1

Onderwerp: Help, mijn royal icing ziet er dof en poederig uit...

hoe krijg ik meer egale roy. icing die ook wat meer glans heeft? Ik meng bakkersuikerpoeder wat ik gezeefd heb (heeele fijne zeef) en eiwitpoeder en water en ietsiepietsie citroenzuur alles naar verhouding van gebruiksaanwijzing door elkaar met Kgarde van m'n Kenny, heel rustig en niet al te lang, paar minuutjes.
Na het kleuren laat ik het ff een uurtje staan om evt. luchtbellen eruit te laten komen. Na het decoreren zien de gedecoreerde koekjes er de volgende dag mat, dof en poederig uit. Wat doe ik verkeerd?
Op een workshop werd Merenque poeder van Wilton gebruikt, maar ik heb ooit (per ongeluk) een giga zak 500 gr. eiwitpoeder gekocht van funcakes, zonde om weg te gooien! Maar waar het me vooral om gaat: hier moet je toch ook goede icing van kunnen maken, doe ik wat verkeerd?  :think:

Sweet addiction...

Re: Help, mijn royal icing ziet er dof en poederig uit...

maak je wel eerst eiwit van je eiwitpoeder en het water?

als je RI aan het mixen bent, hoort het niet meer te glanzen.
Als je stukjes wil opvullen, zoals als je een koekjes versiert en je wilt een gedeelte opvullen, dan kun je wilton colorflow toevoegen aan je RI, dan gaat het meer glanzen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Of het voor de glans helpt weet ik niet, maar je mag zeker wel 10 minuten mixen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

R.I. hoort mat te zijn. Dan is ie goed. Voor een mooie glans kun je idd het beste colorflow toevoegen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Dank jullie wel voor de reacties! Weer wat geleerd: colorflow toevoegen dus.
Op cursus heb ik echter geleerd RI zo kort mogelijk te mixen ipv 10 minuten... huh?

Sweet addiction...

ik weet ook 10 minuten :Y

misschien ligt het eraan waar je de cursus hebt gehad?

groetjes Tirza     

7

tipsytaartje schreef:

ik weet ook 10 minuten :Y

misschien ligt het eraan waar je de cursus hebt gehad?

Bij Marielle van de Koekenbakkers! Maar zij gebruikt dus Merenque poeder, ik heb nog zo'n grote zak eiwitpoeder staan die ik gebruik. Ook via boeken en internet gekeken.

Sweet addiction...

hmz, die zal wel weten waar ze het over heeft, maar zowel bij de PME cursus als in de boeken van o.a. peggy porschen en martha steward staat dat je moet mixen totdat het goed gemengd is op medium speed, en daarna nog 7 minuten op low speed, totaal kom je dan wel op 10 minuten.

groetjes Tirza     

9

voor zover ik me kan herinneren is die 10 minuten om het sterker te maken zodat het minder breekbaar is na uitharding.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Dank jullie wel voor de reacties, ik moet zeggen dat ik veel opsteek van het forum  :Y  Gaaf hoor!

Sweet addiction...