1

Onderwerp: Best Spannend.. Eerste Parade!

Na 1 keer wat cupcakes gemaakt te hebben met een vriendin dacht ik.. dat moeten we ook kunnen doen met taarten!
Nadat ik het internet had afgespeurd durfde ik het aan, mijn eerste taart. In middels heb ik er 3 gemaakt en ben ik ontzettend benieuwd naar jullie reacties. Ik hoor graag wat verbeterpunten.
Ik zit eigenlijk nog vol vragen zoals; de hoeveelheid tijd die jullie besteden aan je taart en tips om wat efficienter te werken (ik sta er een hele dag voor in de keuken) en hoe je voorkomt dat de marsepein gaat zweten terwijl hij wel koud moet staan...
Kortom ik hoop veel van jullie te leren via het forum!  :think:

Mijn eerste taart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RIGDB436.jpg

Nummer 2: mijn broertje wilde een taart met een palet aan kleuren met wat muziek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZL4UZEUC.jpg

Nummer 3: Onderstaande taart heb ik gemaakt voor mijn moeders verjaardag:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQBFAFSD.jpg

2

Re: Best Spannend.. Eerste Parade!

:thumb: prachtige 1e taarten zeg :Y  je rozen zijn ook erg mooi  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Carien (25-08-2011 21:51)

oeps, sorry, 2x  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Mooi hoor!  :Y

5

erg mooi!!!

6

erg mooie taarten, knap hoor!

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

7 Laatst bewerkt door Prinses013 (25-08-2011 22:02)

Heel erg mooi!! :Y Ik ben ook een beginner en ik ben (van het begin van mixen tot het wegzetten) zo'n 7 uur bezig met een simpele taart. Dus geen tierelatijntjes! Ik maak wel mijn fondant e.d. allemaal zelf

Groetjes Puck

8

mooie rozen!

9

Wat een leuke taarten maak jij zeg! Ik vind vooral die regenboog kleurtjes(onderste taart foto 2) erg leuk. Je kan wel zien dat je al ervaring hebt met decoreren van je CC's! Je vraagt om feedback dus een paar verbeterpuntjes: Na het afsmeren de koelkast in en als ie goed koud is met een warm paletmes afstrijken, dan zie je veel minder bobbeltjes en wordt je taart strakker. Dat de marsepein gaat zweten, dat hebben we met dit vochtige weer allemaal hoor. Als het heel erg is kun je met een ventilator op je werk gericht aan de slag gaan. Ik trek altijd een nieuwe nylon kous over mijn ventilator zodat ik minder stofjes op mijn fondant krijg. Hoeveel tijd voor een taartje??? Hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat. ;) Ik zelf bak meestal meerdere biscquits en de vullingen maak ik ook alvast(in de vriezer zetten n.b. kijk even welke vullingen goed in de vriezer kunnen) Als je dan gaat bekleden en decoreren dan heb je veel minder werk. Succes en veel bakplezier! Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

10

Hmm.. Hoe vaker ik een taart maak, hoe langer ik er mee bezig ben!!!! Dan ben ik niet meer zo snel tevreden! Maar ik heb taartjes die ik in 2 uurtjes decoreer en ik heb ook taarten gemaakt waar ik makkelijk 15 uur aan gewerkt heb!

Maar... Als dit jouw eerste taarten zijn.. Dan komt het helemaal goed!!!! Ze zijn erg mooi!!!  :Y

11

Ik vind het knap hoor voor een eerste taart!

12

mooie parade! :thumb:

13

zijn dit je eerste taartrn, wow... mooi hoor!

14

Ik vind de stapeltaart met de kleuren echt heeel mooi! Knap hoor, ik begin ook pas maar de mijne zien er nog niet zo strak uit!

Oefening baart kunst (lees: schitterende taarten en cupcakes!)  dus flink aan het oefenen!

15

Mooi hoor, zeker voor een 1e taart  :thumb:

Wat je bent bewijst wat je kunt.
Wat je ermee doet bewijst wie je bent.

16

Mooie parade!  :thumb:  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

17

De rozen op je laatste taart zijn echt heel erg mooi!!
Xxxx

18

Super bedankt voor alle lieve en bemoedigende reacties, haha! :) Ik denk dat ik de taarten in de toekomst in stappen gaan maken, dus inderdaad dingen invriezen of de decoraties van te voren maken. Misschien dat dat wat tijd scheelt..  :think:

Theatje schreef:

Wat een leuke taarten maak jij zeg! Ik vind vooral die regenboog kleurtjes(onderste taart foto 2) erg leuk. Je kan wel zien dat je al ervaring hebt met decoreren van je CC's! Je vraagt om feedback dus een paar verbeterpuntjes: Na het afsmeren de koelkast in en als ie goed koud is met een warm paletmes afstrijken, dan zie je veel minder bobbeltjes en wordt je taart strakker. Dat de marsepein gaat zweten, dat hebben we met dit vochtige weer allemaal hoor. Als het heel erg is kun je met een ventilator op je werk gericht aan de slag gaan. Ik trek altijd een nieuwe nylon kous over mijn ventilator zodat ik minder stofjes op mijn fondant krijg. Hoeveel tijd voor een taartje??? Hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat. ;) Ik zelf bak meestal meerdere biscquits en de vullingen maak ik ook alvast(in de vriezer zetten n.b. kijk even welke vullingen goed in de vriezer kunnen) Als je dan gaat bekleden en decoreren dan heb je veel minder werk. Succes en veel bakplezier! Groetjes Thea

Ik heb mijn laatste taart afgestreken met een warm paletmes maar nog steeds zijn maar taarten minder strak dan ik zou willen. Hoe dik moet de laag botercreme zijn?

19

Hele mooie parade hoor!