1

Onderwerp: Vers?Of diepvries?

Hallo,

Mijn moeder heeft gevraagd of ik een stapeltaartje voor haar wil maken, die op dinsdag gegeten wordt. Nu kan ik het op zaterdag, bakken, vullen en afsmeren, en op zondag bekleden en kan zij het ophalen.
Wat is dan lekkerder? Een taart van 3 dagen oud? Of hem zaterdag/zondag gedecoreerd en al invriezen zodat zij de taart maandag kan ontdooien?
Wat zouden jullie doen?

En kunnen restant vullingen, die nu in de diepvries zitten, ontdooid, gebruikt en weer ingevroren worden.
Slagroomvullingen doe ik sowieso niet, maar vullingen op basis van MBC?

Alvast bedankt...
Groetjes

Re: Vers?Of diepvries?

Opnieuw invriezen zou ik niet doen, en de taart zondag in de vriezer en er maandag weer uit lijkt me ook niet handig. Hangt van je vulling af, bij slagroom zou ik het risico niet nemen.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Up....ik heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden!

4

Ik zou niet invriezen. Je moet de taart dan toch al op maandag laten ontdooien.
Zorg dat je alles goed verpakt hebt en zet het op een koele plaats (geen koelkast).
Iets wat ingevroren is geweest, vries ik nooit weer opnieuw in

5

ik vries de taarten die ik maak altijd (zodra ze afgekoeld zijn) meteen in. Wanneer ik van plan ben de taart te bekleden, haal ik 'm uit de vriezer en laat 'm in een uurtje ontdooien (kan je mooi de vulling en grote lap marsepein/fondant vast kleuren)

Ik heb wel gemerkt dat het prettiger werkt (snijden, afwerken) wanneer de taart ingevroren is geweest! Dus ik vries ze áltijd in...ook als het maar één of twee daagjes vantevoren is..

En net als hierboven: ik vries ze niet nogmaals in...lijkt me voor 't biscuit niet lekkerder worden..

Hoop dat je hier wat aan hebt! :rolleyes:

6

Geen vullingen herinvriezen maar ik zou m ook niet 3 dagen bewaren

7

Dus Zaterdag maken en bekleden, met verse vullingen, dan in zijn geheel invriezen en dan maandag ontdooien en dinsdag opeten?

8

Dus Zaterdag maken en bekleden, met verse vullingen, dan in zijn geheel invriezen en dan maandag ontdooien en dinsdag opeten?

9

Yup