1

Onderwerp: wie zou mij kunnen helpen tekefonische cricut probleempje

wie zou mij kunnen helpen misschien wel telefonische??

ben nu al een heletijd aan het proberen maar niks helpt :(

ik heb een cricut maar krijg dat ding niet aan de praat wil graag een tekst uitsnijden maar het lukt niet.

bedankt alvast

Re: wie zou mij kunnen helpen tekefonische cricut probleempje

Wat wil je weten?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

ik heb nu eindelijk met hulp van mijn zusje wat letters gekregen maar het is niet goed wat ik doe...

misschien is er iemand inde buurt van zwolle die eens wat wil afspreken??

Je kunt ook vertellen wat je doet, welk materiaal, welke speed, pressure
En wat gaat er precies mis? Er zijn genoeg dames met een cc

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

5

ja, dat zou inderdaad helpen..

beschrijf eens wat je doet, en wat het resultaat is. Wat laat het apparaat op het schermpje zien..

Ik zou je best willen helpen, maar telefonisch is even lastig.. (tis al errug laat :) ) en woon erg ver van zwolle af..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Je mag mij altijd bellen  ;)

7

ik heb de letters nu via dat programma wat in gedownload heb er af gekregen maar via die toners die ik bij gekocht heb lukt niet. kan niks vergroten enz...

Ik heb nu met icing sheets gedaan maar dat ging steeds los heb van alles geprobeert elke keer 1 letter per stuk. maar als er iets kleins gedaan moest worden ging het mis. heb fondant ook al geprobeert ook niet.
het zou handig zijn als er gewoon een nederlandse beschrijving bij zou zitten dan zou ik al wat meer voor mekaar krijgen denk ik :(

heb het ding nu even heel ver weg gezet in mijn kast (gisteren bijna door het raam) maar zou zo graag hem willen gebruiken voor de bruidstaart van mijn zus.

@chantelle, ens is niet zo heel ver van zwolle zouden wij niet een keer wat kunnen afspreken?? (alleen als jij dat wil hoor voel je niet verplicht)

bedankt meiden voor jullie reactie

8

en daarbij loopt het forum steeds vast grr kan een paar dingen openen en daarna vast en moet alles weer afgesloten worden  :s

9

Als je met een cartridge werkt, kan je met de zilveren draaischijf die rechts voorop het apparaat zit de grootte van het plaatje of de letter instellen. Als dit niet werkt is er denk ik iets niet goed aan het apparaat!

Never give up on things that make you smile......

Daantje schreef:

Als je met een cartridge werkt, kan je met de zilveren draaischijf die rechts voorop het apparaat zit de grootte van het plaatje of de letter instellen. Als dit niet werkt is er denk ik iets niet goed aan het apparaat!

Idd, als dat niet werkt is ie stuk.

Kijk ook eens op YouTube daar staan diverse filmpjes.
Belangrijk is om je snijmat goed in te vetten met crisco.
Marsepein, fondant ed heeeel dun uitrollen bij kleine dingen.

Succes!

11 Laatst bewerkt door Bommeltje (19-08-2011 23:16)

Je kunt beter eerst je machine leren kennen voor je met welk gedownload programma dan ook aan de slag gaat..

Stap 1, ga eens goed voor je cricut zitten en probeer alle knopjes uit (behalve CUT) zie op het display wat ze doen.
De grote ronde 'wielen' aan weerszijde van je cricut gebruik je om het volgende in te stellen:

*Speed (de snelheid waarmee je snijdt)
*Pressure (de druk van het mesje op je fondant)
*Size (De grote van de afbeelding)

Onder in je schermpje zul je zien dat de vakjes verplaatsen als je daar aan draait.

Het plaatje van de letter, of het patroon op je schermpje zal niet groter of kleiner worden.. De grootte wordt onder in het schermpje weergegeven in cm (of Inch maar dat kun je veranderen in settings naar cm)

Verder raad ik je aan nog even te wachten met Icing/Frostysheets. Begin met fondant: Kneed redelijk wat Tylose door je fondant, je hoeft het niet 24 uur te laten inwerken.
Rol fondant erg dun uit op je werkblad/aanrechtblad, smeer je snijmat goed in met crisco (je kunt echt NIET zonder crisco) Leg de dunne lap fondant op je snijmat, en rol hem nog even goed aan, is hij nog licht bobbelig, desnoods even met je smoother er ook overheen. Leg de snijmat met fondant in de vriezer voor minimaal 6 a 7 minuten, stel ondertussen je machine in op het patroon wat je uit wil snijden. Ik zou de snelheid niet te hoog zetten, en de pressure op medium. De grootte kun je instellen in CM, en dan de grootte instellen op wat jij wil. Kies dan het patroon wat je wil snijden. Haal dan je snijmat uit de vriezer en leg hem direct in de cricut en druk op 'CUT'.. En nee, het gaat niet altijd goed, zeker niet als je teveel letters in 1 keer wil snijden, aangezien zo'n dun lapje erg snel ontdooit. Maar de afsnijdsels en de patronen die niet goed gegaan zijn kun je gewoon weer kneden en opnieuw uitrollen.

Ik vind het zelf het prettigst werken met 2 snijmatten, 1 ligt er in de vriezer, en met de ander ben ik bezig, snij ik uit, weer uitrollen en als ik die dan in de vriezer leg, haal ik de andere eruit en begin weer van voorafaan.

Ik snij echt maar op 1 kwart van mijn snijmat.. als ik meer zou snijden is het weer ontdooit. Ik kreeg er toch echt keurige kleine ornamentjes (uit de basis cartridge) uit 2 weken geleden.. tijdens een demonstratie.. zo klein en fijn had ik ook niet verwacht.

Geef niet op meis, het kan echt.. maar je moet je machine wel goed leren kennen voor je er echt goed mee aan de slag kunt  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

@bommeltje; goeie tip van de vriezer! Ik gebruik eigenlijk alleen maar marsepein, maar ik ga dit ook ff proberen!

13

Gewoon proberen , de tips van Bommeltje werken echt  :Y
Als je vanuit een ander programma werkt, dan staat daarin de snelheid en diepte van je mesje vaak ingesteld en dan werken de instellingen van je machine zelf niet. Beter is eerst met een gewone cartridge uit te proberen , dan weet je zeker dat hij het goed doet
Succes  :thumb:

14

Angelique, ik hoorde van de week dat marsepein ook werkt, en ook dat kan prima in de vriezer. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vermoed wel dat marsepeinen patronen sneller vervormen zodra je ze van je mat af probeert te halen.. want echt goed droog zal het nooit worden...

Ik merk nu dat ik een essentieel onderdeel ben vergeten, zal het ook nog in mijn bovenstaande post zetten. kneed wel Tylose door je fondant, en gebruik een fondant dat goed stevig/hard wordt. (ik vind zelf pettinice van bakels hier prettig voor)

je zou het ook nog met Gumpaste kunnen proberen. Zelf lukte het mij erg goed met fondant/Tylose, en vind het dan zonde om dure Gumpaste te gebruiken.

15

als je hem toch nog uit het raam wilt gooien roep dan even dan ga ik aan de andere kant staan om hem op te vangen :lol:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

16

bommeltje heel heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg!!

Ik ga volgende week een nieuwe poging wagen en al deze tips meenemen. hoop alleen dat de plaat in de diepvries past heb zo'n klein tafel model diepvries. maar dat gaan we gewoon proberen!!

meiden allemaal bedankt voor je reactie!!

Nikita ik ga je mailen als ik ga gooien hahaha

17

De gewone cricut snijmat (30x30) past gewoon in een tafelmodel vriesvak  :Y  In de winkel hebben we ook zo'n koelkast staan met een mini ijsvakje boven in, daar paste hij in  :Y  Hij moest wel wat schuin liggen.. heb achterin iets gelegd waar de achterkant op kon,.. en dan diagonaal naar voren.. dan gleed hij net niet weg :)

Succes!! En bij vragen gewoon hier stellen!.. en blijven oefenen!!

18

Bommeltje schreef:

Angelique, ik hoorde van de week dat marsepein ook werkt, en ook dat kan prima in de vriezer. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vermoed wel dat marsepeinen patronen sneller vervormen zodra je ze van je mat af probeert te halen.. want echt goed droog zal het nooit worden...

Ik gebruik regelmatig marsepein in de cricut. Ik laat de mat dan vrij lang in de koelkast liggen en ga daarna snijden. Ik doe hem dus niet in de vriezer omdat anders de marsepein vrij snel klef wordt als het uit de vriezer komt (en omdat mijn vriezer op zolder staat en ik te lui ben om iedere keer 2 trappen op te lopen :lol:  :lol:). Bij de koelkast blijft de marsepein steviger omdat de marsepein dan niet bevroren is. Wel snel na het snijden de figuurtjes van je mat halen en op een plastic mapje laten drogen of gelijk op je taart doen.

Verder vind ik gumpaste super werken in de cricut. Ook een tijdje in de koelkast en dan gaat het snijden super. Mooie strakke randjes.

19

ooooooooooo ben zo blij!! eindelijk heb ik door hoe het moet!! ik heb al de mooiste dingen uitgesneden....

maar ik krijg het niet van de plaat af :(  :o ik heb geen idee hoe je het heel eraf krijgt omdat je de fondat heel dus uit rolt. ik wil graag van die opstaande bloemen maken dus die kan ik niet liggend laten drogen..

dus wie heeft hier nog een tipje voor??

20

peet78 schreef:

ooooooooooo ben zo blij!! eindelijk heb ik door hoe het moet!! ik heb al de mooiste dingen uitgesneden....

maar ik krijg het niet van de plaat af :(  :o ik heb geen idee hoe je het heel eraf krijgt omdat je de fondat heel dus uit rolt. ik wil graag van die opstaande bloemen maken dus die kan ik niet liggend laten drogen..

dus wie heeft hier nog een tipje voor??

Ja, weer een tijdje terug in de vriezer en dan er gelijk afhalen.