1

Onderwerp: biscuit bewaren

net een taart gebakken, (goed gelukt) Maar kostte me toch wat meer tijd, en vullen en bekleden ga ik toch morgen doen...
Waar kan ik het biscuit nu het beste bewaren?
In de koelkast, (en hoe dan af te dekken)
Of kan die gewoon een nachtje in de (afgekoelde) oven staan?

Re: biscuit bewaren

Hoi,

Nee hoor niet in de koelkast, gewoon in een schone pedaalemmerzak, lucht er uit en goed dichtknopen. Daarna in een afgesloten trommel of plastic bak die je kunt afsluiten bewaren. Zo blijft ie lekker vers.

3

Geen van beide! Even in een plastic zak in de vriezer een nachtje. Is goed voor het biscuit om te zetten en hij kruimelt dan ook minder als je hem de volgende dag gaat snijden!  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

bedankt voor de snelle reactie!!
Een pedaalemmerzak heb ik wel, maar een afgesloten trommel dus niet. Zou een zak ook volstaan?

5

Ja hoor.. ik bewaar ze altijd alleen in een pedaalemmerzak. En een nachtje in de vriezer kan nooit kwaad. In de koelkast zou ik niet doen.

6

Ik laat hem na het bakken altijd afkoelen op het aanrecht en daarna gaat hij een nachtje de koelkast in (gewoon op een bord zonder af te dekken).
Gaat altijd goed, wel opletten dat je geen knoflook of andere sterke geuren in je koelkast heb liggen.

7

ik vries hem altijd in een plastic zak een nacht in,vind hem dan fijner te bewerken

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

8

Hoi allemaal,

Ik wil een taart gaan maken die we vrijdagmiddag willen gaan eten. Ik ga vanavond de biscuit maken. En dan morgen vullen en bekleden. Ik zal hem tot morgen in een pedaalemmerzak bewaren.

Hoe bewaar ik hem morgen het beste als ik hem bekleed heb? Ik heb een vulling die niet in de koelkast hoeft. Moet ik hem buiten de koelkast ook afdekken en zo ja, waarmee? Ik heb geen doos om hem in te doen. Ik vindt de biscuit namelijk altijd best droog en vraag me af of dat aan de manier van bewaren ligt.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Life takes you to unexpected places, love brings you home

9

Als ie bekleed is, dan in een pedaalemmerzak in de koelkast ;-)
SUCCES!

10

Wel in de koelkast? Ik lees juist ook veel op het forum dat je dat juist niet moet doen. Ik heb nog niet zoveel ervaring, maar de vorige keer dat ik hem in de koelkast deed ging dat inderdaad ook gewoon goed. Ik had hem toen niet in een pedaalemmerzak gedaan en vond hem een beetje droog worden. Dat is met de pedaalemmerzak misschien geen probleem meer.

Bedankt!

11

Ik doe hem altijd in de koelkast als hij bekleed is. Maar dan idd wel in een zak ;-) SUCCES!

12

De vulling bepaalt of je een gevulde en beklede taart in de koelkast moet bewaren of niet. Om het risico op condens te vermijden zou ik hem er dus buiten bewaren.

En met pedaalemmerzak in de koelkast zou ik zelf niet doen, mede door eventueel condens slaat het vocht dan wellicht terug op je taart of je zak gaat plakken waardoor op die plekken je fondant/marsepein kan gaan smelten.........

13

En bewaarvragen mogen in de rubriek taartdecoratie algemeen, dus bij deze [MOVE] daarheen dus.

14

De vulling kan buiten de koelkast (botercreme en jam). Ik weet met twee verschillende adviezen alleen niet meer zo goed wat ik moet doen.

Karin, dek jij de taart buiten de koelkast niet af?

15

Jeanine.....in een kartonnen taartdoos  :Y

16

Dat had ik inderdaad al vaker gelezen... alleen heb ik die hier nu niet. Ik kan natuurlijk even naar de HEMA gaan, hebben jullie er ervaring mee of zij deze dozen ook verkopen? Of gebruiken jullie andere kartonnen dozen die duurzamer zijn?

17

Taartdozen kun je bij elke willekeurige taartwinkel, al dan niet online, kopen. Maar ook bij makro, sligro, of molen ofzo.
Ik bewaar ze meestal ook in de k.k in een taartdoos.
Succes!

18

Bij de Hema verkopen ze de dozen (hier) niet.
Vooral omdat er Hema op staat....
Bij de bakkers in de buurt doen ze het om diezelfde reden ook niet.

En tja.. taart... iedereen doet het anders en iedereen vindt iets anders fijn... heel moeilijk. Gewooon uitvinden wat voor jou het beste werkt.

Ik maak altijd taarten met botercreme en jam. Ik zet ze altijd in een zak in de koelkast en heb nooit ergens last van. Maar ja.. ieder zijn eigen manier. Gewoon doen wat jou het beste lijt uit alle tips die je krijgt en dan uitproberen.... werkt het niet fijn genoeg... probeer je de volgende keer weer wat anders uit ;-)

SUCCES!!!! :thumb:  :thumb:

19

Ik heb de taart uiteindelijk buiten de koelkast bewaard. Omdat ik geen doos had, maar condens wilde voorkomen heb ik hem afgedekt met keukenpapier. Dat ging prima. En hij was heerlijk.

Volgende keer dat ik in een bakwinkel kom, maar eens kijken naar geschikte taartdozen.