1

Onderwerp: how to sugarcraft gun gezocht

Heeft er iemand een How-to voor de sugarcraft gun ??
Heb hem gisteren gekocht en ineens getest.. maar er komt toch nietveel uit... 20x aan de hendel duwel voor een halve centimeter?? Fondant was zacht genoeg.

Ik ga maandag mijn 1ste taart maken en wil hem zo graag gebruiken!
Maar ben een beetje ontmoedig geraakt :-(

Help help ...

2

Re: how to sugarcraft gun gezocht

Deze rubriek is voor het plaatsen van een howto. ik zal je ff melden

3

Probeer echt de zoekfunctie eens......................bijna alle tips en adviezen en ook hoe hij in elkaar moet zitten kom je er wel in tegen...........

4

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Gebruik marsepein, dan lukt het wel... Als ik met fondant werk doe ik het eerst een paar sec. In de magnetron. Succes!!!!!!

6

heb hetzelfde probleem en heb hem retour gedaan kreeg tel. dat de vierkantjes waarschijnlijk in de fabriek niet goed gemonteerd zijn  :s maar krijg dus geen nieuwe dus eerst weer afwachten als ik hem terug krijg ben er ook niet super over te spreken :s

7

O, dat is heel erg balen!! Ik zou echt niet meer zonder willen.. Er is echt geen taart meer die ik zonder maak. Succes!!

8

met suikerfondant; crisco doorkneden en eventjes in de microgolf en het gaat vanzelf!

succes!

9 Laatst bewerkt door Bommeltje (07-08-2011 13:38)

Ik krijg deze vraag erg vaak ook in de winkel, en heb dan ook een sugarcraft gun klaar liggen voor een demonstratie.

Ik demonstreer altijd met fondant, en met het schijfje met het kleinste gaatje, zodat klanten kunnen zien dat zelfs dat mogelijk is :Y

Ik heb helaas geen camera meer tot mijn beschikking, ik wil nog steeds eens een filmpje opnemen als how to.

Maar hier mijn tips:

Fondant niet in de magnetron. Je hebt zo weinig nodig dat ik het risico te groot vind dat je fondant (=suiker) veel te heet wordt in de magnetron en je brandwonden op kunt lopen

*Gebruik maar heel weinig fondant, hoe meer fondant, hoe harder je moet knijpen
*kneed crisco of JEM petal base door je fondant
*Kneed heel goed door, het moet echt warm worden van je handen
* smeer de binnenkant van de buis van de gun ook in met crisco/petal base. Ik smeer het schijfje ook een heel klein beetje in
*doe het kleine stukje fondant in de gun, en draai hem dicht
*duw de knop boven aan de gun helemaal door, bij mij komt er dan al een beetje fondant uit het gaatje

Begin dan langzaam de druk op de hendel op te voeren, er komt wellicht niet meteen fondant uit, maar als het eenmaal komt, blijft het er uitkomen. Blijf de hendel induwen, het is niet een seconde knijpen en loslaten.. gewoon ingedrukt houden.

Het kost echt wel wat kracht, maar je zult zien dat je er behoorlijk lange slierten uitkrijgt!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10 Laatst bewerkt door Henriette34 (07-08-2011 16:51)

oude versie:
http://youtu.be/keUyi-Xa82U

edit:

nieuwe versie: http://youtu.be/uC_FC5o-Isk

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Ligt het nu aan mij.. of mis ik nou juist het belangrijkste in dat filmpje?  :think:

Ik vind hem in ieder geval niet duidelijk... Hopelijk helpt het wel

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

@bommeltje: wat mis je nog?

13

Je ziet niet goed hoe ze de hendel aanknijpt, in het begin zie je alleen dat ze het heel vlotjes doet, tevens het goed soepel knijpen van het fondant, en er toch wat te veel fondant in..

Het beeld is te dicht op de handen opgenomen, waardoor juist niet goed zichtbaar is (voor iemand die hem nog nooit heeft gebruikt) hoe je hem gebruikt.

Het knijpen gebeurd geheel buiten beeld

Tevens stopt degene het fondant aan de boven zijde in de buis, het is veel makkelijker om dat juist aan de onder kant te doen  :Y  (al heeft ieder zo zijn eigen manier natuurlijk  ;)  )

14 Laatst bewerkt door Henriette34 (07-08-2011 16:51)

zij = ikke ;-)

zal binnenkort proberen nog een nieuw filmpje te maken.
had het even gefilmd met mijn mobiel en geupload zostraks.

ik vind juist fondant aan bovenzijde erin doen veel makkelijker ;-)
via de onderkant loopt ie bij mij vaak vast.

en het knijpen... ik knijp slechts heel zachtjes, eigenlijk niet meer dan wat je op het filmpje ziet.

maar goed, zal zien of het filmpje nog beter kan.

edit: nieuwe versie van filmpje:
http://youtu.be/uC_FC5o-Isk

15

Bedankt voor dames voor de filmpjes en uitleg (zelf vond ik ze niet op het web  :o )
Ik had het dus wel al juist geprobeerd. Maar nu zag ik op het filmpje dat die ijzeren plaatjes bij mij niet horizontaal naar beneden gaan als ik de hendel indruk, wel diagonaal... Misschien dat ik daardoor minder druk erop krijg ???
Ik ga morgen nog een keer proberen maar vrees ervoor dat ik anders juist een slechte heb gekocht :-( Zoals Mathanja ook hierboven vermelde.

16

Henriette34 schreef:

zij = ikke ;-)

edit: nieuwe versie van filmpje:
http://youtu.be/uC_FC5o-Isk

Goed gedaan  :thumb:  :thumb:  :thumb: Scheelt mij weer een filmpje maken  :Y

Zeer duidelijk en op een aantal kleine verschillen na precies zoals ik het ook doe  :Y