1

Onderwerp: Whaa hoe fout kan het gaan!!!

ik netjes van de week fondant gemaakt met tylose en al voor gekleurt. dat een dag laten staan en disteren ana de slag gegaan.

mooi hoofdje gemaakt(voor en elfje) oortjes er aan alles gaat goed. maar dan het lijfje!! eerst ziet het er goed uit maar op een gevevn moment als je nog bezig bent met zetten van de vormen gat het rimpelen en scheuren en dan moet het nog drogen in die vorm :s
hup benen ook gemakt toen maar bedacht dat ze niet ging staan maar op haar knietjes ging zitten aan gezien het zo inzakt.

en toen hup het potje lijm omver!!!!! :grr: opruimen!!

lijf er op jurkje aan. stokjes er door heen. maar toch zakt het in. de helft van haar jurkje is al afgebroken ook een arm. maar die kreeg ik met wat lijm en kneden er weer aan. haar maar toch met hoop in folie gewikkelt zodat ze een beetje recht blijft en weg gezet. en maar op ruimen want het was al weer laat.

en toen ohw nee he mijn hele potje blauw op zijn kop in de doos!!! alles onder. dus niets anders op dan alles er uit en schoon maken maar! de blauw was bijna helemaal op!!! dus een goede rotzooi zo snachts! wat eticetjes mooi blauw gekleurt en nog veel meer  :Y

pffff nu moet ik nog de vleugels en de haren.

hoe krijgen jullie dat boetseren zo voor elkaar zonder scheuren en afbreken en inzakken????

2

Re: Whaa hoe fout kan het gaan!!!

dat was een rampdag dan.  :s
Ik heb dat ook wel dat het in gaat zakken. Nu probeer ik eerder te beginnen zodat het lijf en het hoofd apart van elkaar goed uitharden en dan pas in elkaar zetten.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

ik heb ook altijd wel een scheurtje ofzo.....misschien dat je je fondant te lang heb laten liggen voor gebruik?

N-Joy Cakes

4

sil schreef:

dat was een rampdag dan.  :s
Ik heb dat ook wel dat het in gaat zakken. Nu probeer ik eerder te beginnen zodat het lijf en het hoofd apart van elkaar goed uitharden en dan pas in elkaar zetten.

maar plakt het dan nog wel goed aan elkaar???(met eetbare lijm) want ik had juist het gevoel hoe langer ik bezig was en alles al wat harden werd dat het helemaal niet meer mee werkte om op elkaar gezet te worden. zeker de beentje die amre dingen bezweken door het gewicht van het lijfje. :lol:

5

NiQ schreef:

ik heb ook altijd wel een scheurtje ofzo.....misschien dat je je fondant te lang heb laten liggen voor gebruik?

ze geven juist aan dat je het even 24 uur moet laten liggen voor je begint. dus dat weet ik ook niet. is de eerste keer dat ik met fondant en tylose werk.

ik laat fondant met tylose helemaal niet liggen, ff goed doorkneden en hup boetseren maar, wel je ongebruikte stukjes even goed afdekken.
popjes maak ik eerst de lijfjes zet het dan voor me op tafel en maak hoofd en armpjes en plak het eraan met water ( ik gebruik niet eens eetbare lijm  :lol: )
er zakt zelden iets zover in dat het opnieuw moet.
groetjes cindy

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

7

Als het tijdens het werken al gaat rimpelen en scheuren zit er toch echt teveel tylose in (of je bent heeeeeeel lang bezig ;))
Met een heel licht in-ge-crisco-de vinger over de rimpelige plekjes wrijven wil soms wel eens helpen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Ik vind dit topic beter passen in Decoreren.

Move to ~> Daarheen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

bedankt voor alle tips. ik ga het volgende keer wat uit proberen! ze is in elkgeval "af"  op de blush/dusht na.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=161225

10

ik heb even gekeken. Ze ziet er goed uit hoor.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

11 Laatst bewerkt door christine-h (12-08-2011 20:38)

dankjewel.

ja nu had ik mijn aller eerste boetseersel van marsepein gedaan en die was qua armen toch veel beter. vandaar dus dit topic ;) hahah grrr fondant.