1

Onderwerp: minder lang mixen met Kitchenaid?

Ik heb eergister mijn Kitchenaid binnen gekregen!!!!! Helemaal in love.

Net m'n eerste biscuit gebakken en hij is heel mooi geworden.

Ik las in de handleiding dat je de mixtijden van recepten aan moet passen omdat het ding veel efficiënter mixt.
ik denk dat het met biscuitmix wel losloopt maar hoe zit het met botercreme?

En klopt het dat je de botercreme beter niet met de draadgarde kunt kloppen? In het boekje stond botercreme natuurlijk niet vermeld bij het overzicht van welke  attributen je voor wat moet gebruiken :s

.....en er was taart....

2

Re: minder lang mixen met Kitchenaid?

Ik mix mijn biscuitmix eigenlijk even lang.

Als ik MBC maak hoef ik niet zo lang te mixen als de boter er bij zit, maar dat kan sowieso al korter bij MBC dan bij 1:1 of de mix.

In het begin gebruikte ik wel de draadgarde voor MBC maar begreep idd dat dat niet verstandig was. Gebruik nu die andere klopper en dat werkt ook prima.  :)

Veel plezier ermee.  :thumb:

3 Laatst bewerkt door Miss Pebble (03-08-2011 19:43)

Voor biscuitmix volg ik het recept op de zak: 1 minuut rustig mengen, 10 min op hoog en dan draai ik het nog een minuutje rustig na.

Voor bc(mix) en slagroom enzo volg ik geen tijdschema hoor, gewoon de inhoud van de kom checken :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

idd gewoon kijken en je creme mixen met de vlinder

5

Ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat de botercreme helemaal vloeibaar werd na het mixen met de KA... Misschien maar gewoon ervaren, enn met de vlinder mixen dus.

THx dames!

.....en er was taart....

6 Laatst bewerkt door Tamtaartje (05-08-2011 13:21)

Ik heb ook een kitchenaid en mix de biscuit zoals op de zak aangegeven staat, 8 minuten op hoge snelheid en 3 minuten op de laagste snelheid en tot nu tot zijn ze allemaal gelukt en zijn ze lekker luchtig! De botercreme doe ik met de garde of de vlinderhaak, ben er nog niet uit wat prettiger werkt. Je leest dat je beter de vlinderhaak kan gebruiken, maar waarom weet ik eigenlijk nog niet (denk dat de garde sneller kapot gaat??). Ik laat de roomboter goed zacht worden en mix dan de roomboter eerst glad en dan doe ik de mix erbij en laat hem nog zo'n 5 minuten draaien. Naar mijn idee gaat dit prima en krijg je mooie gladde botercreme!

ook hier een KA. Ik meng inderdaad gewoon 10 minuten maar zie wel verschil met de kapsels van mijn taart-dinnen, de mijne zijn luchtiger en hoger. Botercrème doe ik ook lang maar gewoon omdat ik het luchtiger lekkerder vind.

Wat een geweldig apparaat hè.... helemaal verliefd. Welke kleur hebben jullie? Ik heb een groene, wilde eigenlijk een roze maar manlief vond dat te ver gaan.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

8

haha! roze zou ik zelf wel leuk vinden maar voor hoelang....aangezien het ding nog lang op mijn aanrecht staat heb ik voor veilig zwart gekozen.

En idd! mijn kapsel was echt enorm hoog! ik had een taart voor 22 personen gemaakt maar er konden er serieus 35 man van eten. Zou het een keertje toeval geweest zijn?

.....en er was taart....

9

gefeliciteerd met je aankoop
dat je er veel plezier van mag hebben

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

10

Beste aankoop ever meid.  ;)

11

taart van gout schreef:

ook hier een KA. Ik meng inderdaad gewoon 10 minuten maar zie wel verschil met de kapsels van mijn taart-dinnen, de mijne zijn luchtiger en hoger. Botercrème doe ik ook lang maar gewoon omdat ik het luchtiger lekkerder vind.

Wat een geweldig apparaat hè.... helemaal verliefd. Welke kleur hebben jullie? Ik heb een groene, wilde eigenlijk een roze maar manlief vond dat te ver gaan.

Ik merk het ook aan de biscuits, zijn veel luchtiger en worden ook hoger! Ook de botercreme lukt nu veel beter dan met me handmixer :P ik heb een mat grijze (niet in nederland verkrijgbaar)  :) Ik zou echt niet meer zonder willen/kunnen!!  O-)

12

Al jaren verwoed Kenwood-fan, maar nu toch een KA aangeschaft: mat-antraciet, de heavy duty, en ben idd ook helemaal verliefd :Y
en zijn werk doet ie uitstekend (evenals de Kenwood trouwens).
Veel bakplezier allemaal.

13

Ik heb sinds vorig jaar de appeltjes groene KA en helemaal in verliefd er op :D