1

Onderwerp: [FEEDBACK] Lemon curd

Ik heb vandaag voor het eerst Lemon curd gemaakt. Ik vind hem lekker  :9 , maar ik heb het nog nooit eerder op, dus ik weet niet hoe het moet smaken. Maar dat is niet mijn probleem.

Ik ga het dit weekend verwerken in een taart, maar hoe dik maak ik de laag met de lemoncurd?

Ik heb geen idee.

Wie kan mij een antwoord geven, en eventuele tips voor een 2e laag. Ik dacht aan citroenbavarois, maar misschien is dat te zuur bij elkaar.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Groetjes,

Lizette (een van de twee TaartenTroela's)

Re: [FEEDBACK] Lemon curd

Ik klop altijd een halve liter gezoete slagroom,en daar doe ik een paar flinke scheppen lemoncurd door(even proeven)
Allebei de lagen met dit goedje,heb ik veel succes mee.

Vr Gr Thé

3 Laatst bewerkt door Angela71 (25-07-2011 21:17)

Ik heb nog maar één keer een taart gevuld met lemoncurd en daarbij als tweede vulling de citroenkwarktaartpudding van mona gedaan.
Dit was erg lekker  :9 .

Ik heb wel voor mezelf dat ik de laag lemoncurd een volgende keer iets dunner aanbreng omdat dit sowieso een zeer uitgesproken smaak is en dan al gauw overheerst.
Neemt niet weg dat ik het heerlijk vind hoor maar ik wil de andere vulling toch ook wel proeven.

Groetjes, Angela

Ik doe meestal 2 lepels door de botercreme en vul hier 1 laag mee. De 2e laag een dun laagje lemoncurd. Het is idd een uitgesproken smaak.

5

taartjesdroom schreef:

Ik doe meestal 2 lepels door de botercreme en vul hier 1 laag mee. De 2e laag een dun laagje lemoncurd. Het is idd een uitgesproken smaak.

Dat vind ik inderdaad ook een idee!!!
Ga ik ook eens proberen  :9

Groetjes, Angela

6

Dank je allemaal voor de adviezen, hier kan ik wat mee !!!!!
Ik ben benieuwd in het weekend.  Het voordeel is wel dat ik hem zelf kan proeven, want ik ben 1 van de gasten !!!

Groetjes,
Lizette