1 Laatst bewerkt door cupcake1983 (11-08-2011 00:03)

Onderwerp: even voorstellen

Hallo allemaal,
Ik zal mij hier even voorstellen, mijn naam is cupcake1983 en heb een zoon van bijna 1 een dochter van ruim 2,5 jaar.
Door alle mooie foto's ben ik ook besmet geraakt met het taarten bak virus :)  Onze zoon wordt binnenkort 1 jaar en ik wil graag een mooie taart bakken. Ik zit al weken het internet af te zoeken naar ideeen etc. Ik heb wel eens een appeltaart gebakken maar daar houdt het ook bij op. Dit wordt dus een hele nieuwe uitdaging. Ik heb er ontzettend veel zin in en als het goeduitpakt wil ik hier zeker een hobby van maken. Eigenlijk wil ik dit al sinds de geboorte van onze dochter maar nam er nooit de tijd voor. Nu dus wel ;).
Ik wil een nijntje taart maken voor onze lieve bink. Ik heb nog helemaal geen spullen verder en vraag mij af wat ik het beste allemaal kan aanschaffen om te beginnen. verder zijn andere tips natuurlijk welkom (alle faq;s en how to's heb ik gelezen en voor een groot deel uitgeprint). Ik zie dat deze internet avond een beetje is uitgelopen hihi. Morgen half 7 staan de kids weer te trappelen dus ga maar gauw mijn bed opzoeken. Alvast bedankt voor evt reacties.
MVG cupcake1983

2

Re: even voorstellen

Hallo nachtbraker!

Ik ben begonnen met een 20 cm springvorm van de Blokker, lekker goedkoop en doet het goed.
Verder zou ik de bisquitmix van funcakes kopen, die is mij nog nooit mislukt en smaakt prima.

Voor de eerste verjaardag van mijn neefje heb ik de taart gevuld met een laagje aardbeienjam, banketbakkersroom en botercreme met bokkepootjes, vond íe heerlijk :Y
De buitenkant had ik afgesmeerd met botercreme met een lepel witte chocoladepaste erdoor, zijkanten met geraspte chocolade en bovenkant met gekleurde confetti, toefjes botercreme en een winnie de poeh.
Had hem extra niet bekleed met fondant zodat hij lekker met zijn handjes in de taart kon grijpen, wat hij met veel plezier heeft gedaan  ;)
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik toen nog nooit van een "meppertje" gehoord had, dus die zou ik nu erbij maken voor het kindje om mee te kliederen.

Succes ermee en groetjes

3

Welkom en heel veel bakplezier!

4

Bedankt voor de berichten. Net bestelling geplaats. Volgende week aan de bak. Ik heb er zin in. Hoop dat het gaat lukken. Vind het wel spannend.

5

Hallo allemaal,
ik ben Jolanda,35 jaar,samenwonend met vriendlief en m'n hondje.
Ben sinds een maand of drie hopenloos verslaafd/verliefd geraakt aan het bakken/decoreren!
Ik denk aangestoken door de t.v.programma'The ultimed cake off'en 'cake boss' :Y
Heb spullen gekocht en ben niet te stoppen!
Heerlijk dat freubellen,kan er uren meebezig zijn!haha
Ben hier regelmatig komen kijken en dacht,nu word ik ook lid!
Echt effe de grootste complimenten voor wat ik hier allemaal zie!
:thumb:
Echt waanzinnig af en toe!
Wat kan ik nog veel leren!
Luitjes,veel bakplezier!
Groetjes Jolanda

Cake my day!
"Jollie's Cake's"

Welkom  :)  op het forum!
Ik hoop dat je hier veel inspiratie en tips :Y  zult vinden... die zijn er in ieder geval heel veel! Het is zo leuk om te zien met welk enthousiasme anderen aan het bakken zijn (of dat nu cupcakes, koekjes of taarten zijn)...