1

Onderwerp: Vullin met spuitzak of lepel?

Hallo,

Ik heb een beginnersvraagje. Vanavond wil ik mijn 1e taart gaan vullen en bekleden.

Ik denk dat ik ga vullen met zwitserse room (lekkerder dan banketbakkersroom heb ik begrepen) en een laagje jam (of vlaaivulling?)

Voor het dijkje en afsmeren 1:1 botercreme. Ik weet dat ik de botercreme moet aanbrengen met een spuitzak.

Hoe breng je de andere vullingen aan? Ook met een spuitzak of gewoon met een lepel uitsmeren?

Bedankt alvast.

Groetjes,

Re: Vullin met spuitzak of lepel?

Jam breng ik altijd aan met een lepel, zo ook vlaaivulling of lemoncurd. Voor cremevullingen gebruik ik altijd een spuitzak. Ook omdat die vullingen vaak wat steviger kunnen zijn, vind ik met een spuitzak makkelijker en gelijkmatiger aanbrengen.

3

Dank je voor je snelle reactie!

Dus banketbakkersroom ook in spuitzak? (weet niet of je dit onder cremevulling verstaat?)

4

Ik gebruik nooit spuitzakken voor vullingen, gewoon scheppen (lepel of ander schepje) en vervolgens verdelen met spatel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik ook nooit een spuitzak, net als Marianne..
Gewoon een flinke klodder op je taart doen en dan goed verdelen.
Succes!
Groetjes Kim

Anouk schreef:

Dank je voor je snelle reactie!

Dus banketbakkersroom ook in spuitzak? (weet niet of je dit onder cremevulling verstaat?)

Yep  :Y

Ik zit altijd onder, wat ik ook doe: taarten, verven of koken... Dan is dit een uitvinding  :lol:

7

Ik doe het ook zoals Marianne en Kim. Verdelen met een spateltje  :Y

8

verdelen met een gewoon mes gaat ook goed :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik gebruik sinds een tijdje wel spuitzakken voor de cremes. Het eerste jaar deed ik gewoon opscheppen en uitsmeren, maar bij het doorsnijden zag ik dan toch dat de laag niet overal gelijk was, terwijl het er bij het aanbrengen wel gelijkmatig uit zag.