1

Onderwerp: Wat vraagjes van een beginneling

Goedenavond dames,

Ik had wat vraagjes ik wil geen fouten maken (een enkele daar op nagelaten), hoop dat jullie antwoord kunnen geven zal fast wel ;)

- Hoelang kan je Botercreme(afsmeer) royal icing, Vulling in de koelkast bewaren? en zou dit ook in de vriezer kunnen?
-Hoelang van te voren maak je geboetseerde poppetjes, en hoe bewaar je die dan?
-Wat zouden eetbaren stokjes kunnen zijn of hoe kan je die maken, zeg maar de spijlen van een box.

Ik had nog meer vragen opgeschreven alleen in me opruimbui weggegooit die komen dan nog Bedankt alvast.

2

Re: Wat vraagjes van een beginneling

* Botercrème kun je invriezen, na ontdooien weer even opkloppen. Ook kun je botercrème een aantal dagen in de koelkast bewaren. Persoonlijk vind ik, dat de smaak er niet beter op wordt.
*Royal icing kun je een aantal dagen in de koeling bewaren...ik zou zeggen maximaal een week. Je bewaart hem het makkelijkste in een afgesloten spuitzak.
*Vulling kun je over het algemeen niet zo lang bewaren; ligt er natuurlijk aan wat het is. Vulling op basis van slagroom maximaal twee dagen, vulling op basis van botercrème maximaal een 4 tot 5 dagen.
* Geboetseerde poppetjes kun je superlang van tevoren maken, mits je ze vervolgens stofvrij en uit de zon bewaart...dus bijvoorbeeld onder een stolp.
*Eetbare stokjes zou ik zelf maken van dunne slangetjes, gemaakt van fondant. Een sugarcraft gun kan hierbij een handig hulpmiddel zijn.

succes!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Hi Amy,

goede vragen op zich wel, komen volgens mij wel vaker terug op het forum. Een eerste goede tip is dan ook de zoekfunctie van het forum gebruiken, dan kun je vaak al een antwoord vinden zonder dat je op een reactie hoeft te wachten ;-)

In elk geval vast even een antwoord voor de botercreme: je kan hem volgens mij 2-3 dagen buiten de koelkast bewaren, 2 weken (hoewel sommigen ook wel 3 weken zeggen) in de koelkast en zeker 3 maanden in een goede diepvries (in het vriesvak van de koelkast zou ik zelf minder lang doen, is wat minder koud). Royal icing kan je ook prima in de vriezer bewaren, wel weer even mixen als je het ontdooit hebt.

Voor de eetbare stokjes zou je chocolade stokjes kunnen nemen.

De rest van je vragen zien we ook wel verschijnen, succes alvast

Groetjes Miriam (stiekem ook nog wel een beetje een beginner ;-) )

4

Meiden bedankt,

Hier ben ik al weer wat meer mee geholpen.
Ik had de zoekfuctie geprobeerd maar werdt er niet veel wijzer van en een beetje ongeduldig.
Heb vandaag me eerste spullen van de shop binnen en wil morgen graag beginnen.

Ohja wat ik ook nog wou vragen, heeft er iemand ervaring met de silicone ijsvormpjes van de ikea? kunnen deze in de oven?
Wou er een soort cakepops van maken maar vind het ook wel grappig al het in ge over kan.

5

Als het goed is, staat er op de vormpjes zelf tot welke temperatuur ze kunnen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

hihi dat dacht ik maar staat alleen op dat het voor de vriezer is, dus ga er al van uit dat het niet in de oven kan maar dacht misschien heeft iemand het geprobeerd.

Maar dan worden ze voor de cakepops gebruikt.

7

Nou ja...blijf er bij..smelten ze, dan kan het niet.....hihihi, zo heb ik ook stenen schaaltjes gedaan...en ze braken niet...

Gewoon onderzoeken en proberen...hihihi....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

8

haha dat zei mijn vriend ook al, maar wil ik eerst reserve wel zo handig.

Dan nog een vraagje ik zie bij sommige taarten verschillende kleuren fondant in 1 zeg maar bijvoorbeel de lap waar je mee bekleed hoe doe je dat?

9

Bedoel je marmeren? Daarvan staan er 2 how-to's hier op het forum:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=103004
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33549

Komen in feite op hetzelfde neer...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLNL78T6-D.jpg
Meer dit... ff foto geleend die ik zo wist maar zie het vaker.

11 Laatst bewerkt door SweetTooth (10-08-2011 14:47)

Volgens mij is dat wel op ongeveer dezelfde manier gemaakt: rollen van verschillende kleuren tegen elkaar leggen en oprollen als een slakkenhuis, vervolgens platrollen met de deegroller en over je taart.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

12 Laatst bewerkt door Martjan (10-08-2011 15:23)

volgens mij is die taart dit maar dan met grotere stukken :
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46678

en dan nog zonder het oprollen. dus eigenlijk gewoon tegen elkaar aan leggen en dan rollen

Smart critiques, Stupid creates

13

helemaal geweldig dank je wel :thumb:

14

AmvTristan schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLNL78T6-D.jpg
Meer dit... ff foto geleend die ik zo wist maar zie het vaker.

GAAF!