1

Onderwerp: druk geweest gisterenavond, maar voor niks.

Gisterenavond weer een poging gedaan om koekjes te versieren met RI. Het versieren gaat me nu wel goed af, maar goed, ook genoeg geoefend. maar nu zit ik met het volgende probleem. het drogen, ik heb een waaier gekocht vorige week. De koekjes hebben gisterenavond meer als 4 uur onder de waaier gelegen, en nog werd de RI niet hard. nou weet ik met vochtig weer dat het langzaam droogt, maar de koekjes worden ook slof en niet echt lekker om te eten.

Hoe doen jullie dat? Als jullie koekjes maken met RI, het drogen en hoe bewaren jullie ze. Ik heb zelf bakjes, met een rekje er in waar ik rijst onder in doe, maar ze worden nog steeds slof. De koekjes zonder RI zijn erg lekker om te eten, maar met, bha.
Ik vindt het zo leuk om te doen, maar het lukt gewoon niet om lekkere koekjes te maken met RI. Wie o wie helpt mij.

fijne zondag nog.

XXX

2

Re: druk geweest gisterenavond, maar voor niks.

Een perfecte vraag voor de algemene rubriek. :Y

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Nu heb ik nog niet zelf koekjes gemaakt thuis met RI, maar weet wel dat ze 'slof'(  :lol:  sorry.. vind het en erg grappig woord) worden als je ze echt afgesloten bewaard, vandaar dat koekblikken ook altijd van blik zijn, en niet van plastic

Welk recept RI heb je gebruikt?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

ik laat ze een nacht drogen, pas daarna doe ik ze in een trommel.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

5

Bommeltje schreef:

Nu heb ik nog niet zelf koekjes gemaakt thuis met RI, maar weet wel dat ze 'slof'(  :lol:  sorry.. vind het en erg grappig woord) worden als je ze echt afgesloten bewaard, vandaar dat koekblikken ook altijd van blik zijn, en niet van plastic

Welk recept RI heb je gebruikt?

750 g suikerbakkerspoeder, 4 etl merinque poeder, citroenzuur, wijsteenpoeder, water.

maar voordat ik ze in de koekblikken doe, zijn ze al "slof"  :D

6

Kinke schreef:

ik laat ze een nacht drogen, pas daarna doe ik ze in een trommel.

Dat heb ik dus ook gedaan gisterenavond, een paar laten liggen, een paar verpakt, en een paar in een bakje gedaan.
die in het bakje zijn het beste gebleven, die wat ik had laten liggen die vielen zo uit elkaar toe ik het weg wou leggen.

7

Ik begrijp de wijnsteenpoeder niet zo goed in je royal icing..  :think: Alleen wat citroensap en water was voldoende geweest,

Ik ging er vanuit dat je dunne consistentie niet te nat is geweest Maar toch even voor de zekerheid heb je wel de 10 seconden regel aangehouden?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

wijnsteenpoeder? nog nooit gehoord dat je dat in je royal icing moet doen.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)