Linda Ravensbergen schreef:Doris schreef:IK heb een vraagje, ik wil namelijk ook zo cupcakes maken voor een BBQ donderdag. Ik zou er een 20 tal willen maken.
Blijven te toeven mooi als ik ze 's morgens erop spuit?
Of zakken ze snel in? Of maken ze het cakeje sponzig?
Alvast bedankt 
Volgens mij bak ze de toeven apart van de cc's. Merengue toeven blijven heel lang goed en kunnen daarna op het cakeje gezet worden...toch Hannah Saar?
Ik maak de toeven/merengues eerst apart hoor!
Howto:
oven voorverwarmen op 90 graden.
Je klopt eerst het eiwit stijf. Als het wit wordt en er komen zachte pieken in, dan lepel voor lepel de suiker erbij scheppen. Wel blijven kloppen! Doe om de 15-20 seconden een lepel. Zorg dat het goed opgenomen is voordat je er weer een lepel bij doet.
Ik gebruik 100 gram suiker op 2 eiwitten.
Als het eiwit helemaal goed is (je kunt de kom nu op de kop houden zonder dat het eiwit eruit valt) dan doe je het mengsel in een spuitzak met een star-tip.
Leg bakpapier op de bakplaat en spuit hier de toeven op.
Bak de toeven af. Ik zou na 1,5 uur even kijken hoe het gaat. Even voelen en even kijken of ze al droog zijn aan de onderkant. Haal ze pas van het papier af als ze helemaal afgekoeld zijn. Het is ook afhanklelijk hoe je ze wilt hebben. Ik vind plakkerig van binnen erg lekker!
Ik had zaterdag niet genoeg aan 1,5 uur in de oven. Maar ik denk dat het ook afhangt van je oven.
Ik heb ze op 90 gebakken omdat ik niet wil dat ze bruin worden 
Vervolgens kun je ze op de cupcakes zetten. Zorg dat zowel de merengue als de cupcake helemaal afgekoeld zijn.
Je kunt ook eerst de toeven afbakken en de volgende dag de cupcakes bakken. Wel zorgen dat je cakejes plat zijn aan de bovenkant.
Je kunt de toeven erop zetten en er eventueel wat chocopasta of botercreme onder smeren zodat ze blijven zitten. Ik blijf met merengues altijd voorzichtig met water, ook als ze al afgebakken zijn.
De toeven blijven een dag of 4 goed. Je kunt ze bewaren in een goede afgeslote box!