Onderwerp: proeftaartjes orchideen bruidstaart EN een dramaqueen!
Ik werd al gewaarschuwd bij mn eerste bruidstaart: 'als je niet nog een bruidstaart wilt maken, dan moet je maar niet die foto's op het forum zetten!' Nou, dat blijkt dus te kloppen, want ik mag nog een keer!
Hihi, en alle stress en zenuwen zijn natuurlijk allang weer vergeten, dus ik heb heel enthousiast JA gezegd! Toepasselijk toch?
Gisteren de proefsessie gehad, hier de foto's! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Opdracht van de bruid: sowieso orchideen, en dan wit of ivoor, misschien een klein kleuraccentje, beetje strak. Dus deze schoot meteen in mijn hoofd:
Gevuld met champagnecreme, aarbeien jam en verse aardbeien.
Hmmm, klein kleuraccentje... Zou ze het erg vinden als ik de halve taart knalgroen maak?

Nou, dat vond ze dus niet erg, want deze is het geworden! Met een andere vulling weliswaar... Deze was gevuld met witte chocoladecreme, frambozenjam en verse frambozen.
En ach, als je 3 miljoen parels over hebt van je vorige bruidstaart, dan probeer je weleens wat geks! En dan krijg je dus dit! Een monsterlijke dramaqueen!!! Whahaha! Deze heb ik dus ter vermaak even erbij gezet.... Of als waarschuwing, 't is maar net hoe je het ziet... 
Gevuld met tiramisucreme en pure chocoladecreme.
Er staan ook nog voor 100 man petit fours op de planning, of ik dat ook kon? Geen idee, nooit gedaan! Nou, ik kan het dus niet echt... Iig niet zoals ik het wilde... Maar dat verhaal komt hieronder nog wel even...
fondantglazuur en blommekes:
witte chocolade en parels:
Ok, het verhaal van de petit fours dus.... Ik wilde graag petit fours a la Peggy Porschen maken, zoals op de cover van Cake chic. Maar HOE doet ze dat?? Begonnen met biscuit, nou das dus echt een ramp... Daarna cake geprobeerd (niet eens gevuld, want ik was inmiddels in tijdnood) en 3 maal overgoten met fondantglazuur. Dit was het resultaat: 
Hoe kreeg je in vredesnaam die zijkanten glad?? Peggy doet niks qua afsmeren oid, gewoon snijden en dompelen, en klaar is kees! Nou ikke niet hoor!
Iemand de magische tip voor mij? Heeeeeeeeeeel graag!!