1

Onderwerp: "schots" kasteel drama

Sinds ik een aantal geleden het boek van debbie brown binnen kreeg roept mijn zoontje al dat hij een kasteel taart met ridders wil voor zijn verjaardag.

Dat moet lukken dacht ik. Mijn eerste 3D. Het heet toch niet voor niks "easy party cakes"?

Nou, vergeet het maar!! Wat een drama.
Ten eerste koste het me veeeeeeeeel meer tijd dan ik had verwacht. Daarnaast kreeg ik met geen mogelijkheid de muren zo mooi sluitend als op de foto zodat je nu dus overal de bc tussendoor zag  :(

En verder was het een gezamelijk project met mijn vader die van huis uit banketbakker is. Dat lijkt leuk maar hij heeft de tik dat hij de marsepein altijd extreem dun uitrolt om dan daarna heel trots te kunnen zeggen hoeveel hij over heeft. Gevolg.......
Overal scheuren!! Hij heeft dus uiteindelijk een extra strook eroverheen geplakt  :mad:

Na nog maar eens tot 10 geteld te hebben. Heb ik de lat deze keer maar wat lager gelegd.
Mijn man is een enorm schotlandfan dus bij deze was de taart opeens ook een beetje voor hem. Namelijk "schots en scheef"  :lol:

Zoon lief vond hem iig fantastisch en daar gaat het toch om.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4KPOQ48.jpg

En aangezien ik ook gelijk maar mijn verjaardag vierde heb ik mezelf de achterkant toegeëigend  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KBZK4HP.jpg

Uiteindelijk is alleen het "grasveld" opgegaan dus Bram heeft het kasteel maandag met zijn vriendjes op de creche opgegeten!
Het was dus iig wel de moeite waard.

Tips en trucs zijn in ieder geval meer dan welkom!!!!!!

Re: "schots" kasteel drama

WAUWWWWWWW

geweldig mooi

3

Re: "schots" kasteel drama

Haha! Moest wel even lachen om je vader! Fijn hulp! En dat Schotse!  :D  Maar het was de moeite zeker waard! Ik vind hem erg leuk geworden!

(: Ik word blij van taart! :)

4

Re: "schots" kasteel drama

Wat een leuk 'familieproject'! Mijn dochter (7) wil ook altijd graag helpen, maar meestal zeg ik dat ze alleen mag helpen opeten  :P

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: "schots" kasteel drama

leuk!

6

Re: "schots" kasteel drama

en toch is hij mooi geworden hoor!

7

Re: "schots" kasteel drama

Hoe heb jij die torens gemaakt. ik ga namelijk ook het kasteel maken uit dat boek, maar dan die op het einde van het boek staat. Ik vind hem wel goed gelukt. heb je bisqui gebruikt of cake voor de torens. ik weet namelijk niet wat ik het beste kan doen om het stevig te houden.

groetjes

8

Re: "schots" kasteel drama

Hij is wel  gaaf geworden hoor!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

9

Re: "schots" kasteel drama

ineke schreef:

Hoe heb jij die torens gemaakt. ik ga namelijk ook het kasteel maken uit dat boek, maar dan die op het einde van het boek staat. Ik vind hem wel goed gelukt. heb je bisqui gebruikt of cake voor de torens. ik weet namelijk niet wat ik het beste kan doen om het stevig te houden.

groetjes

Ik heb voor de torens gewoon kant en klare cakerollentjes gebruikt zoals ook in het boek staat   :o  en voor het kasteel zelf biscuit (gevuld met aardbeiencreme).

Ik neem aan dat jij het spookkasteel wil maken?
Dan scheeld het al enorm dat je die in zijn geheel met marsepein bekleed. De mijne waren allemaal losse kleine stukjes wat dus geen stevigheid gaf.

Ik zou het dus gewoon als een stapeltaart zien. Je kan dan net als ik gewoon biscuit gebruiken. Ik had er voor het kasteel wel een taartkarton tussen gedaan en misschien moet je hem voor de zekerheid stutten met chocosticks ?

succes!

Sasja