1

Onderwerp: Barsten :(

Ik denk dat ik nu al 15 verschillende soorten recepten heb uitgeprobeert voor gewoon standaard cupcakes.. nou barsten ze bij mij altijd bovenop! ze worden ook niet mooi gelijkmatig maar ze reizen een beetje en dan barsten ze! heeft iemand een tip of misschien een goed recept?

2

Re: Barsten :(

bij hoeveel graden bak je ze  en voor hoelang??

3

Oven te heet denk ik.......wat voor oven, welke temp heb je gebakken?

4 Laatst bewerkt door RowanVeenstra (24-07-2011 19:31)

Karin09 schreef:

Oven te heet denk ik.......wat voor oven, welke temp heb je gebakken?

Ik heb sinds kort een hetenlucht oven. Het is een inbouw maar hij staat gewoon zo in de schuur. Ik bak op 160 als ik het nu goed zeg of zou het 180 zijn? nu twijfel ik een beetje!

5

180 hetelucht is echt te heet...........ik zou het eens met een lagere temp proberen...

6

heteluchtoven op 160 graden  kun je ze in 15  to 18 minuten gaar bakken  gewoon even met de sateprikker kijken of ze gaar zijn  en dan direkt uit de oven.

7

ik heb ook een hete luchtoven als ik die op 160 instel dan word ie 180!! ik heb een oventhermometer aangeschaft en sindsdien heb ik geen barsten meer.  wat ik dus probeer te zeggen is dat je oven waarschijnlijk te heet staat of word.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

marijetje schreef:

ik heb ook een hete luchtoven als ik die op 160 instel dan word ie 180!! ik heb een oventhermometer aangeschaft en sindsdien heb ik geen barsten meer.  wat ik dus probeer te zeggen is dat je oven waarschijnlijk te heet staat of word.

Noou dat kijk dat verklaart mijn gedachten meteen! Ik had ook elke keer het gevoel dat als er op een verpakking van bijv een pizza of vis voor in de oven 180 stond die dan al veelte snel klaar was of iets dergelijks... nu word die dus waarschijnlijk ook heeter dan de tempratuur waar ik de oven op zet. Waar haal je zo een oventhermometer? en hoe werkt dat precies?

9

ik heb die van mij van de blokker en je legt hem er gewoon in en dan ga je voor verwarmen en dan weet je snel genoeg of dit het is. en wij hadden inderdaad ook met pizza het idee dat het te snel ging :lol:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

10

Ik bak mijn cupcakes in een hetelucht oven al een jaar of 3 op 180 graden...

Echter is niet altijd elke oven even warm.. ook al zegt de knop dat je hem op 180 zet.. dat zou best eens wat warmer kunnen zijn

Ik zou als ik jou was je oven iets zachter zetten.. op 170 ofzo.. en mocht het nog zo zijn dat ze openbarsten dan op 160

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

probeer deze is en dan echt gewoon doen wat er staat  :Y . ik heb ze inmiddels wel 20 x gebakken en elke keer even lekker (gisteren waren ze extra krokant omdat ik de kookwekker vergeten was  :s ) en mooi.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=144630

CindyM schreef:

probeer deze is en dan echt gewoon doen wat er staat  :Y . ik heb ze inmiddels wel 20 x gebakken en elke keer even lekker (gisteren waren ze extra krokant omdat ik de kookwekker vergeten was  :s ) en mooi.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=144630

Dankjewel! Ga ze gelijk proberen!  :thumb: