Onderwerp: Bruidstaartje en Stapeltaartje - Het Rampeplan

Het Rampeplan

Deze taarten heb ik vandaag afgeleverd. Het stapeltaartje was goed gelukt en blijkbaar ook erg lekker aangezien mijn zoontje besloot om er al vast aan te beginnen. Die wilde niet wachten tot we op het feestje waren  :grr: En aangezien ik hem nog moest afleveren werd ik van de happen en de gaten die mijn zoontje had gemaakt niet echt vrolijk.

En dan het bruidstaartje......

Tja wat zal ik zeggen alles wat maar fout kon gaan ging fout. Ze wilden een chessboardcake. Nog nooit gemaakt dus ik dacht dat proberen we wel. De eerste drie lagen tja mislukt had niet goed gelezen..... Opnieuw bakken dus ...... helaas niet lang genoeg doorgemixt en te kort in de oven vanwege tijdgebrek dus niet gaar.....Dus werd het een chocolade taart aangezien dat de eerste optie was van dat stel.
Toen de bloemen gemaakt, laat ik ze vallen kortom nog een keer.
Toen de fondant er over heen dat tot twee keer toe scheurde. En na weinig uurtjes slaap een hoop stress verder is dit uiteindelijk het resultaat. En ik moet zeggen dat ik ondanks alles best tevreden ben.

Het Stapeltaartje viel erg in de smaak en ging bij de meeste goed naar binnen. Het wachten op het aansnijden van het tweede taartje tja daar had ik echt de fut niet meer voor bovendien moesten mijn kinderen ook naar bed dus dat hoor ik nog. Ze vonden de taarten wel erg mooi.

Dus das een beetje het verhaal van het rampeplan dat toch nog goed uitpakte.

Het stapeltaartje

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KTZRF7ES.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TF6USCWV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FHQGZBMB.jpg

Het bruidstaartje

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ERBZKXB8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-34HUFNKN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E3MAS3AH.jpg

Ik zou zeggen bedankt voor het kijken en groetjes van Inky

2

Re: Bruidstaartje en Stapeltaartje - Het Rampeplan

Lees ik nou dat je kind van een taart voor een ander heeft gehapt....???? Ieuw! Zal wel een taart voor een bekende zijn geweest, tenminste dat hoop ik, dan kom je nog weg met de uitleg!
En de bloementaart ziet er mooi uit, misschien als je wat meer tijd hebt de volgende keer nog wat bloemen extra erop voor een vol effect?
Op naar de volgende taarten!

Hahahahah ja inderdaad maar nee hij had stukjes er uit gepakt met zijn vingers en zo die stukjes er dus "afgehapt". Anders had ik het inderdaad niet verkocht nee.

Maar de boosheid van  mij was er niet minder om hoor.......Alleen had mijn zoontje mazzel dat ik te moe was om echt uit mijn dakkie te vliegen.

4

Inky@Homebakery schreef:

Hahahahah ja inderdaad maar nee hij had stukjes er uit gepakt met zijn vingers en zo die stukjes er dus "afgehapt". Anders had ik het inderdaad niet verkocht nee.

Maar de boosheid van  mij was er niet minder om hoor.......Alleen had mijn zoontje mazzel dat ik te moe was om echt uit mijn dakkie te vliegen.

Erg zijn die kleintjes he...
In de puzzelplaatjes voor mijn eerste bestelling zaten "ineens" vingerafdrukken. Heel raar.... kon het gelukkig nog aardig redden, maar alles gaat nu op de bovenste plank als het af is!

5

leuk!

Wij hebben ook maar de tweede koelkast die in de schuur stond naar binnen gebracht. Die wilde ik niet gebruiken omdat die nogal muf rook. Maar dus in de woonkamer gezet goed schoongemaakt en tegen de kids gezegt: Deze koelkast is voor mama haar taarten daar mogen jullie niet inkomen. BLIJF ERUIT !!!!!

Want inderdaad wil het niet nog een keer meemaken :lol:

7

Heb je die dan echt nog verkocht?

Even niet over het happen!
Je taarten zijn leuk! :Y

9 Laatst bewerkt door Inky@Homebakery (24-07-2011 20:38)

Ja na het restaureren wel ja aangezien hij er nog goed uitzag en tja de stukjes die mijn zoontje eruit had gehaald waren meer plukken dus weer opgevuld en zo geboetseerd dat je het niet meer zag. Want ik had echt geen tijd meer om hem opnieuw te maken.
Aangezien mijn zoontje het zaterdagmorgen had gedaan en ik hem zaterdagmiddag moest afleveren. Maar de schade was ook niet heel groot hoor er waren drie stukken uit omdat hij takel eraf had getrokken. Hij had niet zijn tanden erin gezet hoor...... Zo erg is mijn zoontje nou ook weer niet.

En bedankt voor jullie leuke reacties trouwens zou dat bijna vergeten.

Dank jullie wel

En op de tip om meer bloemen erop te doen ..... dat wilde het paar niet die houdt niet van hele drukke taarten die houden meer van een sobere sfeer.

11

Ieder zijn eigen,maar ook al heeft hij er "maar" met zijn vingers in gezeten,dan vind ik het nog niet zo fris.
Kinderhandjes zijn niet altijd zo heel schoon,maar goed dat is jouw keuze.
Leuke variant van de carstaart,vind het alleen jammer dat er plastic auto's op staan,maar goed ook dat kan de klant willen natuurlijk :)

If life gives you lemons, make lemonade!

12

oei,... een taart waar kinderhandjes aangezeten hebben nog verkopen?
not done,.... :grr: 't is wel eten he,.... hygiëne??
(is mijn mening he! Het was zaterdag morgen, je had nog een halve dag,... ik had er alles op gezet ze opnieuw te maken)

Denk persoonlijk dat je een beetje meer moet oefenen op 'gewone' taarten en deze dan kado doen aan mensen voor je geld vraagt joh! :s
Ik maak taarten voor vrienden of voor wie't vraagt en ze krijgen ze kado of ze geven zelf een klein beetje onkosten vergoeding.

13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook wel van schrik hoor...
Ik vraag eigenlijk geen geld voor de taarten, behalve de onkosten voor de producten (omdat ik vaak nog dingen op voorraad heb liggen, zijn die kosten ook nog eens laag).
Meid, ik zou lekker gaan oefenen, weggeven, en cadeau doen die taarten, tot je het wat meer onder de knie hebt.
Ik ben zelf ook geen superbakker, en maak graag wat voor anderen, maar echt verkopen...dat durf ik niet hoor! Niet zolang ze niet superstrak en netjes zijn!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

14

ook ik schrik van het feit dat je die taart heb verkocht

om eerlijk te zijn ben ik blij dat de taart niet voor mij was.

en ik zou ook nog maar heel goed blijven oefenen en taartjes weggeven ipv verkopen.

15

Ik zou daar zelf ook niet mee aan durven komen  :nooo

16

ik denk dat de gene die een taartje hebben gekocht toch zelf hier voor hebben gekozen. mijn buren bestellen ze ook bij mij! geen hofdprijs maar toch wel de ingredienten en wat extra. ook vrienden die speciaal om mijn taartjes vragen. je staat toch niet voor niets in de keuken te sloven. ik vind dat als de mensen er zelf om vragen en er geld voor willen geven dat toch zelf moeten weten. of zijn jullie nu een beetje bang dat er geen taarten bij jullie worden gekocht?

sorry ik vind het een beetje jammer van de reacties. we zijn hier om elkaar te helpen en niet af te vallen toch! en zo worden ze toch ook steeds beter en kan ze ook meer en beter gaan verkopen!

als mensen een super perfecte taart willen dan doen ze dt wel bij de bekende en profecionele taaten winkels. dan zijn de prijzen er ook naar.

even voor de maakster:D
haha kleine kindjes. ik ken het. maar vooral als ik samen met kind lief cakes etc aan het maken ben. dan moet ik het beslag en versiering met mijn leven beschermen anders zit zijn buikje vol en zijn de cakjes maar schamel versiert.

verder maak ik ook mijn taarten alleen savonds. en heb ik geluk dat hij nog niet boven in de koelkast kan denk ik :D

wat je kunt doen om je taarten wat strakker te maken is wat dikker botercreme smeren(of waar je het mee afsmeerd) dan even in de koelkast om het wat harder te laten worden en dan je taarten bekeden en met de smooter er overheen te gaan ook de zijkanten)

en gewoon lekker verder bakken!!! dan gaat het steeds beter en mooier!!!

17

Fijn dat er positieve mensen zijn.

Ik vertelde het net aan manlief en die moest wel lachen.
Maakte ook de opmerking...tja kinderen...dat kan gebeuren.

Jullie willen niet weten wat er allemaal in een bakkerij gebeurd.

Ik vind het een leuk ontwerp met die Calla's.
Juist door de eenvoud heeft ie iets bijzonders.

18 Laatst bewerkt door Liesjuh! (14-08-2011 22:20)

nou moe !! word er nou weer zo fel gereageerd hier ?

ik snap enerzijds best wel dat "jullie"het " not done "vinden dat er kindervingertjes in de buurt kunnen komen....

maar net als bij de smeltende bruidstaart....... een leermmoment

ik geloof nooit dat inky al serieuze prijzen vraagt voor der taartjes
maar dat ze gewoon bedoeld dat ze der materiaal der uit haalt en evt een kleine "fooi" voor het verrichte werk.....want zeg ff eerlijk der gaat best een hoop werk in een taartje zitten....

mensen die een super strakke taart willen hebben gaan naar de banketbakker.... of betalen de hoofdprijs elders.....

inky is gewoon idioot eerlijk......ze had ook kunnen zeggen dat op die plekjes de fondant was gaan scheuren.....dan was ze er vanaf gekomen met "minder dun uitrollen en niet trekken"reacties.....

ze heeft toch geleerd van die plukkende grijpgrage vingertjes? moeten der dan van die negatieve reaties komen ?? lekker ontmoedigend als je net bezig bent zeg......

vergeet je eigen beginnetje niet.......ik heb nu ook pas 4 taartjes gemaakt.....en als ik dit soort reacties lees durf ik niet eens meer te showen......  beetje meer respect voor elkaar is niks mis mee toch ?

ink ik vind je cars taartje super leuk....... mijn monster van 3.5 had der denk ik ook niet vanaf kunnen blijven

je bloemetjes zijn ook erg leuk !!
ik zou idd zeggen:fondant/marsepein iets minder dun uitrollen....
goed afsmeren met 1 op 1 botercreme....... (recept staat bij recepten) dat is dus gewoon (room)boter gemixt met poedersuiker

verder met diezelfde botercreme: voor je vulling in de taart gaat...."dijkjes"spuiten....... (dat is een randje botercreme ongeveer een cm uit de rand van de taart......hiermee voorkom je dus dat een vulling uit je taart kan lopen en met je fondant of marsepein in aanraking kan komen.....
dus: taart bakken en aflaten koelen.......taart doorsnijnen en tussendoor je vulling maken (als je dat nog niet had gedaan).dan spuit je je dijkjes en zet je de taart (of de laagjes biscuit met de botercreme randjes) ff terug in de koelkast zodat die botercreme hard kan worden....als dit stevig(er) is vul je de taart laagje voor laagje en zet je hem weer ff terug in de koeling.....dan smeer je hem af en weer terug in de koeling.....het afsmeren moet je gewoon lekker dik doen...zie het maar als plamuur....alle gaten en oneffenheden opvullen.......en weer terug de koelkast in....later met warm mes egaal maken en weeeeer terug die koelkast in.....ff laten opstijven....en DAN pas bekleden....(bij mij werk dat het beste so far...want dan is je taart ook niet zo wiebelig....en kan ik stevig aandrukken waar nodig.....en druk ik de taart niet uit zn vorm met de smoother.........
hoop dat je hier iets mee kunt !! misschien deed je dit al.......mar wilde het toch ff kwijt :D

kinnetje omhoog ! en lekker freubelen en taarten !

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

19

Er zaten ook positieve berichtjes bij, Liesjuh. ;)

20

Liesjuh! schreef:

nou moe !! word er nou weer zo fel gereageerd hier ?

ik snap enerzijds best wel dat "jullie"het " not done "vinden dat er kindervingertjes in de buurt kunnen komen....

maar net als bij de smeltende bruidstaart....... een leermmoment

ik geloof nooit dat inky al serieuze prijzen vraagt voor der taartjes
maar dat ze gewoon bedoeld dat ze der materiaal der uit haalt en evt een kleine "fooi" voor het verrichte werk.....want zeg ff eerlijk der gaat best een hoop werk in een taartje zitten....

mensen die een super strakke taart willen hebben gaan naar de banketbakker.... of betalen de hoofdprijs elders.....

inky is gewoon idioot eerlijk......ze had ook kunnen zeggen dat op die plekjes de fondant was gaan scheuren.....dan was ze er vanaf gekomen met "minder dun uitrollen en niet trekken"reacties.....

ze heeft toch geleerd van die plukkende grijpgrage vingertjes? moeten der dan van die negatieve reaties komen ?? lekker ontmoedigend als je net bezig bent zeg......

vergeet je eigen beginnetje niet.......ik heb nu ook pas 4 taartjes gemaakt.....en als ik dit soort reacties lees durf ik niet eens meer te showen......  beetje meer respect voor elkaar is niks mis mee toch ?

ink ik vind je cars taartje super leuk....... mijn monster van 3.5 had der denk ik ook niet vanaf kunnen blijven

je bloemetjes zijn ook erg leuk !!
ik zou idd zeggen:fondant/marsepein iets minder dun uitrollen....
goed afsmeren met 1 op 1 botercreme....... (recept staat bij recepten) dat is dus gewoon (room)boter gemixt met poedersuiker

verder met diezelfde botercreme: voor je vulling in de taart gaat...."dijkjes"spuiten....... (dat is een randje botercreme ongeveer een cm uit de rand van de taart......hiermee voorkom je dus dat een vulling uit je taart kan lopen en met je fondant of marsepein in aanraking kan komen.....
dus: taart bakken en aflaten koelen.......taart doorsnijnen en tussendoor je vulling maken (als je dat nog niet had gedaan).dan spuit je je dijkjes en zet je de taart (of de laagjes biscuit met de botercreme randjes) ff terug in de koelkast zodat die botercreme hard kan worden....als dit stevig(er) is vul je de taart laagje voor laagje en zet je hem weer ff terug in de koeling.....dan smeer je hem af en weer terug in de koeling.....het afsmeren moet je gewoon lekker dik doen...zie het maar als plamuur....alle gaten en oneffenheden opvullen.......en weer terug de koelkast in....later met warm mes egaal maken en weeeeer terug die koelkast in.....ff laten opstijven....en DAN pas bekleden....(bij mij werk dat het beste so far...want dan is je taart ook niet zo wiebelig....en kan ik stevig aandrukken waar nodig.....en druk ik de taart niet uit zn vorm met de smoother.........
hoop dat je hier iets mee kunt !! misschien deed je dit al.......mar wilde het toch ff kwijt :D

kinnetje omhoog ! en lekker freubelen en taarten !

gelukkig dacht ik er dus niet alleen zo over. blij dat er meer mensen even een hard onder de riem steken!!!

21 Laatst bewerkt door christine-h (14-08-2011 22:30)

heleena schreef:

Fijn dat er positieve mensen zijn.

Ik vertelde het net aan manlief en die moest wel lachen.
Maakte ook de opmerking...tja kinderen...dat kan gebeuren.

Jullie willen niet weten wat er allemaal in een bakkerij gebeurd.

Ik vind het een leuk ontwerp met die Calla's.
Juist door de eenvoud heeft ie iets bijzonders.

ook mijn man lief moest lachen! wij hebbne er hier ook een van 3 en half

22

heleena schreef:

I know.......... ;)

maar wie de schoen past.......denk ik dan maar....

Vegetables are a must on a diet...I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie.! (Jim.Davis) xx Liesjuh

23 Laatst bewerkt door heleena (14-08-2011 22:37)

@ Christine

Ach, dat is dus een gouden tijd.
Geniet er maar heel bewust van.
De mijne zijn al heel erg groot....ook leuk!
Ik krijg veel waardering van die grote gasten van 25, 23 en 16 jaar.

24

Liesjuh! schreef:
heleena schreef:

I know.......... ;)

maar wie de schoen past.......denk ik dan maar....

Yep!
Ik vind het knap dat je zoveel schreef.

25

k zei net tegen vriend: zow das een mega lappie text geworden om mn ei kwijt te kunnen :D

"maak je vrienden mee "