1

Onderwerp: rolfondant wit vanille/roomsmaak van bouwhuis

Heeft iemand ervaring met deze rolfondant? Ze zitten in dozen van 5 kg.
Ik haal daar normaal de emmers van bakels en kreeg de laatste keer een portie van deze fondant mee.
Ik had een stukje zo geproeft maar vond deze wat minder lekker dan de bakels. Niet vies ofzo, maar de structuur was ook heel anders.
Gister een taartje mee bekleed en hij werkte wel erg fijn vond ik. Heb bij bakels vaak van die haarscheurtjes bovenop de randen maar bij deze had ik dat niet, was veel elastischer vond ik.
Had het taartje rondgedeelt aan de buren (zitten bij mooi weer vaak met z'n allen voor buiten, erg gezellig) en hun eerlijke mening gevraagt. Iedereen vond het lekker en ikzelf vond de smaakervaring ook wel anders dan toen ik zo een stukje proefde.

Nou zit ik dus te denken om voortaan deze fondant te gaan gebruiken, maar ik vroeg me af hoe deze met boetseren is, lees wel eens dat daar wel aardig verschil in zit met de merken.
Ik heb niks meer over (de rand die ik had afgesneden zat onder de chocola dus heb ik weggekiepert) dus kan het niet testen.

Heel verhaal voor een simpele vraag maar hoop dat iemand me meer kan vertellen :)

2

Re: rolfondant wit vanille/roomsmaak van bouwhuis

Zelf ga ik liever voor bakels, van bouwhuis komt deze ook van bakels maar is een stuk verser en minder werkbaar voor mij, meer plakkerige bende :rolleyes:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

ja dat laatste heb ik dus laatste tijd ook, ook al staan de emmers al een tijdje en dus niet meer supervers. Hoor die klachten laatste tijd wel vaker her en der van bakels.
Deze was wel mooi elastisch vond ik, trek je ook minder snel stuk.
Over de smaak geen klachten van de buren, maar had liever ook een wat meer deskundig oordeel hihi. En weet dus niet of ie uithard.

4

hou dit topic ff in de gaten want zo een vraag heb ik laatst ook gesteld. Deze die je bedoelt in doos is ook stuk goedkoper

5

Ik gebruik deze altijd en heb helemaal geen problemen. Ik vind het ideaal spul. Ik ga deze ook gebruiken voor een bruidstaart die ik mag maken!

6

Hey ook toevallig. Heb laatst en doos van 5 kg funcakes marsepein wit gekocht (37eu), maar bij bouwhuis was een doos rolfondant 19 eu! Bijna de helft! Voelde me een beetje bedonderd....

Ben beginnend, dus weet niet wat beter is. Ik volg nog even dit topic! Dan koop ik toch echt de goedkopere de volgende keer.

7

ik zat er ook aan te denken om die te bestellen maar twijfelde nog een beetje.
hij werkt dus wel prettig? alleen twijfel je aan de smaak toch?
misschien dat ik hem dan toch maar ga bestellen

Groetjes Marleen

8

Ik heb een paar maand geleden een doos met deze fondant meegekregen van 'mw Bouwhuis'. Deze was teruggestuurd omdat de fondant naar rotte eieren zou stinken, (niet 1 ei geroken  ;) ) ze vroeg of ik hem wilde proberen. Ik wel  :)

Ik vind hem echt super! Niet alleen van smaak, maar ook om mee te werken. Deze fondant vind ik veel soepeler, en scheurt lang niet zo snel. Ik had eerder ook altijd de emmers, maar ben helemaal om naar de dozen...  Maar goed... geur en smaak verschillen  :P

9

Nou dat klinkt allemaal positief!
Heb nog 2 emmer staan, maar als het nodig is ga ik dus zo'n doos bestellen.

10

ik ga hem ook proberen!

Groetjes Marleen

11

Hallo allemaal,

Ik lees even mee over "Bouwhuis".
Maar is dat een webshop of een groothandel, kun je er als particulier kopen ? :think:

12

groothandel in banketbakkerij benodigdheden, maar je kunt er ook als particulier terecht.
.com erachter is hun site. Houd er wel rekening mee dat de prijzen op de site exclusief btw zijn.
Je kunt er trouwens heen (rijssen) maar kan ook via de webshop.

13

Ook ik heb een tijdje geleden zo'n doos erbij meegenomen bij Het Bouwhuis. Heb eerst de emmers leeg gemaakt, maar moet zeggen, dat ik deze vanille variant (waar ik nu pas aan ben begonnen) veel lekkerdwer vind ruiken dan de BouwhuisBakels. Hij werkt tot nu toe ook erg fijn en over de smaak heb ik nog geen commentaar gekregen :-)
Wat ik wel jammer vind, is dat de kinderen net alles lege emmers hebben ingepikt en ik het bewaren in de doos nietn zo fijn vind. Misschien dus tussendoor nog even een emmer kopen en dan weer terug naar deze ;-)

14

klinkt goed maar nog weten we niet of ie nou wel of niet uithard?

15

ja deze hard wel uit,ik persoonlijk vind hem lekkerder als bakels en oook fijner werken heb er ook mee geboetseerd en ging prima, werd ook gewoon hard,merkte geen verschil met bakels
wat dat betreft en het boetseert gemakkelijker omdat het wat soepeler is

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

16

ook geen tylose nodig dus? (gebruik ik bij bakels ook niet)

17

sjackie schreef:

ook geen tylose nodig dus? (gebruik ik bij bakels ook niet)

nee niet nodig

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

18

Oke, das wel fijn.