Ik krijg deze vraag erg vaak ook in de winkel, en heb dan ook een sugarcraft gun klaar liggen voor een demonstratie.
Ik demonstreer altijd met fondant, en met het schijfje met het kleinste gaatje, zodat klanten kunnen zien dat zelfs dat mogelijk is
Ik heb helaas geen camera meer tot mijn beschikking, ik wil nog steeds eens een filmpje opnemen als how to.
Maar hier mijn tips:
Fondant niet in de magnetron. Je hebt zo weinig nodig dat ik het risico te groot vind dat je fondant (=suiker) veel te heet wordt in de magnetron en je brandwonden op kunt lopen
*Gebruik maar heel weinig fondant, hoe meer fondant, hoe harder je moet knijpen
*kneed crisco of JEM petal base door je fondant
*Kneed heel goed door, het moet echt warm worden van je handen
* smeer de binnenkant van de buis van de gun ook in met crisco/petal base. Ik smeer het schijfje ook een heel klein beetje in
*doe het kleine stukje fondant in de gun, en draai hem dicht
*duw de knop boven aan de gun helemaal door, bij mij komt er dan al een beetje fondant uit het gaatje
Begin dan langzaam de druk op de hendel op te voeren, er komt wellicht niet meteen fondant uit, maar als het eenmaal komt, blijft het er uitkomen. Blijf de hendel induwen, het is niet een seconde knijpen en loslaten.. gewoon ingedrukt houden.
Het kost echt wel wat kracht, maar je zult zien dat je er behoorlijk lange slierten uitkrijgt!
Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!