Onderwerp: Wat gaat er mis ???
Kort geleden ben ik ook begonnen met deze verslavende hobby. Ik moet zeggen dat de taarten die ik tot nog toe heb gemaakt zeer geslaagd waren. Echter ik heb 1 probleempje en die heb ik eigenlijk met al mijn taarten gehad.
Ik gebruik funcakes biscuitmix en die komt altijd helemaal top de oven uit. De vullingen gaan ook altijd prima, maar als ik de taart uiteindelijk met marsepein bekleed merk ik dat ik aan de onderkant van de taart altijd een deuk krijg, alsof de taart is ingezakt en naar binnen valt. Nou kan ik dit altijd wel verdoezelen met een randje om de taart heen, maar toch vraag ik me af hoe dit nou komt.
De taarten komen wel altijd uit de vriezer (maak er vaak een paar tegelijk), 2 uur van te voren haal ik hem eruit en dan begin ik met de vulling en bekleding. Doe ik hier misschien iets fout ? Marsepein bekleding doe ik nooit zo dik zodat het niet te zwaar wordt dus dat zou het niet kunnen zijn toch ?!
Tevens vraag ik me af waarom mijn taart nooit zo stevig is zodat ik hem mooi en strak kan bekleden. Ik smeer hem wel in met botercreme. Kan iemand mij misschien hier ook mee helpen ??
Alvast super bedankt voor de tips en reakties !!