51

Re: Bruidstaartje en Stapeltaartje - Het Rampeplan

:x  :x  :x  :x  :x

Veel taart plezier

52

mniek schreef:
etmc schreef:

Sorry maar ik mot echt geen taart waar vreemde kinderen met hun handen aan hebben gezeten! om t even lomp te zeggen..

En wanneer weet je dan of er kinderen aan hebben gezeten met hun vieze zand/snot-handen die net de nog-nat-na-het-zwemmen-hond van de buurman geaaid hebben? Dat weet je toch niet...eet je dan nooit iets bij een ander? Of in een restaurant waar men geacht wordt zich aan de HACCP-codes te houden?

Het gaat er volgens mij meer om dat je zelf, als taartenmaakster, een taart waar kinderhanden in hebben zitten prikken niet meer voor de verkoop aan zou moeten bieden...
Maar eigenlijk vind ik dat je kinderen niet de gelegenheid moet geven om uberhaupt met hun vingers in de buurt van de taart te komen. Als je dit niet kunt voorkomen denk ik dat de ruimte of de omstandigheden waarin/waaronder je bezig bent, niet geschikt zijn voor de productie van taarten die bestemd zijn voor de verkoop...

Life is what you bake it.

53

Rafaela schreef:

het is ook de toon die de muziek maakt

Mooi gezegd, meid!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

54

FloordKB schreef:
etmc schreef:

Sorry maar ik mot echt geen taart waar vreemde kinderen met hun handen aan hebben gezeten! om t even lomp te zeggen..

IK OOK NIET!

@mniek, er word inderdaad geacht de regels na te leven.
Of restaurants dit doen, dat weet je maar nooit.
Maar als je het wèl weet, dat je een stukje vlees op je bord zou krijgen dat op de grond gevallen is...
Zou jij daar dan niet boos om zijn en denken: hier eet ik NOOIT meer wat?

Tuurlijk zou ik daar niet meer zo graag gaan eten. Maar ik neem even het voorbeeld van "de Smaakpolitie"....hoevaak gaat het daar al niet mis met bijvoorbeeld het coderen en dat soort belangrijke zaken? Dat weet je niet als je aan een gezellig tafeltje zit te eten. Dit bedoelde ik duidelijk te maken...je weet vaak nog niet de helft van wat er in de keuken van een restaurant afspeelt....... En toch gaan we elke keer weer terug omdat we er zo lekker hebben gegeten.

Enne...voor de topicstartster....ik bedoelde lef hebben natuurlijk op een positieve manier.... Ik heb respect voor je dat je ondanks je weinige ervaring tóch probeert er iets moois van te maken!!!  :thumb: Als het dan neit zo uitpakt zoals je verwachtte...dan heb je er in ieder geval iets van geleerd.

Volg je hart...want dat klopt!

55

Oh dus de hygiene hoeven we allemaal niet zo in acht te nemen, doen ze op tv of in restaurant ook niet  :s
Ik snap echt niet dat iemand het normaal vind dat er niet (minder) hygienisch gewerkt wordt bij een taart voor de verkoop!!

56

Knutsel, je leest niet echt goed.
Ik heb oa. aan gegeven dat het wel belangrijk is en velen met mij maar dat niet alles te voorkomen is en dat het maar goed is dat we niet alles weten en dat je niet zo gauw ziek wordt als er iets of iemand ergens aan geweest is.

Hellup, ik zie nu een vlieg boven mijn witlofsalade....zou ie er al op gezeten hebben.
Moet ik het nu weg knikkeren of toch maar opeten?
Ik heb geen nieuwe witlof in huis om opnieuw te beginnen.

57

Oke misschien niet helemaal goed gelezen, sorry.

Ik vind je voorbeeld van de vlieg trouwens voledig de plank misslaan.
Dat is eigen gebruik, daarbij witlof kan je afspoelen.....

Laat ik het anders zeggen dan, ik ben zwanger en let dus goed op of de sla goed gewassen is, geen rauwvlees eten en dat ik bijv met handschoenen aan in de tuinwerk, de kattenbak niet zelf schoonmaak.
Kinderhanden zitten overal(met mooi weer spelen in de zandbak), dus toxoplasmose is zo verspreid.....

Je kan niet alles uitsluiten maar zorgen dat je kinderen niet aan taart komen die je bakt voor een ander is toch makkelijk te voorkomen door erbij te blijven of de spullen zo neer te zetten dat de kinderen er niet aan kunnen komen.

58

Eh, mijn witlof zit al vol met fruit en kruiden en een dressing.
...vind ik toch een beetje zonde om dat er allemaal af te spoelen.

Je kunt inderdaad niet alles uitsluiten maar ik denk dat het op dit topic echt om iets anders ging....en leerpunten hebben we allemaal.
Ik leer ook nog steeds om iets wel te doen of niet te doen.
Er is toch een spreekwoord: Al doende leert men.
Er was geen opzet in het spel zoals ik het er uit gehaald heb.

Je hebt een punt dat je in jouw geval voorzichtiger met kattenbak ed. moet zijn. ;)

59

Haha nee en leren is ook geen probleem. Ik val ook niet zozeer over TS, kan gebeuren en een goede leer voor de volgende keer.
De taarten zelf vind ik zeker wel leuk!
Ik vond het alleen zo opvallend dat er makkelijk gezegd werd(door andere in dit topci, ach maakt niet uit die paar kindervingerprikjes in een taart voor een ander.

60

ooh vingertjes prikken in een taart is idd niet fris. Ik zorg altijd dat ik taart als de kids op bed liggen of op school zijn.
En idd er word er fel gereageerd op . Maaaaaaaaaarrrr.....onderschat het verkeerd omgaan met voedsel echt niet

ik ben nu zon 5 jaar terug in een bekend argentijns restaurant geweest in rotterdam. de tent zit er altijd vol. meerdere malen daarvoor al geweest.
alleen na t bewuste etentje, ben ik zooooo ziek geworden.
Ik ben na thuis flink ziek te zijn geweest afgevoerd naar het ziekenhuis en heb daar 9 volle dagen aan het infuus gelegen
door een voedsel vergiftiging.

Ik ben daarna een neuroot geworden qua voedsel bereiding, en zou dus ook een taart met vingertjes erin never nooit meer verkopen.

61

mniek schreef:
FloordKB schreef:
etmc schreef:

IK OOK NIET!

@mniek, er word inderdaad geacht de regels na te leven.
Of restaurants dit doen, dat weet je maar nooit.
Maar als je het wèl weet, dat je een stukje vlees op je bord zou krijgen dat op de grond gevallen is...
Zou jij daar dan niet boos om zijn en denken: hier eet ik NOOIT meer wat?

Tuurlijk zou ik daar niet meer zo graag gaan eten. Maar ik neem even het voorbeeld van "de Smaakpolitie"....hoevaak gaat het daar al niet mis met bijvoorbeeld het coderen en dat soort belangrijke zaken? Dat weet je niet als je aan een gezellig tafeltje zit te eten. Dit bedoelde ik duidelijk te maken...je weet vaak nog niet de helft van wat er in de keuken van een restaurant afspeelt....... En toch gaan we elke keer weer terug omdat we er zo lekker hebben gegeten.

Knutsel schreef:

Oh dus de hygiene hoeven we allemaal niet zo in acht te nemen, doen ze op tv of in restaurant ook niet   
Ik snap echt niet dat iemand het normaal vind dat er niet (minder) hygienisch gewerkt wordt bij een taart voor de verkoop!!

Uiteraard bedoel ik NIET dat we het niet zo nauw met de hygiëne meoten nemen. Tuurlijk moeten we ons daar 110% voor inzetten. Ik reageerde op ETMC die zegt geen taart te moeten/willen waar kinderhandjes aan gezeten hebben. Ik denk dat je nooit voor 100% kunt weten wat er met het taartje, stukje vlees of bordje chinese tomatensoep gebeurd is voor het op je bordje ligt. Tenzij je hetzelf hebt klaargemaakt....

Volg je hart...want dat klopt!

62

dit is dus waarom je in belgië alleen taarten mag verkopen mits een bakkersdiploma, een boekhoudkundig diploma én een aparte keuken waarin de taarten bereid en versierd worden. (die dus geacht wordt proper en hygiënisch te zijn)

63

Het is niet zozeer de vraag of je wel of niet een taart MOT waar kinderhanden aan hebben gezeten maar MOT je zo'n taart wel willen verkopen...
Dat lijkt mij een veel interresantere discussie.
Tja Inky, je hebt voor heel wat reuring op ons fijne forum gezorgd met jouw posts. Dat houdt de boel wakker zullen we maar zeggen   ;)   :P

Life is what you bake it.

Mensen ik weet het niet hoor maar ik heb nooit gezegd dat ik hygiene niet belangrijk vind, dat vind ik wel. Daar komt bij dat ik geen andere mogelijkheid had om de taart ergens anders neer te zetten wat ik ook al eerder heb vermeld. En ja het was niet zo hygienisch wat mijn zoontje deed daar ben ik het ook mee eens. Gelukkig had hij alleen de fondant eraf gepulkt en dat gedeelte heb ik vervangen. Daar komt bij dat de "opdrachtgever" hele goede vrienden van mij zijn en zelf ook twee kinderen hebben van dezelfde leeftijd. Die personen weet hoe ik werk weten ook dat ik hygiene belangrijk vind. En mensen er is niemand ziek geworden. Bovendien had mijn zoontje niet met zand gespeeld eigenlijk alleen maar wat gedronken en toen de taart "bekeken". Maar sinds die keer heb ik nu een aparte koelkast op zolder staan waar de kinderen niet aan mogen komen.

Want wat ik ook al heb gezegt : Dit is een keer gebeurt maar dat gebeurt me geen tweede keer meer.

Maar een ding weet ik wel. Ik zal niet meer zo eerlijk zijn heb geen zin om vaker dit soort discussies te hebben. Het ging me er notabene om wat jullie van de uitvoering van de taarten vonden niet de rest.

Ach ja wat zal ik zeggen...... Jullie zien vanzelf de volgende gebakken en opgemaakte taart van me wel verschijnen met minder informatie.

Groetjes Inky

65 Laatst bewerkt door Liesjuh! (15-08-2011 20:55)

hahahaha en als ze nou het geplukte stukje ruim uit zou nemen......zeg 2 cm naast het vingertje en er een bloemetje overheen geplakt zou hebben is het dan weer goed ??

sorry hoor  word hier een beetje flauw van...... ik denk dat inky onderhand wel begrijpt waar het om gaat...ze heeft niet voor nix de koelkast tevoorschijn getoverd om hier de taartjes in te bewaren met grooooot verbodsbord er op :D

zennnnnnnnnnnn ladies........ZENNNNNNNNNNN

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

66

Inky, ik hoop dat je tussen de hele discussie door de reacties op je taarten nog kunt vinden :lol: Die waren er wel :Y

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

willemz schreef:

Inky, ik hoop dat je tussen de hele discussie door de reacties op je taarten nog kunt vinden :lol: Die waren er wel :Y

Ja hoor heb die zeker gelezen en was daar ook erg blij mee. Maar werd een beetje moedeloos van die discussie die hier ontstond. Want daar ging het bij mij niet om. Ja het was fout, Nee had um niet moeten verkopen maar een jochie van 6 diep ongelukkig maken op zijn verjaardag. Mensen heb um nu echt wel ......

Groetjes Inky

68

Inky@Homebakery schreef:
willemz schreef:

Ja hoor heb die zeker gelezen en was daar ook erg blij mee. Maar werd een beetje moedeloos van die discussie die hier ontstond. Want daar ging het bij mij niet om. Ja het was fout, Nee had um niet moeten verkopen maar een jochie van 6 diep ongelukkig maken op zijn verjaardag. Mensen heb um nu echt wel ......

Groetjes Inky

Tis jammer dat het weer zo'n eindeloze discussie is geworden en dat jij daar nu een vervelend gevoel aan hebt overgehouden. Gelukkig waren er inderdaad ook positieve reacties op je taart, want daar ging het uiteindelijk om.

Veel liefs Rafaëla

69

je hebt wel veeeeeel meer reacties op je taartjes als ik  :rolleyes:

ik ben jaloers !!!

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

70

Wat ben ik blij want zo lijkt het toch: Eind goed al goed.

Inky: Lekker doorbakken en versieren en wat mij betreft mag je wel zo open en eerlijk blijven.
Ik lees soms op dit forum wel meer miskleunen.

O ja...mijn witlofsalade was trouwens heerlijk!  ;)

71

heleena schreef:

Wat ben ik blij want zo lijkt het toch: Eind goed al goed.

Inky: Lekker doorbakken en versieren en wat mij betreft mag je wel zo open en eerlijk blijven.
Ik lees soms op dit forum wel meer miskleunen.

O ja...mijn witlofsalade was trouwens heerlijk!  ;)

heb je die vlieg er doorheen geprakt ?

72

:Y
Nee, die niet ..wel bijna een wesp toen we buiten zaten. :D

73

heleena schreef:

:Y
Nee, die niet ..wel bijna een wesp toen we buiten zaten. :D

gratiesj vleesj !! maakt nie uitmaken !!

74

Leuke taarten hoor!!!

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

75

taarten zijn leuk geworden hoor.

heb even de hele discussie gelezen, zou een jochie van 6 dan toch ook niet ongelukkig maken en als je de mensen toch goed kent.

ga lekker zo door met bakken en fijn dat je nu een koelkast op zolder hebt.

weet zo even niet wie het schreef, maar niet iedereen heeft de ruimte om een aparte keuken voor alleen je taartjes en als het toch hobby is....

mensen maken zich zo snel druk....

groetjes nancy