Mijn biscuit2 in chocoversie is 'mislukt', omdat hij niet gerezen is, dus maar snel de Funcakes gehaald.
Die heb ik nu in de oven staan, maar nu twijfel ik of het wel genoeg beslag is wat ik gemaakt heb.
Ik heb de hoeveelheden van de verpakking aangehouden, maar daarmee was mijn bakvorm niet voor 2/3 (niet eens de helft denk ik) gevuld.
Mijn gewone biscuit ga ik in het vervolg bakken volgens de 'litermethode': hoeveel liter inhoud heeft het blik? per halve liter een ei en dan 66 gram mix en 6 gram water.
Kan ik voor het chocobiscuit hetzelfde doen? per halve liter inhoud een ei maar dan 82,5 en 19 gram water.
Want volgens de verpakking moest ik voor mijn 30 cm taart maar 280 gram ei gebruiken, da's nog geen 6 eieren, terwijl de inhoud 5,5 liter is en ik dan op 11 eieren uitkom....
Het eerste biscuit van vandaag gaat voor eigen gebruik worden, maar als ik zie hoe weinig beslag er in de vorm ging, vrees ik dat dat ook gaat gelden voor het tweede.... En morgen moet het taartje af zijn. Moeten de biscuits niet steeds mislukken he?