1

Onderwerp: hulp nodig bij mijn cake pops

Hoi, hoi,

Ik vraag me af wat ik fout doe bij het maken van cake pops. Ik heb een cake van biscuit gemaakt. Die gekruimelt en er glazuur bij gedaan. De bolletjes in de vriezer gezet.

Helaas vielen de bolletjes van de stokjes af en kreeg ik de candy melts niet vloeibaar genoeg om de bolletjes er in te dopen.

Ik las op het forum al wat dingen over cake pops, maar weet niet of ik het goed begrepen heb. Kan je ipv glazuur (en is glazuur uberhaupt wel goed...) ook chocolade pasta gebruiken? Wat voor hoeveelheden moet ik gebruiken?

Hoe krijg ik de candy melts goed dun? En moet ik er iets aan toe voegen om het vloeibaar te krijgen?

Wie heeft er tips voor me??

Alvast bedankt
Groetjes,
Roos

Re: hulp nodig bij mijn cake pops

Volgens mij worden de cakepops gemaakt met cake. Ik denk dat biscuit hiervoor te luchtig is. Op you-tube kun je fimpjes zien hoe je cake pops kunt maken.

Succes!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Ik heb gisteren cake pops gemaakt met biscuit en ik kreeg mooie bolletjes. Ze vielen er inderdaad wel (heel soms). Ik heb echter de biscuit gemengd met botercreme (per 100 gr.; 20gr. Roomboter, 20gr. Margarine, 40gr. Poedersuiker)
Het was mij aangeraden om de stokjes eerst in de chocolade (ik deed met chocolade) te dippen, dan in het bolletje te steken, dan weer terug in de vriezer. Dan zitten ze vastgevroren in de balletjes en vallen ze er minder makkelijk vanaf!

Groetjes Puck

4

Ondertussen heb ik ontdekt dat het 'Glazuur' een verkeerde vertaling in het boek is. Het is verstandiger om Monchou - Roomkaas - Botercreme of zo te nemen, dat 'plakt'  beter en is niet zo mierzoet als glazuur.

Biscuit kan wel degelijk hoor  :Y  Je zult wellicht wel iets meer nodig hebben dan cake, maar er zijn er zat die ze maken van kapsels die nog over zijn, of stukken die ze hebben afgesneden.  De biscuit is niet meer zo luchtig op het moment dat je je roomkaas of botercreme er door hebt gekneed )

De stokjes eerst in de candymelts dopen, dan in het bolletje steken en de candymelts weer laten stollen, dan zit het stokje goed vast aan het bolletje (even in de vriezer werkt goed  :Y )

Als je je candymelts niet dun genoeg krijgt kun je het verdunnen met een theelepeltje crisco, niet langer doorwarmen want dan worden de candymelts alleen maar dikker.

Verder je cakeballetje echt alleen dopen in de gesmolten candymelts. Dus niet ronddraaien want dan laat je stokje weer los. Zorg dus dat het bakje waarin je je candymelts smelt genoeg gevuld is zodat je je balletje in 1 x helemaal onder kunt dopen. (een smaller bakje is dus beter dan een breed bakje.. daar zou je meer in moeten doen  ;) )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Je kunt de candy-melts verdunnen met een BEETJE zonnebloemolie.
Heb ik ook gedaan en werkte goed.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6 Laatst bewerkt door Rooslovesroze (19-08-2011 07:09)

Dank je wel voor de tips! Hier ga ik mee aan de slag.
Hebben jullie misschien ook nog een verhouding voor biscuit / botercreme?

Groetjes,
Rosalie

beginnen met 2 eetlepels bc op een kapsel van 20 cm. En dan per eetlepel toevoegen als je deeg nog niet stevig genoeg is.

Is een kapsel een biscuit uit een springvorm? Ben nog niet helemaal thuis in de benaming...

Rooslovesroze schreef:

Is een kapsel een biscuit uit een springvorm? Ben nog niet helemaal thuis in de benaming...

Sorry, ja daar bedoel ik een biscuit mee! En als je een cake uit de supermart gebruikt begin ik ook gewoon met 2 eetlepels. Dat is dan meesta genoeg. Maar biscuit is idd wat droger, dus daar moet soms meer doorheen. En dan goed kneden tot een deegbal.

Super dank je wel!! Ik ga aan de slag!