.  :Y

Groetjes Silvia

8

SillieSilvia schreef:

Ah daar zijn ze!
Je eerste pogingen  :thumb:  WAUW Die puzzelplaatje van Woezel en Pip zijn zo sprekend geworden. Ik vind zelf het 'gezicht'altijd het moeilijkste. Meestal lukt het bij benadering bij mij  :rolleyes:

En die Cars taart is ook supergaaf. Ik mag binnenkort zelf ook een Cars taart maken voor de zoon van mijn vriendin. Ik neem deze mooi mee als inspi(k)ratie.  :Y

Thanx! Ik vond de gezichten ook best lastig. Het was in ieder geval een heel gepriegel met uitsnijden van de oogjes en het mondje en de haartjes van Pip. Verder heb ik de accenten aangebracht met een zo'n "tandarts-tooltje"
Succes met je Cars taart!

9

Wat hebben we woensdag hard gewerkt, maar wat was het weer leuk om  te doen, zeker met dit resultaat. We mogen best trots zijn op onszelf. Op naar onze volgende taarten!

10

Super leuk, vooral W&P. heb je een how to voor deze?

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde. 1 kor 13:13

11

maaike14 schreef:

Ik heb op google een afbeelding van W&P gezocht. Deze een paar keer gepuzzeld om 'm te kunnen puzzelen.
De hoofdjes van W&P heb ik wel als rond uitgesneden aan de bovenkant ipv de lijntjes van de losse onderdelen te volgen. Daar daarna daar de oortjes op te doen krijg je al wat meer een ruimelijker effect.
Op de afbeeldingen in google zie je overal zwarte lijntjes om de onderdelen staan, maar dat heb ik op de taart bewust niet gedaan, om het wat "liever" te houden. Wel heb ik de lijnen geaccentueerd door met een tooltje kleine inkepingen te maken. 
Weet je zo genoeg? Anders mag je me ook een berichtje sturen hoor.

12

pooh76 schreef:
maaike14 schreef:

Ik heb op google een afbeelding van W&P gezocht. Deze een paar keer gepuzzeld om 'm te kunnen puzzelen.
De hoofdjes van W&P heb ik wel als rond uitgesneden aan de bovenkant ipv de lijntjes van de losse onderdelen te volgen. Daar daarna daar de oortjes op te doen krijg je al wat meer een ruimelijker effect.
Op de afbeeldingen in google zie je overal zwarte lijntjes om de onderdelen staan, maar dat heb ik op de taart bewust niet gedaan, om het wat "liever" te houden. Wel heb ik de lijnen geaccentueerd door met een tooltje kleine inkepingen te maken. 

Ik ga er mee aan de slag! Ik vond die van jou ook veel mooier dan anderen doordat je er geen zwarte lijn omheen had gedaan! Dus je effect was op mij effectief ;) Als het niet lukt dan ga ik je een berichtje sturen. Ik zal je het resultaat ook laten zien!
Thanks voor showing!!

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde. 1 kor 13:13

13 Laatst bewerkt door pooh76 (04-09-2011 21:13)

maaike14 schreef:
pooh76 schreef:
maaike14 schreef:

Ik ga er mee aan de slag! Ik vond die van jou ook veel mooier dan anderen doordat je er geen zwarte lijn omheen had gedaan! Dus je effect was op mij effectief ;) Als het niet lukt dan ga ik je een berichtje sturen. Ik zal je het resultaat ook laten zien!
Thanks voor showing!!

Thanx! *word wel erg verlegen van al die complimenten* :o   :o  :o
Leuk, ik kijk uit naar je resultaat! En stuur gerust een berichtje als je meer wilt weten.
Suuces!

14

zien er super uit allebei.
wel even een vraagje.ik lees dat je de malletjes van cars bij blokker hebt gehaald.Is dat op de bakafdeling of bij klei?
alvast bedankt.

15

al gevonden.