1

Onderwerp: Probleempjes met de aarbeien mousse

Hoi!!

Geen spoedprobleem, want inmiddels is de taart al op  :D
Afgelopen weekend heb ik mijn tweede taartje gemaakt, nog geen forum-foto-waardige maar mijn verjaardagsgasten vonden m prachtig en lekker.(haha, mama's vinden alles mooi wat je zelf maakt, ook al ben je al 30)

Hij was gevuld met een laag oreovulling en de andere laag....
Het volgende was de bedoeling: aardbeienjam, aardbeienmousse en nog wat stukjes verse aardbei. Nou kwam ik erachter dat ik de aardbeitjes vergeten was toen ik aan mijn gasten wilde vertellen wat er in zat  :o . Dom, dom.

Maar nu mijn eigenlijke probleem: ik heb de aardbeienmousse gemaakt zoals het recept hier van de site, maar ik kreeg maar niet voor elkaar om hem mooi op te laten stijfen. OP het plaatje zag ik een prachtige dikke laag, maar bij mij kon er net een leuk laagje op, en hij werd meteen opgegeten anders was het vast de taart uit gelopen.
Hebben jullie nog goede tips om volgende keer te proberen?
Ik had er al een extra velletje gelatine in gedaan en wat klopfix, en goed koud laten worden in de koelkast.
Iemand ervaring en tips?
De smaak wat overigens prima!

Groetjes van Linda

2

Re: Probleempjes met de aarbeien mousse

Per ongeluk gelatine vergeten? Dat had ik namelijk..hihi... :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

:think: heb je de slagroom vooraf wel goed stijf geslagen?

verder geen idee; je schrijft al dat je er gelatine in had....nog nooit problemen gehad met opstijven (ik doe het na het maken altijd direct in de taart en da's nog nooit fout gegaan :nooo )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Oh sorry..verkeerd gelezen.... :rolleyes:  :s

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

Hmm, misschien kan het aan de slagroom hebben gelegen, daar zal ik de volgende keer eens op letten!

Ik had ook altijd problemen met het recept van hiernaast. Meerdere malen geprobeerd en nooit wilde het lukken. Nu gebruik ik het recept voor frambozenmousse, maar dan ipv frambozen gebruik je aardbeien. Geen problemen meer en het werkt een stuk makkelijker vind ik zelf.

7

Iris Zijlstra schreef:

Ik had ook altijd problemen met het recept van hiernaast. Meerdere malen geprobeerd en nooit wilde het lukken. Nu gebruik ik het recept voor frambozenmousse, maar dan ipv frambozen gebruik je aardbeien. Geen problemen meer en het werkt een stuk makkelijker vind ik zelf.

Dat ga ik dan de volgende keer zeker proberen! Dank je voor de tip!
(en met frambozen lijkt me trouwens ook heeeerlijk, dus die gaat ook meteen op het 'wil ik nog uitproberen' lijstje)

8

ja handig, ik had ook al aarb.bavarois die m'n taart uitliep bijna, ik heb het geweten aan het vocht vd aardbeien waardoor de bavarois niet voldoende stijf werd...

Sweet addiction...