1 Laatst bewerkt door Twanneke81 (27-08-2011 11:44)

Onderwerp: [Feedback] Twee taartjes

Deze taart was voor mijn broertje, volgens mij heb ik het idee van dit forum. Dus als je je taart herkent: bedankt voor de inspiratie :)

Helaas ben ik eigenlijk nog nooit zo ontevreden geweest over een taart. Ik vind hem niet lelijk, maar hij mist het "wauw-effect". Hebben jullie suggesties voor verbetering?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DFZATCYE.jpg

En de taart hieronder wordt morgen opgehaald. Een collega van mijn vriend had gevraagd of ik een taart voor zijn dochter wilde maken. Er moest een dolfijn op en ze houdt van paars en roze, maar het moest ook weer niet zo'n meisje-meisje taart worden. Wat een drama zeg! Door de warmte werd de marsepein vochtig en plakkerig. En daardoor had ik ook nog eens ruzie met het zilverpoeder. Pff! Ik heb heel wat keertjes "Dit doe ik nooit meer!" en "Voortaan bak ik alleen nog taarten in de winter!" geroepen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QET7NIZP.jpg

2

Re: [Feedback] Twee taartjes

Ik vind je dolfijnen taart erg leuk.
Hoe maak je dat zo mooi zilver?

3

Je hebt mooie kleuren gebruikt bij beide taartjes!
Ze spreken daar door!

Wat ik je als tip mee kan geven is om te proberen met 1:1 botercreme strak af te smeren.
Als je op youtube zoekt op inspired by michelle kun je zien hoe zij met ganache afsmeert.
Dezelfde truc kun je ook met botercreme toepassen, gewoon met een geodriek (setje van de action gebruik ik zelf).
Daarna je taarten ook goed op laten stijven (ik doe ze zeker wel een uurtje en het liefst zelfs nog langer in de koelkast) en eventueel nog een 2de en 3de laag aanbrengen.
Dit werkt enorm goed voor mij.
Daarna hoef je al bijna niet meer te smootheren. :)

Suuces!

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

4

@ Lindie: De dolfijnen zijn grijs en afgewerkt met zilverpoeder.

@ Floor: bedankt voor de tip, ik ga meteen even zoeken!

5

Ik heb toch nog even haar naam op de taart gezet, vind hem beter zo :)

6

leuk!

7

Tnx :)