26

Re: Taart smaakt te simpel

nu gebruik ik zelf nooit jam of banketbakkersroom in een taart omdat ik dat zelf niet lekker vindt. Botercreme van de mix alleen als het echt niet in de koeling kan en dan vaak gemengd met chocolade of vers fruit.
Wat je ook kan doen is je biscuit een smaakje geven. Ik vind zelf de aroma's van loraine ( via de webshop) ideaal daarvoor.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

27

christine-h schreef:

ik gebruik beide maar indd de bc mix is veeel lekkerder (vind ik zelf dan) maar toch ook niet echt om te vullen maar das is echt mijn mening hoor! er zijn er volgens mij zat die dat doen. maar ik vind persoonlijk een beetje opvallende vulling in een taart9danbedoel ik opvallend in smaakt) heet lekkerst!!!

Mee eens, bij mij zit de opvallende smaak dan ook in het midden en het onderste laagje is de bc-mix.

Ricky schreef:

Zo wissel ik het ook af met aardbeienpuree, of bayley's of malibu of noem maar op. Als het nat is en lekker kun je het i de plaats doen van het water. Variaties genoeg dus!

Dat ga ik ook zeker eens proberen!  :9  Blijft het vanilleroom-achtige van de bc-mix niet overheersen?

~ Never waste a good crisis... ~

28

vanille kan nooit kwaad ;) ik bebuik bij alles waar suiker ingaat altijd nog een extra zakje vanille suiker  :o vind ik heerlijk! hihihih

29

jeetje wat interesant om dit te lezen, Nou mijn standaard vulling wordt het meeste gebruikt en dat is vanille botercreme met een laagje jam...

En ik snij de taart door 2 of door 3 een laagje creme (niet heel dik) en een lagje jam erover ook zeker geen pot... gewoon een laagje voor smaak...dat doe ik op de creme... dus niet apart dan wordt de taart van binnen zo nat en klef..

de tweede laag hetzelfde laagje vanille creme en een laagje jam..
en ik moet zeggen als ik andere opties geef dan kiezen de meeste toch voor de standaard vullingen...

30

ik vind zelf aarbeienjam en biscuit net een boterham en ook niet speciaal voor taart. maar ik las ook dat ze simpel gevraagd hebben...en dan krijg je toch simpel.

ik gebruik vaak de lemoncurd/sinasappelsmooth (iedergeval soorten die je niet vaak op je brood zou doen) en botercreme alleen voorafsmeren. en alleen met bokkenpootjescreme als vulling.

als je er slagroom nog tussen doet of een chocolaagje wordt het ookal wat specialer.

31

Smaken verschillen.
Ik vind mokkabotercreme het allerlekkerste bij biscuit, en die maak ik dan van 250 g planta en 150 poedersuiker (dus niet eens 1:1) met een zakje espresso-oploskoffie erdoor. Om te vullen en af te smeren.
Jam met biscuit vind ik dan weer niet zo bijzonder (zoals Olga zegt, net een boterham).
De smaak van de bc mix ken ik niet.

32 Laatst bewerkt door Ricky (26-08-2011 16:45)

Jultie schreef:
Ricky schreef:

Zo wissel ik het ook af met aardbeienpuree, of bayley's of malibu of noem maar op. Als het nat is en lekker kun je het i de plaats doen van het water. Variaties genoeg dus!

Dat ga ik ook zeker eens proberen!  :9  Blijft het vanilleroom-achtige van de bc-mix niet overheersen?

Nee, je merkt bijna niet meer dat het van boter is gemaakt. Vindt ik.... ;) Ik gebruik altijd wel sterke smaken...

De aardbeienpuree komt van de sligro en die is errug lekker.
En Bayley's, tja het blijft een favoriet van mij.  :D

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

33

Als ze om simpel vragen is het wel een beetje gek dat ze er dan daarna commentaar op hebben vind ik....

Ik smeer alleen af met bc, welke variant dan ook. Ik ben ook nog veel aan het uitproberen. Nu staat er een taart in de koelkast met bokkenpootjescreme (vind ik dus niet lekker ben ik net achter) en kersenvlaai vulling (vind ik ook niet lekker ben ik net achter :D , dus geen idee of het te vreten is....)

.....en er was taart....

34

BBB schreef:

Als ze om simpel vragen is het wel een beetje gek dat ze er dan daarna commentaar op hebben vind ik....

Ik smeer alleen af met bc, welke variant dan ook. Ik ben ook nog veel aan het uitproberen. Nu staat er een taart in de koelkast met bokkenpootjescreme (vind ik dus niet lekker ben ik net achter) en kersenvlaai vulling (vind ik ook niet lekker ben ik net achter :D , dus geen idee of het te vreten is....)

hahaha dat word uit delen om dan van je taart af te komen ;)

35

christine-h schreef:
BBB schreef:

hahaha dat word uit delen om dan van je taart af te komen ;)

hehehe! Gelukkig was ik de enige die het niet lekker vond! Best lastig iets te maken dat je niet lekker vind, moet je toch op een ander afgaan. Maarrr over smaak valt niet te twisten natuurlijk :-D

.....en er was taart....