1

Onderwerp: proeftaartjes orchideen bruidstaart EN een dramaqueen!

Ik werd al gewaarschuwd bij mn eerste bruidstaart: 'als je niet nog een bruidstaart wilt maken, dan moet je maar niet die foto's op het forum zetten!' Nou, dat blijkt dus te kloppen, want ik mag nog een keer! :lol: Hihi, en alle stress en zenuwen zijn natuurlijk allang weer vergeten, dus ik heb heel enthousiast JA gezegd! Toepasselijk toch? ;) Gisteren de proefsessie gehad, hier de foto's! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Opdracht van de bruid: sowieso orchideen, en dan wit of ivoor, misschien een klein kleuraccentje, beetje strak. Dus deze schoot meteen in mijn hoofd:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OEVOLZA7.jpg
Gevuld met champagnecreme, aarbeien jam en verse aardbeien.

Hmmm, klein kleuraccentje... Zou ze het erg vinden als ik de halve taart knalgroen maak? :lol:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOJ7WV6H.jpg
Nou, dat vond ze dus niet erg, want deze is het geworden! Met een andere vulling weliswaar... Deze was gevuld met witte chocoladecreme, frambozenjam en verse frambozen.

En ach, als je 3 miljoen parels over hebt van je vorige bruidstaart, dan probeer je weleens wat geks! En dan krijg je dus dit! Een monsterlijke dramaqueen!!! Whahaha! Deze heb ik dus ter vermaak even erbij gezet.... Of als waarschuwing, 't is maar net hoe je het ziet...
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VLVZVSH8.jpg
Gevuld met tiramisucreme en pure chocoladecreme.

Er staan ook nog voor 100 man petit fours op de planning, of ik dat ook kon? Geen idee, nooit gedaan! Nou, ik kan het dus niet echt... Iig niet zoals ik het wilde... Maar dat verhaal komt hieronder nog wel even...

fondantglazuur en blommekes:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GKNVPNBK.jpg

witte chocolade en parels:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NHX3EUJJ.jpg

Ok, het verhaal van de petit fours dus.... Ik wilde graag petit fours a la Peggy Porschen maken, zoals op de cover van Cake chic. Maar HOE doet ze dat?? Begonnen met biscuit, nou das dus echt een ramp... Daarna cake geprobeerd (niet eens gevuld, want ik was inmiddels in tijdnood) en 3 maal overgoten met fondantglazuur. Dit was het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TIAD77YV.jpg
Hoe kreeg je in vredesnaam die zijkanten glad?? Peggy doet niks qua afsmeren oid, gewoon snijden en dompelen, en klaar is kees! Nou ikke niet hoor! :nooo Iemand de magische tip voor mij? Heeeeeeeeeeel graag!!  :Y

2

Re: proeftaartjes orchideen bruidstaart EN een dramaqueen!

Sorry geen magische tip :nooo

Maar ik vind het verder een super mooie parade :thumb:
Snap waarom ze voor nr 2 hebben gekozen :Y
Die vind ik ook erg mooi :thumb:
Ben benieuwd naar de hele taart :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Ten eerste vind ik je taartjes helemaal geweldig. Die met die ballen heeft wel ballen hoor  :lol:

De petit fours doet ze volgens mij in de vriezer en dompelt ze dan in/door de fondant.

Succes.  :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

WOW *groot applaus klinkt hier in de woonkamer*

Er is altijd wel een reden voor Taart!

5

Prachtig allemaal en ik weet wel waar jij, net als ik, fan van bent! Helemaal geweldig weer en wat een leuk verhaal erbij. :thumb:

Geniet van elke dag!!!!

supermooie mini taartjes!

Peggy maakt petit fours met marsepein aan de bovenkant, smeert dat in met jam en dompelt ze ondersteboven in het vloeibare fondant en laat ze dan op een rooster 'uitlekken'. Misschien heb je er wat aan? (o ja, ze gebruikt cake). Dit is in ieder geval wat ik me kan herinneren van het boek, heb het eens gelezen omdat ik het ook wilde weten. heb mn boek nu alleen even niet bij de hand.

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

7 Laatst bewerkt door Eline25 (28-07-2011 15:40)

Tenx!  :)

Ja, ik heb dat boek ook, en heb dus precies gedaan wat er in dat boek stond.... Maar het lukt me niet!  :s

8

oo weer geweldig!!!
ben ook heel benieuwd naar de taart...leuk!

Jeetje wat een talent!
Ongelooflijk mooi!!!!

10

Mooi mooi mooi mooi mooi!

Heb je zelf het fondantglazuur gemaakt, of was het kant en klaar? Als je het zelf maakt kun je het iets dikker maken. Peggy doopt het er 2x in.

Ik was voor de derde gegaan, die vind ik geweldig... Kun je zoiets niet met icing maken? Dat scheelt een overbelaste schouder :lol:

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

11

Super mooi!

12

Mooie taartjes en erg leuk accent!
Ik was laatst ook erg enthousiast. De petit fours van peggy maken. Nou dat viel idd vies tegen. Ik kreeg ze echt niet mooi! Helemaal niet egaal.
Die van jou vind ik nog goed gelukt!
Die van jou zijn in ieder geval overal bedekt. Dat kreeg ik maar niet..
Hoe heb je dit gedaan?
Welke vloeibare fondant heb je gebruikt?
Mooi resultaat in ieder geval!
Mag je de petit gours ook maken voor de bruid?

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

Ik zou graag een 6laagse bruidstaart willen overgoten met de parels, à la de dramaqueen!!!
Ha,ha,ha

14

3x prachtig :Y 

geen tips vwb de petit fours :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Weer onwijs mooi, Eline!  :Y

16

WOW, allemaal supergaaf. WAT EEN SUPER DRAMA QUEEN, WOW!

17

wauwie! Vooral die dramaqueen vind ik geweldig...

18

Ze zijn weer allemaal fantastisch, ik vind die met het lome groene het allermooiste, en wat een parels.....echt snoezig, maar wat een werk

Petit Fours ik heb het in het boek gelezen , maar het nog noot aangedurfd omdat ik ook bang ben dat het niet lukt, dus die van jouw vind ik best leuk, vooral in het papier met dat lintje vind ik schattig

19

Mooie parade :)

20

ooooo, die eerste twee:..............beeldig!!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

21

Ze zijn weer fantastisch!!!
Heel erg mooi en vooral de tweede met het groen erbij vind ik ook super!

Groetjes, Angela

22

echt prachtig!!

23

Wauw, wauw, wauw!!!!!!!  :D  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

24

Geweldig leuke proeftaartjes en ik vind nummer twee ook de mooiste, snap best dat die het geworden is.

25

Wat een prachtige kunstwerkjes heb je weer gemaakt  :thumb: 

Ben ook wel eens bezig geweest met de PP tjes maar het valt inderdaad niet mee. Ze zijn wel super lekker  :P