1

Onderwerp: Kleine hoeveelheden met welke keukenmachine

Hallo allemaal,

ik lees hier al een poosje mee en probeer zo af en toe een leuke taart te creeeren. Tot nu toe met mijn handmixertje  :/
Gelukkig komt mijn verjaardag eraan en een keukenmachine staat bovenaan het lijstje. Maar welke?? Er is zoveel te koop. Ik wil niet zo'n dure, daarvoor ga ik 'm te weinig gebruiken denk ik (clatronic/quigg/kenwood).

Ik heb al veel gegoogled en gelezen maar waar ik niet helemaal uitkom is het mixen van kleine hoeveelheden. Als ik straks zo'n leuke keukenmachine op mijn aanrecht heb staan wil ik eigenlijk niet mijn handmixer tevoorschijn moeten halen om een kommetje slagroom te kloppen (250ml). Met welke keukenmachine kan ik dus 1 pakje slagroom kloppen?

Verder wil ik er ook graag brooddeeg mee mengen (en biscuit etc. natuurlijk).

Dank voor jullie antwoord

2

Re: Kleine hoeveelheden met welke keukenmachine

Nou ik mix in mijn Kitchenaid ook gewoon een klein beetje slagroom hoor! Begrijp wel dat je die niet zoekt, maar meer om aan te geven dat een kleine hoeveelheid in een grote kom bij mij prima werkt.

Succes!

3

koop gewoon lekker een Kenwood Patissier,die is naar verhouding goedkoop, en ga voor je kleine bakjes slagroom je ouwe mixertje gebruiken, niks mis mee toch? hoef je gelijk het hele spektakel niet uit te wassen.

4

omakneeltje schreef:

koop gewoon lekker een Kenwood Patissier,die is naar verhouding goedkoop, en ga voor je kleine bakjes slagroom je ouwe mixertje gebruiken, niks mis mee toch? hoef je gelijk het hele spektakel niet uit te wassen.

is nu in de aanbieding bij de makro voor 141,= euro incl btw

5

Wij hebben een KitchenAid en daarmee mixen we zelfs een half pakje slagroom.
We maken er biscuitdeeg mee en bakken ongeveer 8 broden in de week. Dit mixt hij zonder problemen achter elkaar door. Hij is niet goedkoop maar we hebben er geen spijt van. Bovendien verdient het apparaat zich weer terug omdat eigen gebakken brood veel goedkoper is dan brood van de bakker. We kopen altijd 25kg zakken meel en bloem.

Wij willen niet meer anders.

6

Bianca_v_s schreef:

We maken er biscuitdeeg mee en bakken ongeveer 8 broden in de week. Dit mixt hij zonder problemen achter elkaar door. Hij is niet goedkoop maar we hebben er geen spijt van. Bovendien verdient het apparaat zich weer terug omdat eigen gebakken brood veel goedkoper is dan brood van de bakker. We kopen altijd 25kg zakken meel en bloem.

de vraag was: niet zo´n dure, dus lijkt me het advies van de KA  niet relevant :)

7

omakneeltje schreef:
Bianca_v_s schreef:

de vraag was: niet zo´n dure, dus lijkt me het advies van de KA  niet relevant :)

Wat in de kitchenaid kan zou bij de kenwood toch ook wel lukken?

8

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels een kenwood chef aangeschaft. M'n eerste brood is mislukt  :s  hihi, maar ik ga deze week verder met experimenteren. Dat ene pakje slagroom is dan wel weer gelukt  :)

9

veel plezier van je machine :Y

10

el schreef:
omakneeltje schreef:
Bianca_v_s schreef:

Wat in de kitchenaid kan zou bij de kenwood toch ook wel lukken?

Niet alle machines mengen goed brooddeeg, en aangezien dit ook een wens is....