1

Onderwerp: Kleine taartjes bekleden met marsepein en ??

Hallo,

Ik heb een vraagje. Pas geleden ben ik begonnen met het versieren van cupcakes. Nu wilde ik ook kleine taartjes gaan bekleden met fondant of marsepein.

Verschillende topics heb ik gelezen over het gebruik van botercreme. Is er een andere mogelijkheid wat je kunt gebruiken voor het bekleden van een klein taartje?
Of is er een makkelijk recept, want het wordt me niet helemaal duidelijk in de verschillende topics.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

2

Re: Kleine taartjes bekleden met marsepein en ??

fondant of ganache  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Maar wat gebruik ik zodat de fondant of marsepein blijft plakken aan de cake/taart?
Ik heb verschillende dingen gelezen over botercreme, maar het is me niet helemaal duidelijk..

Is er iets makkelijks wat ik zelf kan maken / gebruiken?

4

diamantjee schreef:

Maar wat gebruik ik zodat de fondant of marsepein blijft plakken aan de cake/taart?
Ik heb verschillende dingen gelezen over botercreme, maar het is me niet helemaal duidelijk..

Is er iets makkelijks wat ik zelf kan maken / gebruiken?

Even bij de faq kijken  ;)  ;)

5

Ik heb gisteren een taartje bekleed met marsepein en banketbakkersroom gebruikt was niet zo'n succes als dat ik had gehoopt ,bij cupcakes gebruik ik meestal een beetje glazuur om te plakken

6

ganache is  :9  en makkelijk :Y
kijk eens op youtube 'inspired by Michelle' :Y  (3 filmpjes)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

ganache, chocopasta, botercreme 1:1.
Je moet erop letten dat er geen water in zit anders smelt de marsepein.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

8

Jam kan ook prima hoor, alleen dan zonder te veel stukjes anders krijg je hobbels  :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

9

een beetje slagroom kan ook, niet te dik anders smelt de marsepein