Re: Mijn tweede smeltende bruidstaart

Karin09 schreef:

Hey Inky, fijn dat de ontvangers zo positief reageerden..........! Je hebt je best gedaan, en dat e bruidegom liever jam had gehad, kon jij niet weten.........

Vullingen met bc-mix of jam, hoeven niet in de koelkast, dus de taarten dan ook niet.............dat zal een volgende keer ook enorm schelen.

En jij gaat nu echt..............echt..............echt genieten van je welverdiende vakantie en je kids! En ik ben benieuwd naar je volgende creatie waarin je alle tips en trucs die je hier hebt gekregen kan gaan toepassen!

(en ik ga een huilend mannetje van 6 maanden uit zijn bedje plukken  ;)

Geef dat kleine mannetje ff een dikke knuffel van mij en thx voor je leuke en aardige woorden

Groetjes Inky

77

okee...dan ga ik ook wat zeggen:

@Inky: GO GIRL... :thumb:
(ben zelf ook een beginner, het blijft ' klussen' , maar we worden vast steeds beter... :Y )

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Ilucya schreef:

okee...dan ga ik ook wat zeggen:

@Inky: GO GIRL... :thumb:
(ben zelf ook een beginner, het blijft ' klussen' , maar we worden vast steeds beter... :Y )

Haahahahahaha
Tuurlijk worden we beter. Keep up the good faith girl ahahahahaa

Groetjes Inky

79

Inky@Homebakery schreef:
Soleil schreef:

Hoi Inky,

Super dapper dat je iets op dit forum durft te plaatsen wat niet helemaal het eindresultaat gaf waarop je had gehoopt.
Ik kan je geen tips geven, want ben zelf ook nog beginner. En door het lezen van de reacties hier op jouw topic en op andere topics, durf ik niks te plaatsen (van "zeggen wat niet goed is, maar dan geen tips geven hoe het dan wel moet" tot erg onaardige dingen!). Dus veel respect voor jou!
Dat je geleerd had kunnen hebben van het lezen op het forum... misschien wel. Misschien heb je net als ik dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zoveel topics, zoveel adviezen, zoveel dingen die elkaar tegenspreken dat je het gewoon echt niet meer weet!!!
Anywayzzzz... nu gewoon lekker op vakantie gaan en daarna weer vrolijk verder bakken!!
Fijne vakantie!

Thx, vind het erg lief van je die reactie van jou en idd dat was dus ook mijn probleem dat ik door alle adviezen en idd zoveel dingen die elkaar tegen spreken dat ik dacht het goed begrepen te hebben.
Nu bleek dat dus niet het geval te zijn. En ondanks de commentaren waarvan sommige leerzaam, sommige onaardig en sommige juist weer positief, blijf ik gewoon mijn taarten op dit forum plaatsen of mensen ze nou goed vinden of niet. En waarom? Nou op deze manier krijg je wel de beste adviezen over probleempjes die je hebt ondervonden. Dus voor mensen die het niet eens zijn met het feit dat ik "zulke slechte" taarten toch op internet zet die hebben gewoon pech. Want wil ik mezelf kunnen verbeteren heb ik hoe dan ook of ze nou negatief zijn of niet. Opbouwend of niet ik leer er wel het meeste van.

Dus mensen jullie zijn nog niet van me af..........Behalve dan de aankomende twee weken ahahahahahaa.

Daarna kunnen jullie weer naar hartelust commentaar geven. Zowel positief als negatief het maakt mij niet uit zolang ik maar weet hoeveel tijd energie en geduld ik er in steek en weet dat ik bij elke taart het alleen maar beter kan gaan. En zolang ik van mezelf weet dat ik er alles aan doe om een taart mooi en strak te krijgen ben ik al tevreden met mezelf ondanks wat sommige mensen ook beweren.

Groetjes Inky

Ps: sorrie voor de lange zinnen en het missen van leestekens en/of punten maar wist het niet anders te verwoorden.

hihi zo die zit Inky! en super dat het bruidspaar er blij mee was! en nou lekker vakantie vieren! :thumb:

80

nou zeg, wat een verhaal! Ik moet zeggen dat ik ook soms moeite heb met de wat harde reacties van mensen. Maar zoals iemand voor mij schreef, het komt soms veel harder aan op schrift dan bedoeld is... Ik ben blij dat je gewoon door gaat, deze hobby is veel te leuk  :Y . Alle tips zijn al gegeven, dus ik weet zeker dat het goed komt met je!

Voor de zekerheid; ik doe de taarten in een doos in de koelkast (speciaal voor mijn taartspullen), de koelkast niet te koud zetten. Ik heb nooit last van zwetende taarten op deze manier.
Ik gebruik ook de 1:1 botercreme (met een smaak toegevoegd), daarna id koelkast, met een warm mes strak maken de achterkant). Eventueel nog een keer afsmeren, nog een x met een warm mes en hij wordt vrij strak  :Y

Inky; fijne vakantie en succes met de volgende taart!

81

Inky@Homebakery schreef:
christine-h schreef:

over dat ze ze niet moet verkopen .............. maar ik ga niet verder op die onzin. het staat er nu bij voor de duidelijkheid! en ik leef gewoon mee met de maakster van de taart! en vind echt dat er veel te rot gereageerd word op dit forum. vandaag al 3 van die topics tegen gekomen. beetje jammer!

Hai hai,

Ik ben erg blij met de positieve reacties die ik heb gekregen en niet te vergeten de tips. Ik ga ze zeker gebruiken voor de volgende taart(en) want het gevoel van een nieuwe taart maken en deze beter te doen is erg aanwezig maar eerst maar even de tassen inpakken en er twee weken tussen uit en genieten van mijn kids. En daarna ga ik wel weer over taarten na denken.
Ik ga in ieder geval dat 1 op 1 proberen en ook kijken of ik verschillende smaken kan toevoegen.

Dus mensen bedankt en ja de eerste paar dagen kwamen de negatieve opmerkingen hard aan maar ik ben gelukkig zo iemand die niet gelijk bij de taarten neer gaat zitten om even in het onderwerp te blijven...... :rolleyes: En stug door ga met mezelf te verbeteren van de taarten.

En mensen het duurt wel even voor ik weer zo een groot project aanneem.
Ik wil trouwens wel even iets melden dat er waren een paar die zeiden dat aan de hand van mijn vorige taarten ze niet snapte dat ik aan zo een project begon. Sorrie dat ik het zeg maar ik vond dat mijn taarten nou niet zo erg slecht waren. Zoals de olifantentaart en de Carstaart die ik had gemaakt. Goed dat wilde ik even kwijt.

Voor de rest iedereen bedankt en jullie zien mijn volgende taartje wel weer verschijnen als het zover is.

Groetjes van deze kant, heel veel bakplezier en tot over twee weken.

Doei doei Inky

heerlijk geniet lekker van je vakantie en de kids!!!! ik ben erg beneiwut naar je volgende taarten hoor!!!!

lieve groetjes en een dikke aanmoedigings knuffel!

82

Volgens mij zijn er maar weinig taartenparade topics waar zoveel op gereageerd is... ;)

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Hai mensen,

Aangezien ik zelf niet tevreden was over de bruidstaart wat iedereen wel kan begrijpen en dat ik er van baalde dat de bruidegom het niet zo lekker vond omdat er geen jam tussen zat heb ik iets besloten. Ik heb besloten dat als ik weer terug ben van vakantie als verrassing het toptaartje nog een keer over te doen en die cadeau te geven aan het bruidspaar maar dan op de juiste manier en met jam ertussen.
Daarbij gebruik maken van jullie tips en ideeen en oplossingen zodat ik nu wel een goed taartje kan afleveren want het zat me wel dwars.

Dat wilde ik jullie even laten weten en voor de rest bedankt voor alle opmerkingen,complimenten, ideeen en adviezen. En als het toptaartje af is zal ik um wel weer hier posten. Mensen ik zou zeggen tot dan.
En wel vrolijk doorbakken he.....

Groetjes Inky

84

In Engeland is het traditie om het toptaartje te bewaren in de vriezer en die op de eerste jubileumdag (een jaar later) op te eten....misschien ook een idee om dán het taartje te geven?

85 Laatst bewerkt door Inky@Homebakery (17-08-2011 14:55)

djehr schreef:

In Engeland is het traditie om het toptaartje te bewaren in de vriezer en die op de eerste jubileumdag (een jaar later) op te eten....misschien ook een idee om dán het taartje te geven?

Dat is ook een goed idee ben alleen bang dat ik dat ga vergeten. Een jaar is lang hoor hahaahhaaa. En ik weet niet wat dat is maar sinds ik kinderen heb kan ik nog wel eens vergeetachtig zijn.

Maar kan jouw idee wel op een andere manier uitvoeren. Ik weet toevallig dat de moeder van de bruid het toptaartje in de vriezer heeft gedaan op mijn verzoek. Als ik nu na mijn vakantie een nieuw toptaartje maak en die aan de moeder van de bruid geef en zeg dat ze dat taartje moet vervangen voor dat andere taartje dan hebben we eigenlijk hetzelfde bereikt.

Thx voor dit topidee djehr.....

Ja zo ga ik het doen.....

86

Inky@Homebakery schreef:

Ik weet toevallig dat de moeder van de bruid het toptaartje in de vriezer heeft gedaan op mijn verzoek. Als ik nu na mijn vakantie een nieuw toptaartje maak en die aan de moeder van de bruid geef en zeg dat de dat taartje moet vervangen voor dat andere taartje dan hebben we eigenlijk hetzelfde bereikt

Vind ik echt een supergoed idee van je! :thumb: En weet je: als je gewoon een mooi en lekker taartje aflevert, kun je hier alleen maar een posietief gevoel aan over houden! :)

MirandaB schreef:
Inky@Homebakery schreef:

Ik weet toevallig dat de moeder van de bruid het toptaartje in de vriezer heeft gedaan op mijn verzoek. Als ik nu na mijn vakantie een nieuw toptaartje maak en die aan de moeder van de bruid geef en zeg dat de dat taartje moet vervangen voor dat andere taartje dan hebben we eigenlijk hetzelfde bereikt

Vind ik echt een supergoed idee van je! :thumb: En weet je: als je gewoon een mooi en lekker taartje aflevert, kun je hier alleen maar een posietief gevoel aan over houden! :)

Amen  :Y

88

Amen :Y

Over en sluiten nu dan maar, ha ha! :lol:

MirandaB schreef:

Amen :Y

Over en sluiten nu dan maar, ha ha! :lol:

:lol:  :cool: hahahahahahhaaa

90

Inky@Homebakery schreef:

Hai mensen,

Aangezien ik zelf niet tevreden was over de bruidstaart wat iedereen wel kan begrijpen en dat ik er van baalde dat de bruidegom het niet zo lekker vond omdat er geen jam tussen zat heb ik iets besloten. Ik heb besloten dat als ik weer terug ben van vakantie als verrassing het toptaartje nog een keer over te doen en die cadeau te geven aan het bruidspaar maar dan op de juiste manier en met jam ertussen.
Daarbij gebruik maken van jullie tips en ideeen en oplossingen zodat ik nu wel een goed taartje kan afleveren want het zat me wel dwars.

Dat wilde ik jullie even laten weten en voor de rest bedankt voor alle opmerkingen,complimenten, ideeen en adviezen. En als het toptaartje af is zal ik um wel weer hier posten. Mensen ik zou zeggen tot dan.
En wel vrolijk doorbakken he.....

Groetjes Inky

wel lief bedacht! maar nu moet je toch echt van je vakantie gaan genieten hoor!! en even niet meer aan taarten denken ;) fijne vakantie!!!

91 Laatst bewerkt door Ricky (17-08-2011 19:14)

Lieve Inky,

Ik heb nog nooit zoveel reacties op beginnerstaarten gezien als bij jou.  ;)
Beide topics heb ik gelezen en ik vindt dat ik nu moet reageren.
Voor een beginner maak je leuke taarten. Het is te zien dat je erg leuke ideeën hebt en je zal zien dat je door ervaring en het dus veel te doen je taarten snel strakker worden.  :thumb:

Helaas zijn wellicht een aantal onder de forum leden hun eigen begin periode en dus hun eerste taarten vergeten. Maar ik durf te wedden dat als iedereen z'n eerste taart(en) nog eens bekijkt dat ze zich misschien wel schamen.  :lol: Op een enkele kunstenaar na, want die zijn er ook genoeg!

Inky, je moet gewoon verder gaan zoals je bezig bent en uit het commentaar halen wat je kan gebruiken. Je schreef dat je de € niet hebt om een workshop te volgen... misschien zijn er mensen met ervaring bij jou in de buurt die eens samen willen freubelen! Als je bij mij in de buurt woont mag je best contact met me opnemen na je vakantie. Onderling tips en trucs uitwisselen is altijd gezellig.  ;)
Verder, je kunt jou taartjes gewoon verkopen hoor! Je verteld de mensen keurig dat je een beginner bent en zij willen er geld voor geven. Dat heet nou vraag en aanbod! Zo kun jij tenminste oefenen.
Ik zou mijn taarten echt niet allemaal zelf willen opeten en familie en vrienden zouden het ook gauw zat zijn. :+

ik kijk uit naar je volgende taarten!

btw Ganache is helemaal niet moeilijk hoor en werkt superstrak.
Ik wil je best helpen en je mag me altijd mailen....

Fijne vakantie en rust maar heerlijk uit zover dat gaat met kleine kinderen om je heen.  ;)   :thumb:

PS ik hoop dat iedereen mijn handtekening eens goed bekijkt  ;)

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky