1

Onderwerp: Lekker vrolijk, maar ook lastig

Hoi medebaksters,
Deze taart heb ik gemaakt met voor een kindje met verschillende allergieën. Best lastig hoor. Boter, melk, room en pinda's kon ik niet gebruiken. Voor het bakken van de biscuit heb ik het basis recept van deze site gebruikt, dat ging prima. Maar de vulling was moeilijker. De "botercreme"heb ik gemaakt van wajang, poedersuiker, vanille-essence en pudding gemaakt met sojadrink naturel en een pakje dr. oetker vanille kookpudding. Dit smaakt ongeveer het zelfde als luchtige botercreme alleen het voelt wel anders in je mond. Kersenjam en abrikozenjam kon ook niet. Omdat ik de "botercreme" anders vond dan gebruikelijk heb ik geen laag botercreme als vulling gebruikt, maar de taarthelften ingesmeerd met creme en daartussen vlaaivulling aardbeien gedaan, wel eerst een dijkje met creme gemaakt. Dit smaakte prima.
Nou genoeg geklets, hier komt ie...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFEILUGC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SH7LFMEL.jpg

Groetjes Ans

2

Re: Lekker vrolijk, maar ook lastig

Klinkt mjammie, ondanks alle allergieen is het volgens mij toch een lekker taartje geworden, wat zal de jarige blij zijn.
Ziet er trouwens ook prachtig uit. :Y

3 Laatst bewerkt door rianne1952 (21-08-2011 11:59)

Een taart om blij van te worden.

4

mooie en vrolijke taart

5

Wat een leuke taart en een flinke klus met al die aangepaste ingrediënten!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

6

Wat een vrolijke taart! Misschien een tip voor de volgende keer± de Wilton decorator icing is volledig lactose vrij, die kun je gebruiken om mee af te smeren en om mee te vullen. Met smaakstoffen volledig naar eigen smaak te maken en die heeft niet dat akelige mondgevoel wat jij omschrijft.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Erg leuk en vrolijk!!

I just love cake!
Groetjes Laura

8

wat een leuk taartje! :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

9

wauw wat super dat je dat gedaan heb zeg. Maar de taart is zeker van fondant gemaakt?? Omdat er in marsepein ook noten verwerkt zitten??

10

e.otto schreef:

wauw wat super dat je dat gedaan heb zeg. Maar de taart is zeker van fondant gemaakt?? Omdat er in marsepein ook noten verwerkt zitten??

Het witte is fondant , de rest marcepein. Het kind is niet allergisch voor pinda's ,maar intolerant. Gek genoeg geen allergie voor noten.
De voorkeur ging uit naar marcepein omdat hij dat erg lekker vind.

Groetjes Ans