1

Onderwerp: zucht, elke keer gaat het mis

Hallo Dames,

Ik probeer nu al een tijdje een kapsel te maken, maar dat wil niet echt lukken. Vaak is hij droog en compact  :( .

Ik houd me aan het basisrecept hier op de website (moet ik overigens bakmeel of tarwebloem gebruiken?). Klop alles 10 minuten op totdat mijn beslag luchtig en geel is. Dan doe ik er voorzichtig mijn bloem doorheen en zet ik hem in de oven (combi oven/magnetron). Ik gebruik dan altijd de functie ' hete lucht' op 175 graden en laat hem 30 minuten bakken. Daarna haal ik hem eruit en laat ik hem op een rooster afkoelen. Nu is hij dus altijd droog en niet luchtig. Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar misschien kunnen de bakexperts mijn helpen, want ik weet het nu echt niet meer.

ALvast bedankt!

2

Re: zucht, elke keer gaat het mis

Als je beslag nog geel is is hij nog niet goed mijn beslag heeft altijd een crème kleur mix je met de handmixer dan kan het zij. Dat deze niet krachtig genoeg is en je nog veel langer moet mixen.

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

en zeker niet op hete lucht 175!!!!

ik bak gewoon op 170/175 en hete lucht altijd 10% minder nemen

N-Joy Cakes

4

Ik had de eerste keer ook da thij heel compact was. De 2e keer heb ik veel langer gemixt (20 minuten met de handmixer) en hem in 2 etappes in de oven gehad. dus eerst op een lagere sstand en daarna op een hogere. Bij mij was hij nu een stuk beter!

Groetjes Puck

5

Misschien verstandig om een oven thermometer te kopen, die heb je al voor 4,95 geloof ik. Vaak klopt de temp die je met je knop instelt helemaal niet met de temp in je oven.
Daarnaast is 175 hetelucht echt te hoog ben ik bang. Als je een gewone stand hebt zou ik die nemen.

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Ik heb ook de ervaring dat het met hetelucht echt wel lager moet...

Ik bak tegenwoordig in 3 stappen, ong. 15min op 140°, 15min op 150* en 15min op 160°... (de tijden hangen natuurlijk een beetje af van de grootte)...
Ik kijk elke 10min even hoe ver het biscuit al is (door het venster, de deur niet openen), en dan zet ik de temperatuur wat hoger wanneer de biscuit flink gerezen is.
Ik open enkel de oven in de laatste 5min om te kijken of die gaar is, en wanneer mijn prikker er schoon uitkomt, wacht ik nog een minuutje of 3 alvorens de taart eruit te halen.

De temperatuur van de eieren kan er ook mee te maken hebben, had ik al eens gelezen. Dus die neem ik mooi op kamertemperatuur, of zelfs even in lauw water leggen...

Succes ermee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

7

Wat je ook kan doen is je mengsel van Ei en Suiker (citroenrasp??) even verwarmen dat ie iets warmer is dan je eigen lichaamstemp...en dan opkloppen tot ie de kleur creme-wit krijgt.
en bakken in de oven, met een hetelucht heb ik geen ervaring...wat ik wel weet is hoe hoger je tempratuur hoe korter je moet bakken des te lager je tempratuur hoe langer je moet bakken...

Veel suc6

Linda

8

ik bak hetelucht 150 graden :Y
je beslag moet er echt licht crèmeklerig uitzien, een beetje taai, als stijfgeslagen eiwit

succes bij de volgende poging :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Probeer anders eens de biscuit mix van Funcakes... kan dan niet mis gaan denk ik....

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

10

hier ook op 150 en dan 33 minuten gaat altijd goed zoniet dan over stappen op mix en de zelfde baktijd aanhouden !!!