1 Laatst bewerkt door aubainmarietje (28-07-2011 10:02)

Onderwerp: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Eerst de foto's en als je zin hebt daarna het verhaal.... ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CN8L7Z7L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M7IJNUSE.jpg
Randje onderaan nog mooier afgewerkt na het zien v.d.foto's... :Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCHLPMBT.jpg

Even het verhaal,
Mijn schoonmama is vandaag jarig,en ze had me een tijdje geleden gevraagd of ik dan de taart wilde maken als dessert na de BBQ.
Natuurlijk,met héél veel plezier,ze is echt een mama voor mij! :Y
Nu zijn vorige zondag ook een neefje & nichtje verjaart.Een tweeling van 6 en had al een paar weken geleden gezegd dat ik graag hun taart wilde maken(Met plezier en liefde,en kon ik eens de "dubbele" taart maken,met elk hun kant v.d. taart).Nu stuurde ik vorige week een sms met de vraag of ik de taart nu mocht maken naar de mama,(had ze nog niet gehoord,maar ze waren op vakantie....),stuurde ze terug:"was vergeten dat jij dit deed,had er niet aan gedacht,heb al 2 taarten bij de bakker besteld"...ow,okey... :rolleyes:  :rolleyes: ...Ik teleurgesteld,wilde dit echt voor hun maken,enneuh,is écht hele dichte familie,dusseuh...tja...
Okey,dan maak ik die voor de schoonmama sùpermooi....

TOT blijkt dat de taarten voor de tweeling worden opgegeten op de BBQ vanavond!!! :mad:  :mad:.
Dus,tja,geen taart van Marie,ik maak ze niet om er mee te beginnen gooien omdat we er toch genoeg hbbn ofzo.... :( :nooo  :nooo

MAAR,kon het toch écht niet laten,en dus heb ik mijn lieve Moetie een bloempotje gemaakt,niet van cake of biscuit,maar van cereal treats,kon ik dit ook eens proberen!!Dus het is eigenlijk geen "taart",hoort ze dan wel hier bedenk ik me net? :o

Met véél liefde gemaakt!!! :D
Ze verdient dit!!! :Y
Sorry voor mijn klaagzang.... :o

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

2

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Ik snap je gevoel helemaal! Balen zeg..  :(
Ik vind hem mooi geworden en een lief gebaar!

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

3

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

super! :thumb:

4

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

da's een mooie :)

Ik begrijp je helemaal... een beetje raar, als ze toch weten dat je taarten maakt en nog gezegd dat je voor hun kids een taart zou maken, dan vergeet je het niet zomaar... lijkt alsof je taart niet echt welkom was bij hun... en dat is rot gevoel, heb ik zelf 2 weken geleden gehad   :(

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

@mirche: Tja,is niet leuk!1 van de kindjes is dan nog een metekindje.... :s
Ach,ja,als ze liever een taart hebben waar er 20 in een dozijn van zijn,én waar ze moeten voor betalen,dan is het maar zo!
Maar is idd geen leuk gevoel! :s

Hopelijk vinden ze de cereal treats-"taart" lekkerder! :o  :o

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

6

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Dat is balen en zeker niet leuk :(
Maar vind het een lief en mooi potje :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Heel lief hoor.

Maar eh ... cereal treats? Geen idee wat dat is.

En het 'potje' is dus ook eetbaar? Hoe krijg je dat zo netjes als bloempotje dan?

En de steeltjes van de bloemen?

Ben erg leergierig ... sorry!

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

@DebbyDaniel: dank je wel,endie leergierigheid, geen probleem!
cereal treats is in Amerika "hot" als snoepje,en wordt veel gebruikt bij bv.Cake Boss om grotere dingen te modelleren.
Dit zijn rice krispies met marshmellows en boter.laten smelten,kan je dan in een vorm doen of zelf modelleren.bv:auto,hoofd,bloempotje ;) ..Weegt nie zo veel,dus ideaal voor grote toppers!Even bij "zoeken" cereal treats intikken,is al een onderwerp over geweest.
Ik heb het gewoon in een propere :Y,ingevette, bloempot gedaan,in de koeling laten opstijven en dan afsmeren met bc en fondant erover.
Dus allemaal eetbaar(met uitzondering van de prikkers!)

De "steeltjes" zijn satéprikkers met fondant omheen.Prikker heel klein beetje vochtig maken,bolletje fondant(erwt) oversteken en rollen met je hand,dan gaat de fondant mooi rond je prikker.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

9

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

'k Vind het een heel mooi bloempotje, en een lief gebaar! Je hebt gelijk: je moet alleen maar taarten maken voor mensen die't appreciëren hoor....ik ken je frustratie maar al te goed...wij hebben ook een petekindje in de familie (ook directe familie: zoontje van een broer en schoonzus van m'n man) en ook ik hinte reeds verschillende keren dat ik graag eens een taart voor een familiefeest zou maken. Je raadt het: steeds hebben ze een gewone supermarkt ijstaart of een doordeweekse taart van de bakker...jammer.

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

10

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Jammer hoor maar ook helaas herkenbaar

Nu las ik je tip over de steeltjes,maar snap hem niet helemaal.
Je maakt de prikker iets nat,steekt die in een bolletje groen en dat rol je naar onder?

If life gives you lemons, make lemonade!

11

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

Dank voor je uitleg!!

12

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

heel mooi gemaakt :thumb:

en ja, ik denk dat iedereen hier weleens zuur geweest is :s  :rolleyes: , maar het blijft  :x  :grr:  :grr:


iemand anders van hier (ben erg slecht in namen :o ) heeft de prikkers geverfd mbv kleurstof (dan krijg je dezelfde kleur als de blaadjes. Dat is wel erg simpel èn ziet er strak uit :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13 Laatst bewerkt door aubainmarietje (28-07-2011 22:42)

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

dat verven kwam van emine dacht ik :/ Sorry als ik mis ben... :o

maar met de fondant gaat het ook heel goed hoor! :Y
idd,XEsterX :Y echt heel weinig vochtig maken en een heel klein bolletje groen,zodat het over je prikker zit,ik doe het ergens ih midden vd prikker,en dan rollen over je werkblad tot het fondant helemaal om je prikker zit. :thumb:

Bij mij hebben de blaadjes een andere kleur omdat ik die nog over had van een vorige taart...Zou het vlgnde keer ook id zelfde kleur doen. :Y

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

14

Re: Kon het toch écht niet laten....Ze verdient het!

dank je wel

If life gives you lemons, make lemonade!