Onderwerp: Hulp gevraagd, 'gezonde' cupcakes met muesli
Hallo,
Ik heb daarnet een poging gedaan tot het maken van 'gezonde' cupcakes. Maar je raad het al het is mislukt. Nu heb ik het recept inmiddels al talloze keren bekeken, en ook gecheckt of de oven wel op de goede stand stond e.d. maar ik kan maar niet bedenken wat er nu fout is gegaan.
Misschien heeft iemand van jullie een idee? Ik heb het volgende recept gebruikt uit het boekje cupcakes en koekjes van de reeks culinair genieten.
ingredienten voor 12 stuks:
100 gr muesli
100 gr zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder.
1 dl melk
1 dl yoghurt
50 gr honing
Verwarm de oven voor op 190 graden en zorg dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn. Schep de muesli door het bakmeel en voeg dan het bakpoeder toe. Meng de melk, yoghurt en honing en spatel dit door het meelmengsel. Vul je cupjes tot 2/3 en bak ze in 15 min gaar.
Mijn cupcakes bleken uiteindelijk niet gaar te zijn aan de binnenkant, terwijl de boven kant al wel goed was. Daarnaast heb ik het idee dat ze niet goed 'gerezen' hebben omdat ze erg laag de oven uit zijn gekomen.
Kan iemand mij misschien helpen? Ik was eigenlijk zo blij een relatief gezond (en makkelijk!) alternatief gevonden te hebben voor cupcakes.