Re: Wonky bruidstaart
Echt prachtig!!!!
Trotse mama v. Juulke met veel te veel hobby's!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Wonky bruidstaart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Echt prachtig!!!!
Wat een geweldig superstrakke wonky! Echt wauw!
Super!
Prachtige taart, en mooi strak 
Wow! Wat een prachtige taart!
Ook de topper vind ik erg mooi en er helemaal bij passen!!
Het is echt een beauty. Supermooi gedaan!
Oké, toch meer insnijden. Ik doe het trouwens precies zoals jij het zegt. Ik heb zelfs drums genomen van 5 cm kleiner en daarna nog extra eraf gesneden, maar door het afsmeren en bekleden wordt de hoek minder scherp. Oh, nog een laatste vraag, zet jij de druk echt precies is het midden want ik heb hem nu meer daan de lage kant zodat ik daar minder afsnij. Misschien is dat het probleem wel geweest.
Het topsy snijden heb ik niet op gevoel gedaan, maar op centimeters. Taart op z'n kant en dan van 2 cm tot de andere kant van de taart tot 0 cm snijden. Dan krijg je bij alle taarten exact dezelfde hoek.
Bedankt voor het meedenken. Vind het erg fijn dat je het gezegd hebt!
Ik hoop nog even op antwoord van Kadohke over de plaatsing van de drum voor het afsnijden...
Ga er binnenkort ook mee aan de slag en ik had het idee eerst de zijkanten te snijden (ondersteboven leggen, 5cm kleinere board in het midden erop en dan schuin wegsnijden naar de breedte van de onderkant) en daarna pas de bovenkant schuin te maken.
Maar ben nu een beetje aan het twijfelen of dat wel de juiste volgorde is...
Moet ook nog uitvogelen of ik echt wonky ga stapelen of de 'gezichtsbedrogmethode' gebruik.
Ik ga trouwens ook met een lineaal aan de slag voor de hoogtes hoor - uit de vrije hand wordt bij mij echt geen succes
En dan nog iets: hij moet gevuld zijn met bavarois. Ik kan de kapsels toch eerst in model snijden en daarna pas vullen? Wordt afgesmeerd met witte chocoganache dus mag best wat dikker 
echt geweldig goed gemaakt, de verhoudingen zijn echt zo goed!!!! ook knap dat je het met biscuit hebt aangedurfd, het kan dus wel!
prachtig!! heel mooi gesneden en super strak bekleed!! mooie kleuren... wat jammer van je topper... maar verder is hij toppie!!

haha, had bij het plaatsen niet eens alle reacties gelezen en zie bij het lezen ervan dat de verhoudingen ook anders kunnen, maar ik vind het toch superknap van je 
Iris Zijlstra schreef:Oké, toch meer insnijden. Ik doe het trouwens precies zoals jij het zegt. Ik heb zelfs drums genomen van 5 cm kleiner en daarna nog extra eraf gesneden, maar door het afsmeren en bekleden wordt de hoek minder scherp. Oh, nog een laatste vraag, zet jij de druk echt precies is het midden want ik heb hem nu meer daan de lage kant zodat ik daar minder afsnij. Misschien is dat het probleem wel geweest.
Het topsy snijden heb ik niet op gevoel gedaan, maar op centimeters. Taart op z'n kant en dan van 2 cm tot de andere kant van de taart tot 0 cm snijden. Dan krijg je bij alle taarten exact dezelfde hoek.
Bedankt voor het meedenken. Vind het erg fijn dat je het gezegd hebt!
Ik hoop nog even op antwoord van Kadohke over de plaatsing van de drum voor het afsnijden...
Ga er binnenkort ook mee aan de slag en ik had het idee eerst de zijkanten te snijden (ondersteboven leggen, 5cm kleinere board in het midden erop en dan schuin wegsnijden naar de breedte van de onderkant) en daarna pas de bovenkant schuin te maken.
Maar ben nu een beetje aan het twijfelen of dat wel de juiste volgorde is...
Moet ook nog uitvogelen of ik echt wonky ga stapelen of de 'gezichtsbedrogmethode' gebruik.
Ik ga trouwens ook met een lineaal aan de slag voor de hoogtes hoor - uit de vrije hand wordt bij mij echt geen succes![]()
En dan nog iets: hij moet gevuld zijn met bavarois. Ik kan de kapsels toch eerst in model snijden en daarna pas vullen? Wordt afgesmeerd met witte chocoganache dus mag best wat dikker
Ik heb het filmpje van Lindy even bekeken, maar de drum plaatst zij echt in het midden. Als je zoekt op youtube en dan Lindy Smith wonky krijg je een kort filmpje. Als je aan het einde van het filmpje hem iedere keer stopzet, dan zie je in stappen hoe ze het doet. Zij snijdt hem ook eerst scheef en dan pas insnijden.
Ik zou inderdaad eerst de taart op maat snijden en dan pas vullen.
Succes!
Wat een mooie taart!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Wonky bruidstaart