1

Onderwerp: Snijden barbietaart in twee lagen?

Hallo, voor komende zondag wil ik een barbietaart gaan maken (met de wonder mold). Ik lees tips dat je het beste een karton halverwege kunt doen, zodat je eerst de onderkant kunt snijden en de bovenkant nog even kunt bewaren. Maar hoe gaat dat dan? Als je het marsepein over de rok hebt gemaakt, dan zie je toch niet meer waar het karton zit? Hoe haal je dan de bovenste helft eraf?
Iemand ervaring ermee en tips voor mij?

2

Re: Snijden barbietaart in twee lagen?

mmmm, ik lees graag even met je mee ben daar ook wel benieuwd naar zekr omdat de boljurk in een geheel is bekleed..... :think:

back in the world of baking !!

3

Is toch niet erg, dat je het karton niet ziet, het mes voelt hem wel.
Je haalt dus de barbie eruit, en snijdt naar beneden en stopt op het kartonnetje en zo snij je het eerste stuk eruit en dan dus daarnaast verder. Dan kartonnetje eraf en het onderste deel aansnijden.

Succes!!

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door taartmonique (25-08-2011 11:50)

Maar volgens jou manier dot, begin je met het bovenste taartdeel. Maar ik lees juist op internet dat mensen met de onderste taartdeel beginnen zodat je het bovenste deel nog even hebt om mooi naar je kijken. Dat begreep ik juist niet, hoe je dat dan deed.

Zie bijvoorbeeld op jouwtaartshop.nl/zelf-een-barbietaart-maken.html?gclid=CJb9yqLg6aoCFcWCDgodaQNBOw
[edit T, geen hyperlinks, zo laten aub]

Daar is de tip:"Ik doe altijd op de helft van de rok een extra kartonnetje zodat je de taart in tweeën verdeeld. Je kunt dan de bovenste helft met popje en een stuk rok nog even laten staan en de onderste helft vast aansnijden."

het lijkt me moeilijker om het onderste deel eraf te halen. wellicht dat je dan onderaan begint met omhoog snijden, en dan voelt waar het karton zit, en dan zo het onderste deel los snijdt/bovenste deel eraf lift.
als iemand een beter idee heeft, dan graag :+

ik doe het gewoon als Dot, lekker beginnen met de bovenkant.

I never met a calorie I didn't like....

6

Ik begin ook altijd met het bovenste deel, idd je voelt het karton, en daarna de onderste laag.

Groetjes Jose

7

hier ook iemand die de barbie gewoon gelijk slacht :+   zouden ze geen barbietaart met ondertaart bedoelen dat je de hele barbie eraf haalt :think:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

Je zou denk ik aan de achterkant met je mes één keer door de bovenste taart naar het karton toe kunnen snijden, en dan horizontaal net onder het karton helemaal rond snijden, dan zou je de bovenkant eraf moeten kunnen halen.  Maar vraag me af of je dan echt iets leuks overhoud om naar te kijken hoor, het is toch een hele rare Barbie/prinses zo compleet uit verhouding :D Ik doe niet zo moeilijk hoor, gewoon eerst de bovenkant.

groetjes el

Hier ook eerst de bovenkant aansnijden.

10

Toen ik het las, met de onderste helft beginnen, kon ik het me dus niet voorstellen. Maar jullie doen dat dus ook niet. Lijkt me ook het meest logisch om bovenaan te beginnen. Dan doen we dat...
Bedankt voor het meedenken.
El, goed idee om het toch te doen, maar je hebt gelijk dat je dan waarschijnlijk ook iets raars overhoudt.

11

Dan heb ik toch ook nog een vraagje.....als je inderdaad zo snijd met in het midden een kartonnnetje he, dan is je bovenste taart op dan haal je het kartonnetje eraf en dan zie je biscuit ????
Dan is die toch niet meer bekleed van boven of denk ik nu met een kronkel  :s
gr seija

back in the world of baking !!

12

seija10 schreef:

Dan heb ik toch ook nog een vraagje.....als je inderdaad zo snijd met in het midden een kartonnnetje he, dan is je bovenste taart op dan haal je het kartonnetje eraf en dan zie je biscuit ????
Dan is die toch niet meer bekleed van boven of denk ik nu met een kronkel  :s
gr seija

Dat is wat je wil...je kunt natuurlijk een  cirkel fondant/marsepein onder je kartonnetje doen...

groetjes el

13

en dan nog, dan zie je het biscuit, is dat zo erg? Ze hebben toch marsepein/fondant aan de zijkant?

Groetjes, Dorothea.