1 Laatst bewerkt door Claud (14-08-2011 23:10)

Onderwerp: Wat een werk: Star wars en nog eentje

De vraag was een R2D2 en een taart met Darth vader puzzel. Natuurlijk! Nu moest R2D2 van brownie zijn, maar dan vond ik hem te laag. Hele spul weer uit elkaar gehaald, een biscuit gebakken en die er tussen gedaan voor de hoogte. R2D2 is uiteindelijk gevuld met: 4 lagen brownie met witte chocoladestukken opgehoogd met 2 lagen biscuit en een bolletje van biscuit. Alles gevuld met chocolade merenquecreme en puur/wit chocoladeschaafsel. Ik heb hem in drieën bekleed, de onderste 2 taartjes zijn 2 lagen brownie met daartussen een laag biscuit. Maar goed gestut want mijn hemel wat was die brownie zwaar. Probleem was dat het ontzettend warm was in huis en ik de taart vanwege de witte chocoladestukken maar moeilijk strak afgesmeerd kreeg :s  Mijn R2D2 is dus lang niet zo strak als ik graag zou willen, na de tweede keer opnieuw bekleden en verspillen van witte marsepein (zo jammer als je met chocoladecreme werkt) vond ik het welletjes. De enkele taart is een chocoladebiscuit gevuld met een laagje witte chocolade, merengue bastognecreme en een laagje ducle de leche. Die was wel naar wens afgesmeerd en bekleed gelukkig. Er kwam alleen net voordat hij opgehaald werd ineens een enorme luchtbel van zeker 1,5 cm hoog aan de bovenkant die er eerst echt niet zat, iemand dat wel eens gehad? Ik kon hem gelukkig ongezien aanprikken en netjes wegwerken. De ontvangers waren gelukkig zeer blij en zagen niets van mijn ergernissen. Sorry voor mijn wat wazige verhaal, kwam vanmorgen uit de nacht en had eigenlijk al op bed moeten liggen gezien mijn gekakel  :+

Without further ado
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L84YU6L3-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LGNA3GOU-D.jpg

En een klein boerderijstapeltje, lang niet straks genoeg naar m'n zin maar hij was toch voor ons zelf en de visite ;) Voor ik hem goed en wel op tafel had kunnen zetten waren de varkens al gestolen door m'n dochters :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Z7N3WCQ-D.jpg

Feedback wordt zeer zeker op prijs gesteld en hartelijk ontvangen  :Y

2

Re: Wat een werk: Star wars en nog eentje

erg leuk! :thumb:

3

heel erg leuk!!! en jee wat spanned met brownie!!! ik tot nu toe alleen nog maar met cake gemaakt en nog niet van die mooie creaties als R2D2!!! erg mooi!

Prachtig!!!!

5

Mooie creaties!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

6

mooi hoor!
Het lijkt me idd lastig om van brownie-cake een 3D taart te moeten maken. Ik zou zeggen van gewone cake en anders maar niet  :lol:  Knap gedaan hoor.
En die luchtbel...ik had het van de week ook ineens. Taart stond al in de koeling en bij het eruit halen zat er 1 aan de zijkant. Ook doorgeprikt en weggewerkt. Maar ik dacht dat het kwam omdat ik nu niet zo flink kan smootheren als anders omdat de fondant zo ontzettend plakt dat de smoother eraan blijft hangen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Vind die varkentjes erg leuk!! Star wars heb ik niet zoveel mee........maar de meeste jongensthema's vind ik moeilijk om daar iets leuks van te maken!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

8

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik heb de binnenkant van R2D2 mogen zien en een stukje mogen proeven, het zag er aangesneden heel leuk uit met die verschillend gekleurde laagjes en smaakte heeeerlijk. Vond het wel spannend hoor, de vraag was om een vochtige brownie te maken wat ik eigenlijk altijd doe, maar om die in een taart te stapelen bezorgde mij enigszins schrikbeelden van ingezakte en omgevallen taarten  :lol:

@sil jij ook al joh! En mijn taart kwam niet uit de koeling, maar had in 10 minuten wel een enorme luchtbel gekregen terwijl de taart goed gesmootherd (is dat wel een ww?) was. Had het nog niet eerder gehad, heb zelfs het idee dat als ik het niet gezien had hij nog wel groter was geworden.