1

Onderwerp: Kan de Kitchenaid Artisan malen?

Binnenkort wil ik de Kitchenaid Artisan aanschaffen. Al jaren kwijl ik als ik ze zie in de winkel, en het is nu wel eens tijd om mijn handmixertje van de Blokker te vervangen.

Ik heb echter nog wel een vraag voor mensen die er toevallig één hebben: kan de Kitchenaid Artisan bijvoorbeeld koekjes malen? Ik maak vaak kwarktaarten van een koekjesbodem, en nu breek ik die met een deegroller (wat best een klus is). Het zou ideaal zijn als de Kitchenaid dat kon. Echter, met de bijgeleverde deeghaak, garde en dat plastic ding, zie ik dat nog niet gebeuren. Is er een accessoire van Kitchenaid (zoals de vleesmaler) om koekkruimels te maken? Zo ja, hoe met welk accessoire doe je dat dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!  :D

2

Re: Kan de Kitchenaid Artisan malen?

bij de Kitchenaid accessoires Basispakket hulpstukken zit ook een rasp daar krijg je koekjes wel mee fijn

suc6 en veel bak fun met de mixer

Radboud

www.taartjeshuis.nl webshop, workshops Zeewolde

Ik heb een Kenwood, dus wel anders, maar ik maal ook koekjes ermee. Gewoon met de K-klopper -> K van koekjes  :lol:

4

je hebt wel kans dat je hele keuken onder zit?

etmc schreef:

je hebt wel kans dat je hele keuken onder zit?

Je moet natuurlijk wel de deksel gebruiken die erbij zit  :Y

6

en m niet op 12 zetten haha

Stuitert hij de hele keuken door  :+

8

ik zoek nog steeds iemand die zn KA op 12 wil zetten met de citruspers erop en een sinaasappel en t wil filmen  :o

9

etmc schreef:

ik zoek nog steeds iemand die zn KA op 12 wil zetten met de citruspers erop en een sinaasappel en t wil filmen  :o

Wat krijg ik er voor?  O-)   :lol:

10

eeuwige aanbidding? en een poetsdoekje ;)

11

etmc schreef:

hm.. ik sla toch maar ff over dan.  :P

Nog nooit geprobeerd koekjes te kruimelen in de kitchenaid eigenlijk. Met de rasp zou ik het toch niet snel proberen. Misschien onzin maar zou het idee hebben dat ie stuk zou gaan.

12

Vizzstick schreef:
etmc schreef:

Nog nooit geprobeerd koekjes te kruimelen in de kitchenaid eigenlijk. Met de rasp zou ik het toch niet snel proberen. Misschien onzin maar zou het idee hebben dat ie stuk zou gaan.

De KA zou ook chocolade moeten kunnen raspen, dan zouden koekjes toch ook moeten lukken. Of is dat misschien een extra rasp?

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

13

ik pak altijd mn mojito muddler om koekjes te vermalen

14

Movado schreef:
Vizzstick schreef:
etmc schreef:

De KA zou ook chocolade moeten kunnen raspen, dan zouden koekjes toch ook moeten lukken. Of is dat misschien een extra rasp?

tsja, chocola is wel iets zachter dan koekjes, maar misschien is het ook gewoon puur gevoelsmatig hoor. Dat staal kan ws wel een paar koekjes aan, maar misschien word hij wel iets botter als je het vaker doet. geen idee.  :)

15

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Als ik het goed begrijp heeft er dus niemand echt ervaring mee?