1

Onderwerp: Macarons kleuren

Ik heb al een aantal keer macarons gemaakt. Ze smaken  :thumb: , ze zien eruit zoals ze eruit moeten zien, alleen de kleur valt wat tegen...

Ik kan het deeg telkens mooi kleuren (doe ik met de gelkleurtjes van Wilton) Maar wanneer ik ze bak, veranderen ze van kleur. mijn mooi lavendelpaars werd groenig en het roze wordt oranje... er moet bovendien ook erg veel kleurstof in om resultaat te zien.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
gebruik ik toch beter poederkleurstof? (hoewel het deeg niet echt vloeibaarder wordt van de gel).
Ik gebruik het recept van Bakerella (al laat ik de eiwitten niet zo lang uit de koelkast staan-durf ik niet goed wegens bacterie-gevaar)

2

Re: Macarons kleuren

niet met gel kleuren...

3

Je hebt van die bakvaste kleurstoffen. Die kun je beter gebruiken. Weet niet precies waar ze ze verkopen, maar dat kun je vast wel zelf vinden. ;-)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

ik zal eens googlen op de bakvaste kleurstoffen en/of toch maar de poeders proberen dan.

dankjewel voor de reacties!

5

wij hebben ze tijdens een cursus/workshop gewoon gekleurd met americolour kleurstoffen (is wel een gel)
er moest inderdaad redelijk veel in maar deze verkleurde niet.

groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl