Onderwerp: Reliëfmat en lussenstrik
Ik heb vanmiddag mijn verjaardagstaart gemaakt. Wilde de strik eens uitproberen. Heb gisteravond de lussen gemaakt van marsefond met tylose. Vanmorgen de strik ervan gemaakt. Ik heb voor het vastzetten van de lussen Decorator Icing gebruikt (dit zit kant en klaar in een pot), alleen was de pot al eerder opengegaan. Weet niet hoe lang je dit opengemaakt kunt bewaren?
Zojuist de strik op het taartje gezet, maar de lussen zakken helemaal in en zitten ook nog los. Moet het nog langer drogen of gaat het niet met marsefond? Of is mijn Icing niet goed meer?
Heb nu alle bovenste lussen nog maar ondersteund met keukenrol totdat morgen de visite komt. Hoop dat het nog wat wordt.
De taart heb ik met een reliëfmat (bolletjes/cirkels) bekleed. Ging op zich wel goed, maar wanneer je het marsepein op de taart hebt liggen, zakken de zijkanten helemaal uit en dat is ook te zien aan de cirkels. Helaas kwam ook de botercrème erdoor zetten. Waarschijnlijk te dun uitgerold? Hebben jullie nog tips hoe je ook de zijkanten mooi kunt krijgen?
Ik heb het voor nu maar opgelost door in de kleur van de strik kleine rondjes op de taart te doen. Zo kon ik ook de 4 plekjes die te dun waren (en de botercrème er dus uit kwam) verbloemen.
Graag tips, aangezien ik het weekend het taartje nog een keer voor mijn moeder ga maken. Heb voor haar al wel de strik klaar met in alle lussen nog een stuk keukenpapier. Dit zal ik zo maar laten liggen totdat het zondag op de taart gaat. Moet ik er dan nog iets van plasticfolie losjes overheen leggen tot zondag?
Het is een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen en ik hoop op wat tips.
groetjes Ellen