1

Onderwerp: wat voor taart maken voor veiling goed doel?

Ik wil graag een taart maken voor een veiling voor een meisje van 3 met het downsyndroom die vecht tegen de vreselijke ziekte leukemie. Zij en haar zus en ouders hebben het zwaar en kunnen zeker alle hulp gebruiken die ze kunnen krijgen ook financieel. Nou wil ik dus graag een taart beschikbaar stellen voor een veiling en het geld aan hun schenken. Maar wat voor taart maak je voor zoiets?

ideeen zijn meer dan welkom!!!

2

Re: wat voor taart maken voor veiling goed doel?

wat een mooi iets dat je dat doet! maar het is inderdaad wel lastig om iets te verzinnen.
ik zal het vooral een heel kleurrijke taart maken!

3

Wat lief dat je dat doet! En wat zielig voor dat meisje en haar ouders! moet je toch niet aan denken dat je kind zo ziek is.. nachtmerrie van elke ouder denk ik..

Ik denk dat ik een iets neutralere taart zou maken die iedereen mooi vind zeg maar..  Maak je denk ik de meeste kans om veel geld op te halen..

Heel veel succes! laat je weten hoe het is afgelopen?

Groetjes,

Debbie

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

bedankt voor jullie lieve reacties! Ik doe het graag, heb zelf 3 kinderen en het lijkt me vreselijk om je kind zo te moeten zien vechten. En omdat ik zoveel mogelijk wil proberen op te halen moet ik even goed bedenken wat voor taart ik ga maken. En hoeveel lagen?

Dank je ik laat zeker weten wat het geworden is en hoe de veiling gegaan is!

5

zo groot mogelijk zodat ie zo duur mogelijk kan worden verkocht lijkt mij ;)

6

Volgens mij kun je voor zoiets gewoon een taart maken die je zelf mooi vindt (misschien iets wat je nog op je te-doen-lijstje hebt staan, maar nog geen gelegenheid voor gevonden hebt), maar ik zou wel goed nadenken over de smaken. Neutraal/algemeen houden, niet te uitgesproken en geen vullingen die in de koelkast bewaard moeten worden, aangezien ie op de dag van de veiling waarschijnlijk langere tijd op tafel staat te pronken.

Ook zou ik hem niet te groot maken. Hoe mooi een enorme taart ook is, hij moet wel op te eten zijn binnen redelijke tijd met een normaal gezelschap, anders wordt er uiteindelijk alleen maar een hoop weggegooid.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

dus gewoon 1 of 2 lagen?

8 Laatst bewerkt door SweetTooth (10-08-2011 12:50)

trotsemamavan3 schreef:

dus gewoon 1 of 2 lagen?

Tja, wat vind jij gewoon?

Ik zou inderdaad 1 of 2 lagen maken en dan een normaal formaat (voor ca. 10 personen) taart maken. En dan vervolgens een hele mooie taart maken.

Ik weet niet hoe de veiling in zijn werk gaat en wat voor publiek er dan bij zou zijn, maar omdat het ten bate van een klein meisje is, zou je bijvoorbeeld ook een prinses-/barbietaart kunnen maken. Of iets anders wat het meisje zelf leuk zou vinden....

:o Edit: even verkeerd begrepen de lagen.

9

Wat een goed idee van je!

Ik zou ook iets van 1 of 2 lagen doen. Of komen er bedrijven? Dan kan je misschien wel groter uitpakken?

En dan een neutrale maar wel redelijk fleurige taart. Ik denk dat die het meeste geld opleveren. Misschien nog met een mooie lussenstrik er bovenop?

En inderdaad een vullling die makkelijk buiten de koelkast houdbaar is.

Succes!!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

ik vul hem altijd wel met 2 lagen. Maar ik bedoel dus een stapeltaart van 2 lagen of gewoon 1 enkele taart van 20cm.....

Ja aan de ene kant wil ik hem wel na haar keuze maken maar aan de andere kant moet ie ook interessant zijn voor iedereen. Vandaar dat k echt even brainstorm wat ik het beste kan maken...

11

trotsemamavan3 schreef:

ik vul hem altijd wel met 2 lagen. Maar ik bedoel dus een stapeltaart van 2 lagen of gewoon 1 enkele taart van 20cm.....

Ja aan de ene kant wil ik hem wel na haar keuze maken maar aan de andere kant moet ie ook interessant zijn voor iedereen. Vandaar dat k echt even brainstorm wat ik het beste kan maken...

:lol:
Ik had het inmiddels door. :D

Maar goed, ik denk dat je dan eerst even moet verduidelijken hoe/waar deze veiling gaat plaatsvinden. Daaruit kunnen we dan afleiden wat voor publiek eropaf komt.

Komen er bijvoorbeeld bedrijven of verenigingen, dan kun je een grotere taart ook wel verkocht krijgen - hele personeel te eten geven - maar worden er bijvoorbeeld vooral gezinnen verwacht, dan is een kindertaart misschien juist beter. En als er vooral bekenden/familie van het betreffende gezin verwacht worden, dan is juist een connectie naar het patiëntje een goed idee.

Misschien kun je ook bijvoorbeeld nog niks bakken, maar een tegoedbon veilen, zo van - taart voor ... personen, vulling naar smaak, diverse decoratie mogelijk -  en die dan versieren met plaatjes van taarten ter inspiratie van de koper.

12 Laatst bewerkt door beukje76 (10-08-2011 13:23)

Ik vind het idee helemaal super. Erg lief van je.

Het lastige is dat je inderdaad niet weet wie de taart gaat winnen met de veiling.

Is het geen optie om een bon te veilen? En dat de winnaar dan zelf een taart bij je uit mag zoeken, met een bepaald maximum natuurlijk?

En evt. een mooie dummy meenemen naar de veiling om mensen een idee te geven.